52 Reacties

6 jaar geleden

Hier rookte 1 pakje op 2a3 dagen gestopt als ik 2maand ver was eerst verminderd geen last meer van sneukel wel veel , altijd kauwgom ofzo bij de hand :)

6 jaar geleden

Ik ben zelf al ruim 3 jaar gestopt, dus geen tips. Maar.. je zegt het zelf al: het is niet goed voor de baby én niet goed voor jezelf! En dat bedoel ik niet als kritiek. ;) misschien kun je de huisarts om hulp vragen bij stoppen?

6 jaar geleden

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, zo rond de 5 weken ben ik gelijk gestopt en tot nu niks meer gerookt. Ben nu 21 weken zwanger. Zelden heb ik er wel zin in maar afleiding zoeken werkt goed. Scheelt ook dat ik al een kleine van drie heb rondlopen, die houd je wel bezig

6 jaar geleden

Hela, als ik wist dat ik zwanger ben (5weken), ben ik direct gestopt. En het was eigenlijk redelijk gemakkelijk. Nu ben ik 22+3 weken en tot nu aan toe heb ik niet een keer gerookt. Vanaf week 20 had ik het ook heel moeilijk maar heb geen sigaret aangeraakt omdat ik gewoon eraan dacht wat het met mijn baby doet en dan is de drang naar en sigaret weeral weg. Tuurlijk heb ik vaker moeilijke momenten maar ik denk ook eraan wat er gaat gebeuren als de baby geboren is en aan zijn gezondheid. Ik rook sinds aan mijn 15 jaar. Nu ben ik 27 :)

6 jaar geleden

Ik ben voor dat ik gestopt was met de pil. Gestopt met roken door middel van 'stop met roken' medicatie. Dus rook al meer dan ander half jaar niet meer. Nooit ook behoefte gehad. Al merk ik dat ik nu soms een moment van behoefte lijk te hebben. Geen idee waar dat vandaan komt. Maar ga er niet aan toe geven in mijn situatie. Ik begrijp wel altijd, dat tijdens zwangerschap veel stoffen sneller worden afgebroken als anders. Dus ook voldoening qua nicotine.

6 jaar geleden

Als je toch al niet gerookt hebt van week 6 tot week 20 snap ik niet dat je gerookt hebt. Ik ben er heeeeel erg op tegen. Vind t vreselijk als ik n zwangere dame zie roken!! En ja ik ben ook n roker geweest. Maar ben gestopt sinds ik met de pil ben gestopt... Jan '19

6 jaar geleden

En al helemaal als je high risk bent!

6 jaar geleden

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zal roken tijdens de zwangerschap. Zal het mezelf nooit vergeven als er uiteindelijk iets niet goed is. De meest geziene kwaal is dat kinderen hun hersentjes niet goed ontwikkelen en later daardoor een achterstand kunnen krijgen. Alleen omdat jij er zon zin in had? Ik heb zelf vooral behoefte aan een glaasje wijn, maar nee ik doe het niet. Het gaat om de gezondheid van je kindje en even niet om je eigen genot..

6 jaar geleden

Reactie op Lifeoflysanne

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zal roken tijdens de zwangerschap. Za ...
Precies dit! Ik zelf heb zo n onwijs zin in carpaccio en sushi met rauwe vis. Ik doe t niet.. zelfde ik dat toch met roken of drinken!

6 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap rookte ik bij aanvang ook. En na een aantal heftige gebeurtenissen gedurende mijn zwangerschap nog een paar keer begonnen en gestopt. Dus ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Afleiding zoeken werkt echt het beste. Probeer het in ieder geval uit te stellen als je drang hebt. Spreek met jezelf af, het komende half uur iig niet, daarna kijk ik wel verder. Dat hielp mij wel, want meestal was ik het dan al lang weer vergeten. Na mijn bevalling vroeg de arts of ik toevallig gerookt had tijdens de zwangerschap. Ze kon dat namelijk zien aan de placenta, daar zaten witte vlekjes op. Dat vond ik wel zo heftig en ik had zo'n spijt. Nu al een tijdje gestopt zonder enige moeite.

6 jaar geleden

Gewoon niet doen! Ben straks in september een jaar gestopt met roken en het bevalt mij prima. Heb altijd gezegd een niet rokende zwangere en mama wil zijn. ! 💪🏻🌸

6 jaar geleden

Download anders de app Quitnow. Krijg je rewardjes etc en kun je elkaar steunen.

