22 Reacties

5 jaar geleden

Misschien krimpt je baarmoeder niet goed? Heb dit na de keizersnede niet gehad maar nu wel na mijn gewone bevalling. Mijn baarmoeder krimpte ook niet goed. Had ook een harde onderbuik. Ik heb gebeld naar de gynaeco en mocht dadelijk komen. Zou eens naar de verlos of gynaeco bellen voor info.

5 jaar geleden

Ben je toen je weer mocht bewegen meteen weer recht op gaan staan? Ik had t mn eerste keizersnede, kwam omdat ik rug niet goed recht hield en in elkaar dook(van de pijn) goed recht op gaan staan en ff goed door ademen

5 jaar geleden

Ik heb na de keizersnede alleen de eerste dag als onprettig ervaren door naweeën. In de tweede week geen pijn medicatie meer en ik kon toen eigenlijk alweer alles. Nu drie weken verder en moet oppassen dat ik niet te enthousiast ben in mijn doen en laten. Ik zou inderdaad even navraag doen. Vervelend dat je dit ervaart, succes!

5 jaar geleden

Ik heb 6 weken mijn keizersnede gehad en ik moet zeggen ik heb echt 0 pijn ervaren. Wel indd druk op mijn buik de dag na de keizersnede toen kwam er een stolsel van 10cm ongeveer daarna was dat weg. Neem echt veel rust dat heb ik niet gedaan. Verder 0 klachten gehad en nog steeds niet

5 jaar geleden

Hoi hoi, ik ook 2 weken geleden keizersnee gehad. Bij mij is het heel erg gaan ontsteken en een infectie erop gekregen. Zit aan de antibiotica. Mijn buik verder doet geen pijn. Hoop voor je dat je baarmoeder goed leeg gehaald is. Ik zou toch even de gynaecoloog bellen

5 jaar geleden

Ik heb 5 weken geleden een keizersnede gehad en nog wel pijn onder m'n navel en steken aan het litteken. Moet ook rustiger aan doen maar gaat soms moeilijk met een kleine en een man die hele dagen werkt. Morgen heb ik wel een telefonische afspraak. Daarnaast bloed ik nog best wat na.. wil ook graag op controle en langskomen (voor de zekerheid). Hadden jullie dat ook zo lang? Ook is mijn buik boven het litteken nog erg dik/ opgezwollen alleen daar, soort van rand.. Hopelijk trekt dit snel weg. Ik zou als ik jou was ook telefonisch contact opnemen en het aankaarten.. Probeer idd goed rechtop te lopen. Dit deed ik ook niet en hierdoor krijg je juist meer mankementen.

5 jaar geleden

Bij mij is het nu 5 weken geleden maar ik had zelf na 5 dagen niets van last meer. Na twee weken had ik ook geen bloedverlies meer. Nu gewoon wat aan het litteken zo wat een doof gevoel. Misschien toch maar eens laten nakijken want zoveel last lijkt mij niet ok. Hopelijk snel weer beter.

5 jaar geleden

Reactie op Sbeer88

Ik heb 5 weken geleden een keizersnede gehad en nog wel pijn onder m'n nave ...
Bij mij zit er behoorlijk wat vocht en litteken weefsel idd. Dit kan zelfs tot een jaar nog blijven zitten. Bij mijn eerste littkeken trok dit pas rond 9 a 10 maanden weg. Je kan je litteken elke dag even masseren om bindweefsel onderhuids soepel te houden en verkleevingen tegen te gaan.

5 jaar geleden

Reactie op Sbeer88

Ik heb 5 weken geleden een keizersnede gehad en nog wel pijn onder m'n nave ...
Ik heb precies hetzelfde. Nu 4 weken geleden

5 jaar geleden

Hier iets langer dan 5 weken keizersnede gehad... wond geneest onwijs snel en goed geen last meer van alleen als ik lange dagen maak en niet tussendoor rust dan gaat me buik en wond een beetje steken en branden verder voelt me huid tussen me wond en me navel doods aan soort van verdoofd zeg maar 🤔

5 jaar geleden

Er is op Facebook een grote groep genaamd 'keizersnede mama's' . Je kunt daar alles vragen en delen. Persoonlijk heb ik er met m'n spoedkeizersnede veel aan gehad, wie weer jij ook. Geen antwoord op je vraag want hier verliep t herstel echt super snel en goed.

