9 Reacties

2 maanden geleden

Hoe oud is hij? Hier is het met fases extreem .. Mijn tweeling is nu 3.5 jaar en echte smoezenkoningen. Net een periode achter de rug waarin ze telkens smoezen hadden, nu sinds een paar dagen weer rustiger 🤷🏼‍♀️. Het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een …

2 maanden geleden

Bij mijn dochter is het soms oververmoeidheid... maar vaak zeg ik ' Ik lees nog een verhaaltje voor en dan moet je echt gaan slapen en gaat mama ook naar bed! in ieder geval een duidelijke grens aangeven wanneer het klaar is. Ik denk als je elke keer weer terug naar hem toe gaat dat hij geen grens heeft en weet dat je gaat reageren als hij echt hard gaat huilen.

2 maanden geleden

Reactie op Linn_J

Hoe oud is hij? Hier is het met fases extreem .. Mijn tweeling is nu 3.5 ja ...
Hij wordt volgende maand 3,5. Misschien dat dit het verklaart. Jij dus x2 met een tweeling. Merkte je het dan echt bij beiden op? Ik probeer me echt af te vragen wat mijn rol is en wat ik beter of anders kan doen. Hierdoor kan ik ook weer opeens onzeker worden. Hij heeft dit vaker gehad maar voor m’n gevoel is dit extreme echt wel even geleden.

2 maanden geleden

Reactie op xx20-21xx

Bij mijn dochter is het soms oververmoeidheid... maar vaak zeg ik ' Ik le ...
Klopt, dat gedrag is indd sterker bij oververmoeidheid maar nu ervaren we dat het niet uit maakt hoe laat je naar bed gaat. Hij blijft het doen. Hebben juist heel prikkelarme dagen nu, veel buiten en veel samen. Ik probeer echt meer op m’n grenzen te letten en dat is ook een uitdaging van mij. Ik wil het liefdevol doen en dan opeens strakker worden voelt dan ook niet altijd fijn. Misschien voelt ie mijn onzekerheid of ongemak hierin. Pfff wat is het soms toch uitdagend het opvoeden 🥲

2 maanden geleden

mijn zoon zeg over iedereen dat die gaat slapen. daar ga ik even in mee maar na 5 minuten is dat klaar en dat weet hij.

VRIEND

2 maanden geleden

Als onze jongste (3) gaat rekken dan zeg ik altijd: oooh dit duurt wel erg lang zo. Morgen gaan we eerder naar bed. De dag erna herinner ik hem eraan. We gaan lekker op tijd, dan kan je nog even rekken en hangen. Weer een dag latet:gaan we vandaag eerder, want dan kan je rekken en knuffelen en drinken enzo? Of gaan we wat later en dan direct meewerken en hop je bed in? En dan consequent zijn. Als hoi als og gaat rekken, dag later weer wat eerder bij ons werkt het. Zo heeft hij de regie maar maken wij de spelregels. Onze oudste (5,5) kiest nu heel bewust voor het ene of het ander. En zolang hij zich aan de spelregels houdt (doet wat we afspreken) mag hij die regie houden.

VRIEND

2 maanden geleden

Reactie op Carla888

Als onze jongste (3) gaat rekken dan zeg ik altijd: oooh dit duurt wel erg ...
*als hij alsnog gaat rekken....

2 maanden geleden

Hier was het een fase en ging het vanzelf weer voorbij :)

één maand geleden

Hier ook een hele tijd gehad. Hier werkt zo’n rituelen poster goed (snuggles en dreams), bij elke actie zoals tandenpoetsen, plassen, pyjama aan, boekje lezen, mag hij het vakje dicht maken. Het laatste vakje is zonder zeuren gaan slapen tot z’n lampje geel is. Als alles dicht is de volgende ochtend (dus zonder te zeuren naar bed en doorslapen) mag hij een sticker plakken. Als z’n sticker kaart vol is (gedurende tijd steeds meer stickers) krijgt hij een cadeautje, of keer pizza eten op de bank, of keer zwemmen, of keer monkey town. Dit was nav een consult met een slaapcoach en dit werkt goed! Soms een terugval maar dan krijgt hij dus geen sticker, is dan ook verdrietig maar dan gaat het weer een hele tijd goed.