46 Reacties
5 jaar geleden
Niet om negatief te zijn of om je angstig te maken maar hier zou ik je goed in verdiepen, te vroeg gaan fietsen kan negatieve gevolgen hebben of zelfs gevaarlijk zijn. Hun ruggetje is hier nog niet klaar voor.
5 jaar geleden
Ik lees dat je je kindje mee kan nemen, als het vanuit kruiphouding, zelfstandig kan gaan zitten , meestal rond de 9 maanden.
5 jaar geleden
Reactie op Mies16
Vanaf welke tijd zal je dan wel mogen fietsen?
Ze hadden ons verteld zodra ...
Als je kindje inderdaad zelfstandig tot zit kan komen, kan zitten, kruipen en dan nog kan je beter nog heel even wachten. Alle hobbels en bobbels onderweg kunnen schadelijk zijn voor de nek van je kindje. Ik zou inderdaad in ieder geval die 9 maanden aanhouden.
5 jaar geleden
Echt belangrijk om hiermee te wachten tot 9 maanden / 1 jaar. Ik ken helaas een kindje dat is overleden aan ‘shaken baby syndroom’ omdat het nekje de hobbels niet kon opvangen. Het is super leuk maar kan fataal aflopen 😘
5 jaar geleden
Wij gaan voor een bakfiets (urban arrow) i.p.v. 'gewone' fiets. Ik moet er wel bij zeggen dat we nog geen fiets hadden waar een zitje op kan (alleen wielrenfietsen), dus wij moeten sws nieuwe fietsen 🚲
In eerste instantie dacht ik ook aan een familiefiets met zitje maar onze zoon kan echt nog niet kruipen, laat staan van kruipen naar zit. En gaat gezien zijn ontwikkeling ook echt niet gebeuren. Dus ik dacht helaas niet fietsen 🥺.
Tot ik de bakfiets van vrienden van ons zag. Kan hun oudste zoon en jongste dochter (in maxi cosi)makkelijk in. Ideaal! Maxi cosi ook nog eens regen de rijrichting in). Proefrit gedaan en fiets ook nog eens heerlijk. Nu nog even wachten ivm levertijd 🙈
Misschien ook een tip!
5 jaar geleden
Hier fietsen we met draagzak..... We worden soms heel erg boos aangekeken want tja over dit onderwerp zijn de meningen verdeeld. Maarja..... In een stoeltje kan onze dochter nog echt niet zitten en vind dat ook erg spannend met nekje en rug enzo... De neksteun van de draagzak doen we wel omhoog als we fietsen zodat ze extra stevig zit.... Zij vindt het heerlijk en wij hebben vrijheid en buitenlucht:)
5 jaar geleden
Reactie op Sharonn87
Hier fietsen we met draagzak..... We worden soms heel erg boos aangekeken w ...
Het is geen mening, het is gewoon verboden. Wetgeving. Als je je kind vervoert met een voertuig zoals een auto of fiets, moet je kind veilig zitten. Op je buik geknoopt is geen veilige plaats bij zulke snelheden. Als je valt of aangereden wordt heeft je kind je stuur in haar rug. Probeer je de schade voor te stellen als je weer de fiets op stapt met haar. Gebruik zelf ook een draagdoek, maar nooit in de auto of op de fiets, levensgevaarlijk.
5 jaar geleden
Reactie op Ilskeve
Wij gaan voor een bakfiets (urban arrow) i.p.v. 'gewone' fiets. Ik moet er ...
Hier ook de urban arrow met maxi cosi houder, echt fantastisch! Fiets overal heen met mijn zoontje 🤗 Ik heb ook een buggy erbij gekocht, dus kan zo even ergens heen, leg zoonlief over in de buggy en we kunnen even een rondje door de stad ofzo
5 jaar geleden
Reactie op Sharonn87
Meningen? Dit mag helemaal niet! Het is bij wet verboden. Je kunt een boete krijgen en het is levensgevaarlijk als je een ongeluk krijgt.
5 jaar geleden
Reactie op Sharonn87
Misschien onderstaand stukje even lezen.
https://www.liefdevoldragen.nl/fietsen-met-je-baby-in-de-draagdoek/
5 jaar geleden
Reactie op ddvdh
Beetje offtopic maar zie ik goed dat jij de elektrische mamafiets van Stell ...
Ja klopt. De fiets bevalt prima. Fietst heerlijk prima accu voor het gene wat wij fietsen.
Stella er bij ons geen mand en fiets zitje op zetten, omdat volgens hun niet meer zou mogen ivm de veiligheid. Dat ik t vroeg bij de lokale fietsen winkel of dat zo was wisten hun niet van en hebben dat voor ons geregeld