Extreem vermoeid

Brigitte21
2 maanden geleden
Volgen
Hoi! Ik vroeg me af of er meer dames zijn die zich zo ontzettend moe voelen. Ik ben nu 9+3 en word al duizelig na een paar traptreden. Lig sinds vrijdag alleen maar op bed of op de bank en ben niet vooruit te branden. Maak me ook echt een beetje zorgen, maar las ook dat het er in veel gevallen echt bij hoort.. Ik zal straks de verloskundige bellen om uit te zoeken of alles wel goed zit, maar vroeg me ook af of jullie misschien tips hebben om dit tegen te gaan? Ik voel ze onwijs schuldig tegenover mijn werkgever en collega’s..
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
11 reacties
Duffel
2 maanden geleden
Hoi! Ik ben ook veel sneller vermoeid. Je lichaam is nu druk bezig met de "opbouw" van de zwangerschap. Je maakt meer bloed aan, waardoor je hartslag omhoog schiet als je iets kleins doet als traplopen. Ik probeer zelf s middags even een dutje te doen, dat helpt me wel! Soms twee dutjes, haha. Voor sommige vrouwen is dat ook niet genoeg, en dat is ook oké. Neem inderdaad even contact op met de verloskundige, die weten het het best!
  • Rapporteren
MenV2020
2 maanden geleden
Extreem moe heb ik ook last van ik werk en kom thuis moet dan echt een wekker zetten want val gewoon in slaap. Vandaag was ik vrij en lag even lekker serie te kijken en ja hoor weer in slaap gevallen. Ik heb zelfs afspraken gemist omdat ik in slaap was gevallen. Ik hoop dat dit over gaat na de 12 weken.
  • Rapporteren
Brigitte21
2 maanden geleden
Ik heb vandaag zowel de verloskundige als de arbodienst gesproken en beide gaven aan gewoon lekker rustig aan te doen. Het zou met 12 weken over moeten zijn, dus tot die tijd werken zover ik kan en anders maar niet. Manager staat hier gelukkig ook voor open, nu alleen hopen dat m’n collega’s het voorlopig niet door hebben.
  • Rapporteren
GabyT28
2 maanden geleden
Ik ben ook extreem uitgeput en kan helemaal niks. Ik ben bijna 11 weken. Ik hoop ook dat het zo voorbij is want op mijn werk komt nergens iets van terecht.
  • Rapporteren
Fiona83
2 maanden geleden
Hoi ik had en heb dit ook. Bij mij is er bloed geprikt en ik heb zwaar ijzer tekort. Ik zit onder het minimale ijzer. Nu de vraag wat er verder gaat gebeuren, tabletten of injectie.
  • Rapporteren
Brigitte21
één maand geleden
Reactie op Fiona83
Hoi ik had en heb dit ook. Bij mij is er bloed geprikt en ik heb zwaar ijzer tekort. Ik zit onder het minimale ijzer. Nu de vraag wat er verder gaat gebeuren, tabletten of injectie.
Oooh wat vervelend zeg! Hoop dat je je ongeacht de oplossing snel beter voelt!
  • Rapporteren
Fiona83
één maand geleden
Reactie op Brigitte21
Oooh wat vervelend zeg! Hoop dat je je ongeacht de oplossing snel beter voelt!
Helaas voel ik mij as we speak een loedermoeder. Kinderen hebben vakantie en ik lig gaar te zijn op de bank. Ik wil echt dingen doen maar de hoofdpijn en vermoeidheid zijn genadeloos. Zelfs even de hond uit laten en ik ben bek af en buiten adem (zelfs de trap op is einde oefening). Vooral in de middag is het op zijn ergst na 3 uur en als ik dan toch te veel die moet ik dat bekopen met hele hevige misselijkheid in de avond. Vandaag hoop ik de kinderen in de middag mee uit eten te nemen en naar het klimbos te gaan 😅
  • Rapporteren
MichelleF
één maand geleden
Herkenbaar. Ik werk en slaap op dit moment alleen maar. Mag hopen dat dit niet de hele zwangerschap zo is. Ik twijfel om het met mijn leidinggevende te bespreken om bijv 1 dag thuis te werken. Bem bang dat ik binnenkort echt in slaap val op het werk.
  • Rapporteren
Brigitte21
één maand geleden
Reactie op Fiona83
Helaas voel ik mij as we speak een loedermoeder. Kinderen hebben vakantie en ik lig gaar te zijn op de bank. Ik wil echt dingen doen maar de hoofdpijn en vermoeidheid zijn genadeloos. Zelfs even de hond uit laten en ik ben bek af en buiten adem (zelfs de trap op is einde oefening). Vooral in de middag is het op zijn ergst na 3 uur en als ik dan toch te veel die moet ik dat bekopen met hele hevige misselijkheid in de avond. Vandaag hoop ik de kinderen in de middag mee uit eten te nemen en naar het klimbos te gaan 😅
Aaaw dat lijkt me inderdaad geen fijn gevoel! Maar je kids zullen het vast begrijpen! Uiteindelijk heeft het een super goede reden ❤️
  • Rapporteren
GabyT28
één maand geleden
Reactie op MichelleF
Herkenbaar. Ik werk en slaap op dit moment alleen maar. Mag hopen dat dit niet de hele zwangerschap zo is. Ik twijfel om het met mijn leidinggevende te bespreken om bijv 1 dag thuis te werken. Bem bang dat ik binnenkort echt in slaap val op het werk.
Is mij gisteren meerdere keren gebeurd 🤣. Als ik mijn gezicht op mijn hand leunde en mijn ogen sloot was ik echt een minuutje weg. Gelukkig zit ik in een hoekje. Ik vecht dagelijks tegen de slaap en accepteer dat ik minder productief ben. Zou eigenlijk thuis moeten rusten maar zie het niet zitten om me nu al ziek te melden.
  • Rapporteren
Brigitte21
één maand geleden
Reactie op GabyT28
Is mij gisteren meerdere keren gebeurd 🤣. Als ik mijn gezicht op mijn hand leunde en mijn ogen sloot was ik echt een minuutje weg. Gelukkig zit ik in een hoekje. Ik vecht dagelijks tegen de slaap en accepteer dat ik minder productief ben. Zou eigenlijk thuis moeten rusten maar zie het niet zitten om me nu al ziek te melden.
Haha ik ook! Ik heb me wel al een keer ziek gemeld en werk nu in overleg met mijn manager zoveel ik kan. Geeft rare gezichten op het werk, maar volgens mij heb ik iedereen nog overtuigd van een heel hardnekkige griep 🤧🤷‍♀️
  • Rapporteren