6 jaar geleden

Heb inmiddels door niet roken 1000 euro gespaard. En het op de zilvervloot rekening voor de kleine gestort. 😁🤗

6 jaar geleden

Voor mij werkt het heel goed om dat een pepermuntje of kauwgom te nemen. Tips die ik van anderen gekregen heb: Loop even naar buiten, wat frisse lucht kan helpen om de behoefte tegen te gaan. Houd altijd iets kleins bij je Bijv. Een stresballetje, touwtjes waarmee je kan knopen of van die rare 3d puzzeltjes. Dan heb je toch wat in je handen. Plak een zelf geschreven briefje op je pakje sigaretten met bijvoorbeeld: "je bent gestopt" of "ook 1 is er 1 teveel"

6 jaar geleden

Oh wat zijn sommige (aanstaande) moeders toch hard.. Ik als ex roker snap jou zo goed. Het ruikt nog steeds lekker. Ik smacht er meerdere malen per dag naar en als het effe kon dan had ik weet mijn eigen pakje ter beschikking. Nee ik doe het niet, waarom? Mijn dochter van 4 heeft astma en ik rookte tijdens mijn eerste zwangerschap. Enkele sigaretten per dag. Zoals afgesproken met de verloskundige. Zoals iedere roker wilde ik geloven dat het stoppen met roken gevaarlijker was voor mijn kind dan een aantal te roken per dag. Dat kwam mij beter uit. Nou ik had vroegtijdig een barst in mijn vliezen, uiteindelijk ben ik opgenomen en ingeleid. Dochter heeft een moeilijke start gehad en astma, ik zal nooit weten of dit nou te maken heeft met het feit dat ik toch een aantal per dag heb gerookt. Maar bij mijn tweede hoef ik het me niet af te vragen. Je bent in ieder geval niet de enige die er zin in heeft maar geef je er niet aan toe! Ik vermijd bijvoorbeeld koffie op het werk. Dit associeer ik met roken. Als ik eraan denk of erover fantaseer aai ik gauw over mijn buik 😂 dan verdwijnt het gevoel dat ik wil roken. Probeer afleiding te vinden en besef vooral waarom je het niet meer doet.. You can do this!

6 jaar geleden

Ik zou zeggen als je zin krijgt in een sigaret pak je een rietje en ga je daar eens door ademen in en uit en hou dit 10 minuten vol zo besef je meteen wat je je kindje aan doet als je dan nog zin hebt in een sigaret dan weet ik het ook niet meer. Succes en sterkte met stoppen en vooral het volhouden daarvan. 🍀🍀🍀

6 jaar geleden

Ik denk niet dat ze dit erop heeft geplaatst om hier door sommige moeders de grond in geboord te worden maar vooral om advies vind het al heel knap van je dat je het gewoon uitspreekt en ik begrijp je helemaal heb er zelf ook veel moeite mee ben nu 20 weken en neem heel afentoe een hijsje van een sigaret goed is het niet en je moet het zeker niet doen maar je hoeft je eigen ook niet af te laten zeiken zodra ik zin krijg in een sigaret zoek ik ook afleiding door te gaan poetsen of pak een stuk fruit zoek indd afleiding maar ik snap dat je het moeilijk vind en dat is het ook !!!

VRIEND

6 jaar geleden

Oh wat zijn sommige (aanstaande) moeders toch hard.. Ik als ex roker snap ...
Mooi dat je dit deelt en het is goed wat je schrijft. Dit is inleven en iets helpend zeggen. Misschien open deur ingooien, maar soms worden er dingen gezegd die vooral degene die reageert een goed gevoel geeft en niet de topic starter. Jij stelt je kwetsbaar op door jouw verhaal te delen en kan echt de topic starter steunen. Mooi 😍🌸. Voor wat het helpt voor topic opener, ik hoor van zwangere rokers dat het op de langere termijn makkelijker is om helemaal te stoppen, dan om te minderen. Op korte termijn is het wel even bikkelen, maar de stress is minder slecht dan de rook. Sterke 🍊🍇

6 jaar geleden

Hallo, ik ben ook meteen gestopt toen ik het wist.. terwijl ik het daarvoor super moeilijk vond om te stoppen. Helaas in het begin van de zwangerschap een paar tegenslagen gehad waardoor ik door de stress ging roken.. niet veel maar ik voelde me wel schuldig. Na die 5 sigaretten niet meer gedaan. Ik kan nog steeds denken boh lekker een sigaret, maar ik heb het geluk dat ik het heel goed kan laten. Ik heb ook niet echt zucht, maar denk alleen een sigaretje zou nu lekker zijn. Probeer het toch vol te houden voor die kleine. Nog even en dan kun je weer roken. Ik heb ook van mijn 14e tot nu (29) gerookt en kan het nu goed laten voor ons kleine mannetje. Hij kiest er niet voor. Je kunt het! Die 14 weken is het ook gewoon gelukt. Groetjes

6 jaar geleden

Reactie op Carla888

Mooi dat je dit deelt en het is goed wat je schrijft. Dit is inleven en iet ...
Bedankt Carla! Tis echt zwaar om je kind meerdere malen per jaar naar een ziekenhuis te moeten brengen waar ze schreeuwend verneveld word omdat de puffer niet werkt. Mijn hart breekt omdat ik niks kan doen.. Nogmaals of het door mijn roken komt weet ik niet want astma zit in de familie en ook ik had het tot mijn 13e. Maar nu bij deze hoef ik niet meer te denken: wat als ik het helemaal niet had gedaan... Ik gun niemand wat mijn dochter heeft mee moeten maken tot nu toe. Word gelukkig naar mate ze ouder word iets beter! Afgelopen jaar geen opnames gehad ☺️