214 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb de mini cursus van Mama Roos kookt gevolgd je kan haar vinden op fb. Ik heb er echt veel aan gehad!
5 jaar geleden
Gister begonnen! 2e kindje dus minder spannend. Waar ik bij de 1e met brocolli begon, begon ik nu lekker met peer 🤭 hij vond het heerlijk! Gewoon lekker met zachte smaken beginnen die de darmen niet teveel prikkelen. Ik begin later deze week met wortel. Mijn advies is om elke week 1 soort fruit en 1 soort groente te kiezen of eerst alleen fruit of alleen groente. Ik liet mijn oudste altijd de hele week hetzelfde eten en hij heeft zo echt de smaken goed geleerd. Plus je kunt het zo gemakkelijk zelf maken, bakjes verdelen en in de vriezer doen.
Geschikt fruit om mee te beginnen voor je baby is banaan, perzik, peer en meloen. Populaire groenten zijn bloemkool, doperwtjes, boontjes, broccoli, worteltjes of pompoen.
5 jaar geleden
Wij zijn nu een paar weken bezig met groente, elke week een andere groente. Inmiddels wortel ( vond ze erg lekker ) pompoen ( vond ze niet lekker ) bloemkool ( vond ze erg lekker ) broccoli ( vond ze niet lekker ) en zoete aardappel ( vond ze erg lekker ). Vanaf volgende week gaan we ook fruit geven. Wij geven dit in de wipstoel die we wat rechter op zetten en erg handig om billendoekjes/toetenboeners bij de hand te houden.
5 jaar geleden
Ik kreeg de tip voor de website smikkels.nl staan veel recepten op en je kan zoeken op leeftijd en soort maaltijd
5 jaar geleden
Wij zijn twee weken geleden begonnen. Wij geven 4 dagen achter elkaar 2 x per dag hetzelfde. Dan kan ze er goed aan wennen en ook handig ivm evt allergieën. Wij volgen het advies om eerst groente te volgen en dan fruit. Wortel, courgette en pompoen hebben we inmiddels gegeven. Pompoen is grote favoriet. In de vriezer heb ik nog zoete aardappel en peer. Ik heb de nutribaby xl van babymoov. Daar kun je mee stomen en blenden (ook flesjes opwarmen, hapjes opwarmen, flesjes etc steriliseren) , echt super blij mee. En dan invriezen in van die ijsblokjes vormen. Als het eenmaal bevroren is de blokjes in een diepvrieszak. Ik heb ook een boek gekocht: slim koken voor je baby. Voornamelijk voor als ze wat ouder is.
5 jaar geleden
Dochtertje 4 mnd (van 8 sept) heeft afgelopen weekend jaar eerste oefenhapjes gehad! Ze vindt het geweldig. Echt hap hap en gieren brullen 😂 Op advies van CB met groente begonnen en ik geef echt maar een paar hapjes 1 x per dag. Wortel 3 dgn geprobeerd dat vond ze niet zo. Nu bloemkool die gaat er goed in😊
5 jaar geleden
Wij gaven broccoli, bloemkool en wortelen. Ik kook het zelf en pureer het heel goed. We doen dit nu bijna een maand en ze begint nu met happen. Wel is te zien dat broccoli heen favoriet is 🤣
Succes 🥰
5 jaar geleden
Wij zijn anderhalf week eerder begonnen dan “mocht”. Hij heeft nu al zoete aardappel, pompoen, wortel, courgette, bloemkool en appel gehad. Alles vond hij heerlijk! Dus hopelijk blijft dat zo, hihi😉 ik stoom een keer per week meerdere groenten, doe ze in een ijsblokjesvorm en als het bevroren is in ziplockzakjes. De avond van te voren een blokje eruit halen, in de koelkast ontdooien en eventjes iets opwarmen zodat het niet te koud is. Werkt perfect, ook om mee te geven aan opa & oma!

5 jaar geleden
Ik ben ook begonnen met oefen hapjes. Sofie is ruim 4 maanden, van 5 september.
CB gaf aan om te beginnen als ze zelf aan geeft er aan toe te zijn. Ze keek het eten uit mijn mond! 😃
Ik heb wortel gegeven en peer.
Stoom en blend zelf, met stoom en blender in 1 van Avent.
Ik maak het super smooth met wat borstvoeding erbij.
Ingevroren in kleine bakjes.
5 jaar geleden
3.5 maand mee begonnen wel heel langzaam om de dag eerst wortels nu bloemkool gaat steeds beter wil met 5 maanden ook fruit gaan doen
5 jaar geleden
Wij zijn afgelopen weekend begonnen met hapjes!
2 x per dag. De bedoeling was oefenhapjes geven met maar 3 lepeltjes, maar hij was zo'n fan en er erg aan toe dat we hem meer hebben gegeven.
Begonnen met bloemkool. (3 dagen). Was zachter gekookt dan gebruikelijk en met kookvocht in de blender gedaan totdat het moes was geworden. Hij vond de 1e x wat gek, maar daarna heerlijk!
Pompoen vanaf gisteravond. Mega succes! Zelfde gedaan als bloemkool qua bereiding.
Daarbij geven we nu ook 10gram rijstebloem in zn laatste (19.00 uur) fles van 210ml water + 7 schepjes. Gaat er goed in en hij slaapt lekker tot de volgende ochtend 7 uur.
5 jaar geleden
Ik ben ook begonnen met oefen hapjes. Sofie is ruim 4 maanden, van 5 septem ...
Welke heb jij van Avent?
5 jaar geleden
Hier gisteren begonnen met bloemkool.
Gekookt afgegoten en met de staafmixer tot een zachte structuur gemaakt. Heerlijk vond ze het!!

5 jaar geleden
Ik lees online ook wel geluiden dat 4 maanden eigenlijk voor de darmen te vroeg is. Zijn er ook mensen die daarom juist later beginnen?