23 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, ik ben nu ook 7 week en erg misselijk. van de huisarts kreeg ik primperan. normaal gesproken is dat medicatie wat je krijgt als andere medicatie niet werkt, maar het werkt bij mij super goed. nadeel kan zijn dat je er wel wat suffig van word en het heeft dus een gele sticker dat je er niet mee mag auto rijden.

4 jaar geleden

Soms vraag ik me af waarom ik die klachten nog niet heb.. aan de ene kant ben ik daar blij mee en aan de andere kant maakt het me heel erg onzeker vooral als ik andere vrouwen hoor praten daarover.

4 jaar geleden

Reactie op nadiaenstip

Soms vraag ik me af waarom ik die klachten nog niet heb.. aan de ene kant b ...
Dit heb ik ook, alleen vaak plassen en sneller moe. Word je zo onzeker van, ik snap je.. Moet je ook nog wachten op je 1e echo?

4 jaar geleden

Ik ben ook extreem misselijk nu al 2 weken.. sinds vorige week ook veel spugen! Heb emesafene gekregen 2 weken geleden maar hielp niet.. nu heb ik sinds 2 dagen primperan en dat werkt een stuk beter, hoef nu niet meer te spugen! Ben nog steeds wel misselijk maar een stuk draagzamer..

4 jaar geleden

Reactie op Sanne123r

Dit heb ik ook, alleen vaak plassen en sneller moe. Word je zo onzeker van, ...
Ja ik heb aanstaande donderdag mijn eerste echo, in het verleden heb ik twee buitenbaarmoederlijke zwangerschappen gehad vanwege een afwijking aan mijn baarmoeder.. dat maakt deze zwangerschap echt zenuwslopend. Maar we zijn altijd erg positief ingesteld, ik voel me alleen de ene dag echt zwanger en zoals vandaag lijkt alles weer verdwenen te zijn. Maar ik heb wel al een buikje! Dat maakt veel goed. Ik hoop maar een ding en dat is donderdag een hartslag te zien. ❤️ maar ik snap je onzekerheid ik heb ook alleen dat ik moe word en veel moet plassen!

4 jaar geleden

Reactie op nadiaenstip

Ja ik heb aanstaande donderdag mijn eerste echo, in het verleden heb ik twe ...
Ik word gek van onzekerheid. Ben ruim 7 weken en vorige week een kloppend hartje gezien. Maar nu heb ik al een paar x gehad dat ik van het ene op het andere moment geen symptomen meer heb. Dus dan 3-4 dagen misselijk krampen en pijnlijke borsten en dan ineens alles weg en dat duurt dan 2 dagen. Heb meerdere miskramen gehad en blijf steeds zo onzeker. En nu ook weer een beetje een menstruatiegevoel. Niet fijn en herken het dus wel!

4 jaar geleden

Reactie op Ellenssss

Ik word gek van onzekerheid. Ben ruim 7 weken en vorige week een kloppend h ...
Ik heb dit ook, op dit moment zelfs waardoor ik net echt dacht het dan wel een miskraam zal worden... zo raar hoe dit gaat, echt met vlagen

4 jaar geleden

Reactie op snoopy249

Ik heb dit ook, op dit moment zelfs waardoor ik net echt dacht het dan wel ...
Erg he? Heb het ook nu maar is de 4e keer in 3 weken sinds de positieve test en steeds komen ze terug dus daar moet ik maar op vertrouwen. Na miskramen ben je een stuk bezorgder merk ik...

4 jaar geleden

Reactie op Ellenssss

Ik word gek van onzekerheid. Ben ruim 7 weken en vorige week een kloppend h ...
Je word er onzeker van dat is een feit! Maar ik vind het wel heel fijn om vrouwen te spreken die hetzelfde gevoel kennen en daar haal ik dan toch wel weer positieve energie uit. Elke dag telt zo zie ik het ❤️ sterkte dames en probeer toch te genieten.

