20 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb net vanmiddag alle flesjes en speentjes in een pan water uitgekookt!
5 jaar geleden
Gewoon in een pannetje water paar minuten koken. Maar hoeft alleen bij aanschaf eigenlijk hè. Wat betreft flesjes. Daarna is in de vaatwasser of spoelen met heet water voldoende bij intensief gebruik. En af en toe ff de speentjes in een pannetje kokend water gooien. Soms als ik een waterkoker vol had voor thee, stroomde ik soms even wat over de speentjes in een schaaltje.
5 jaar geleden
De kraamzorg heeft dit gewoon in een grote pan gedaan op zetten met koud water en 10 min koken
5 jaar geleden
Ik draai ze ook mee in de vaatwasser. Als de vaatwasser een dagje niet aan hoeft, leg ik ze in een sopje met wat dreft. Spenen kook ik in de eerste weken dagelijks in een pannetje. Daarna paar x in de week.
5 jaar geleden
ik doe de eerste paar keer uitkoken in de pan met citroensap... en verder in de vaatwasser...
5 jaar geleden
Ik kook ze uit met natuurazijn ter voorkoming van spruw. Werkt erg goed en is zo klaar in de pan.
5 jaar geleden
Ik heb vandaag ook een flesje uitgekookt. In de pan met wat natuurazijn erbij. Als goed begin 😆 Ik heb ook een nieuw schoon flesje gekocht. Flessen van zoon waren na 2 jr wel toe aan vervanging. In praktijk gaan ze na de eerste uitkook stuiptrekkingen gewoon in de afwasmachine.
5 jaar geleden
Ik heb een nutribaby xl waar je ook mee kunt steriliseren. 1 x in de twee dagen gooi ik flesje en speentjes daar in. Voor de rest goed uitspoelen met heet water direct na gebruik
5 jaar geleden
Hier wordt alles met heet water en wat afwasmiddel gewassen direct na het flesje gebruikt is. 1x daags alles in een pannetje uitkoken .
Als de kraamweek voorbij is doe ik het zoals ik bij mn zoontje ook altijd deed 1x daags gooi ik alle onderdelen en eventuele speentjes in de water koker 🤗
5 jaar geleden
Wij hebben een philips sterrilisator ideaal je doet er alles in spenen flesjes laagje water dan in de magnetron en je kunt weer even vooruit kost maar een paar minuten ideaal!
5 jaar geleden
Reactie op BabySeptember2020
Wij hebben een philips sterrilisator ideaal je doet er alles in spenen fles ...
Die hebben wij ook, heel fijn!
5 jaar geleden
Deze keer heb ik deze gekocht, heel erg blij mee!
https://www.lidl-shop.nl/REER-Vaporisator-desinfectieapparaat/p100267860?mktc=shopping&gclid=CjwKCAjw-5v7BRAmEiwAJ3DpuLMsZgQsDrAtNMlM5qBW6jwHcxMZ5N0y5_4YnTpfFsZcPcIciu2oaBoC6JoQAvD_BwE
5 jaar geleden
1x daags doen wij alle flesjes en spenen ed uitkoken in een pan. En bij ieder gebruik afspoelen met koud water, dan in een sopje leggen met heet water en even laten “weken”. Daarna met koud water afspoelen en uit laten lekken. De spenen van de flessen doen we uitkoken in onze flessenwarmer en sterilisator.