5 jaar geleden

Hier +/- 4weken na keizersnede: Nog steeds veel bloed en stolsels verlies. Inderdaad ook een verdikking onderhuids langs de snede, een soort rol. Wond is nog iets open, komt transparant wondvocht uit en wat bloed. Verder ziet de snede er netjes en rustig uit. Middenin is het wat doof/gevoelloos. Op toilet veel krampen! Nog steeds niet prettig

5 jaar geleden

6 weken verder na een spoedkeizersnede, maar nog altijd kan ik me niet spontaan zonder op te letten bewegen. Nog altijd pijntjes, zeker na inspannen zoals wandelen met de kinderwagen of tillen van de baby. Ik heb wel een hele aanloop gehad naar de bevalling toe miss dat ik daarom Nog zolang last heb. Ook is t in mijn rug geschoten vorige week. Alles is voor nog erg slap en vraagt veel van je rug nu. Ik ben eigenlijk ook pas vanaf 4 weken echt uit bed. Als in dat ik m alleen opzoek voor slaapjes en rust momenten. Ik geef borstvoeding, ik denk dat het herstel daardoor ook langzamer gaat. Geven jullie ook borstvoeding?

5 jaar geleden

Hier een week en 2 dagen geleden een ingeplande 2de keer keizersnede . De druk die je voelt is een normale gevoel! Klinkt gek maar alles is verschoven geweest dus alles is inwendig ook beurs! Die druk voel je door op te staan! Mij is aan geleerd om bij het gaan staan heel lang uit te blazen dan ontspan je veel meer je buikspieren! Ook bij het plassen goed uitblazen blijft de druk aanhouden kan het ook een blaasontsteking zijn! Laat je plas voor de zekerheid controleren bij je huisarts. Neem gewoon paracetamol zolang je het nodig hebt! Ik kan gelukkig weer goed lopen en zelfstandig douchen en aankleden🤩! In de middag probeer ik nog steeds met mijn benen omhoog een dutje te doen😴! En in de avond optijd naar bed! Want de nachten zijn al gebroken😄🥱 maar blijf luisteren naar je lichaam, iedereen is verschillend en ook de herstel

5 jaar geleden

Reactie op cherelle89

6 weken verder na een spoedkeizersnede, maar nog altijd kan ik me niet spon ...
Same here. Borstvoeding vraagt extra energie, dus daar kan ik me wel in vinden. Soms helpt het om de buik vast te houden bij het bewegen (niezen, hoesten etc)

5 jaar geleden

Een beetje off topic, maar wanneer starten jullie met littekencreme?

5 jaar geleden

Reactie op Wonder9

Ik ben sinds een weekje begonnen. Dus ongeveer met 5 weken. Ik gebruik vitamine E olie overigens.

5 jaar geleden

Reactie op Wonder9

Same here. Borstvoeding vraagt extra energie, dus daar kan ik me wel in vin ...
Ja zwaar he! Ook dat elke keer na paar uur slaap omhoog gaan zitten. Altijd gebroken nachten. Ik heb vooral last van de spieren eromheen lijkt wel. Plekken rondom de snee, aan de zijkanten bij mn heupen en laag in de buik voelen iig aan als blauwe plekken. Heb as dinsdag nacontrole. Heb jij m al gehad?

5 jaar geleden

Reactie op cherelle89

Ja zwaar he! Ook dat elke keer na paar uur slaap omhoog gaan zitten. Altijd ...
Ja, werd gezegd beurs gevoel is nog normaal. Ook beetje pijn aan einde van plassen zou normaal zijn, zolang je geen koorts hebt of andere klachten die op een ontsteking kunnen wijzen, werd aangegeven. Succes bij de nacontrole!

5 jaar geleden

Reactie op Wonder9

Vanaf het moment dat de nietjes verwijderd waren, na 1 week dus, raadde de vroedvrouw aan om bio oil of iets dergelijks te gebruiken.