4 jaar geleden

Reactie op nadiaenstip

Je word er onzeker van dat is een feit! Maar ik vind het wel heel fijn om v ...
Thats the spirit 🍀🙏💪

4 jaar geleden

Ik was tijdens mijn eerste zwangerschap extreem misselijk, 4 maanden lang. Ik kon niet eens mijn hond uitlaten, laat staan werken of koken. Helemaal niets. Toen was ik ook bang om pilletjes te nemen, maar achteraf denk ik dat ik veel beter zou kunnen functioneren als ik het wel had geprobeerd. Ik ben trouwen nu 6+2 zwanger en heb helemaal geen symptomen, ben echt benieuwd of het goed gaat 😅

4 jaar geleden

Reactie op nadiaenstip

Ja ik heb aanstaande donderdag mijn eerste echo, in het verleden heb ik twe ...
Mag ik vragen hoelang je nju vent, en ik hoop dat je snel het hartje mag horen kloppen

4 jaar geleden

Reactie op pandabeertjex

Mag ik vragen hoelang je nju vent, en ik hoop dat je snel het hartje mag ho ...
7 weken, ja dat hoop ik ook ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Marysia

Ik was tijdens mijn eerste zwangerschap extreem misselijk, 4 maanden lang. ...
Ik weet wel dat het wel vaker voor komt dat vrouwen eigenlijk helemaal niet de symptomen hebben die ze verwachten. Bij mijn eerste was ik ook mega misselijk. En de tweede totaal niet. Echt verwarrend is dat. het is meer dat je zolang moet wachten gevoelsmatig zijn die eerste weken echt niet te doen kwa zenuwen. En als je dan bijna geen kwalen hebt dan ben je direct gespannen 😔

4 jaar geleden

Reactie op nadiaenstip

Ik weet wel dat het wel vaker voor komt dat vrouwen eigenlijk helemaal niet ...
Precies!

VRIEND

4 jaar geleden

Euhm correctie. Ik had niet heel veel last van misselijkheid maar vandaag neemt t m'n dag over. Ik hoef niet over te geven maar ben wel heel shaky en kan me niet focussen 😅.Ben nu 5.5 week, betekent dit dat dit alleen maar toeneemt tot een week of 10-12 of kan t sowieso nog afzakken?

4 jaar geleden

Hoi! Dit is mijn 3de zwangerschap. Eerste zwangerschap was ik 11 kilo afgevallen en toen pas begonnen met de emesafene tabletten.. Bij de tweede meteen begonnen na eerste misselijkheid en hielp erg goed! (2 per dag) Ik ben nu al ruim 1.5 week super misselijk (bijna 8 weken zwanger) van de derde en de emesafene slaat niet aan helaas. Vanmiddag primperan voorgeschreven gekregen, hopelijk werkt dit beter. Ik heb een dosering 3x per dag een zetpil. Dit voelt wel als erg veel, iemand hier ervaring mee?

4 jaar geleden

Hoi! Dit is mijn 3de zwangerschap. Eerste zwangerschap was ik 11 kilo afgev ...
Ik ben ook mega misselijk en kon helemaal niks meer binnen houden. Ik heb nu ook 3x daags primperan eerst zetpil en nu tabletten maar werkt bij mij gelukkig wel goed. Jammer genoeg houd het niet al het overgeven tegen maar gelukkig wel het grootste deel.

4 jaar geleden

Reactie op Chefke

Euhm correctie. Ik had niet heel veel last van misselijkheid maar vandaag n ...
Is per persoon anders. Bij mij gaat het op en af...

4 jaar geleden

Reactie op dominique167

Ik ben ook mega misselijk en kon helemaal niks meer binnen houden. Ik heb n ...
Ik heb ook primperan maar mag jij het ook maar 5 dagen achtereen gebruiken? Aangezien je aangeeft dat je eerst zetpillen en daarna tabletten heb gehad