6 Reacties

4 jaar geleden

Hoe oud is de kleine? Ik heb er geen ervaring mee en zal het alleen gebruiken op verwijzing van de dietist? Wanneer ze richting de 5 a 6 maanden gaat, kun je misschien ook wat extra vetten gaan geven? Zoals een beetje roomboter op een broodje, avocados, een beetje haverpap door het fruit. Om zo wat extra binnen te krijgen?

4 jaar geleden

Ze is van 18 augustus, dus 5,5 maand nu. Ik ga dit sowieso bespreken hoor maar vind het lastig. Consultatiebureau gaf aan dat haar groei prima is omdat dit al haar lijn is sinds haar geboorte. Dus denk ook steeds, moeten we misschien al wat meer hapjes gaan introduceren? Want dat vind ze helemaal geweldig. Geef haar een banaan en een halve appel en het is met een kwartier op 😂 En ze is ook helemaal in verhouding, heeft echt baby vetjes enzo, maar ze is wel een kleine meid. Ze drink nu 600-700ml over 5 voedingen. Toevallig gister gestart met de voeding van 23:00 niet meer te geven om te kijken of ze dan meer drinkt overdag. Lastig lastig haha

4 jaar geleden

Reactie op Lifeoflysanne

Hoe oud is de kleine? Ik heb er geen ervaring mee en zal het alleen gebruik ...
Ik had hierboven al op het eerste deel van je bericht gereageerd haha! Maar dat is ook wel een goede om zo extra’s toe te geven. Vooral aan het fruit hapje, want dat vind ze helemaal geweldig.

4 jaar geleden

Fantomalt is wel echt medische voeding. Ik gebruik dat in mijn werk wel met cliënten. Alleen onder toezicht van diëtiste/arts doen. Maar wat ik lees is dat het CB zich geen zorgen maakt, dus dan zou ik dat ook nog niet gaan geven hoor. Lekker wat hapjes introduceren. Straks de volle producten geven, volle melk, roomboter etc. Misschien vind ze pap lekker? Of iets van brood pap. En uit ervaring weet ik dat onderaan de curve hangen uiteindelijk goed komt. Mijn dochtertje had dat ook. Altijd een klein en fijn poppetje. Ze is nu bijna 5 en net 17 kg. Maar snap je twijfels en zorgen heel goed... Ik heb ook vaak gedacht help! Gaat dit goed zo.

4 jaar geleden

Als ze groeit op haar eigen lijntje is t juist super toch? Pas als t af wijkt zou ik naar zoiets gaan kijken. Ons meisje zat echt op p4 bij geboorte.. en nog is ze klein maar op haar lijntje groeit ze hard

VRIEND

4 jaar geleden

In pindakaas zitten ook goede vetten dus als ze daaraan gewend is kan je dat ook toevoegen aan een papje, of fruit. En verder... joh als ze mooi groeit op haar lijntje, us het toch super! Lekker met haar mee laveren, als ze vol zit zit ze vol etc :) wij hebben juist een reuze baby en dat is ook weer niet handig met allerlei praktische zaken.