79 Reacties
5 jaar geleden
Onze meid van 6 maanden eet fruit : banaan, appel, peer, kiwi, manderijn en mango. Hier maak ik dan veschillende combinaties van.
groente : wortel, bloemkool, brocolli, zoete aardappel, pompoen, courgette hier doe ik bij sommige dan aardappel bij.
Ik doe dit in van die kleine bewaarbakjes. Deze eet ze helemaal leeg
ik heb helaas geen foto
5 jaar geleden
Hier 6 maanden en 1 week oud. We zijn al enige tijd bezig, onze zoon is niet te stoppen met vast voedsel. Hij vindt het veel interessanter dan het flesje. Dat zijn we nu al aan het afbouwen.
Onze zoon eet zo'n 4 blokjes uit de vrieshouder, geen idee hoeveel gram, ik schat 200gr als ik kijk naar een andere foto van dit topic. Ik zou goed kijken naar wat jouw kindje nodig heeft en fijn vindt. Ik ben gewoon gaan opbouwen in hapjes omdat hij meer wilde, dan wordt de fles vanzelf minder. Klinkt heel zelfverzekerd maar dat was ben ik ook niet altijd.
Dit zijn onze hapjes tot nu toe:
Groente :
- wortel
- broccoli
- pompoen
- bloemkool, geen succes
- courgette
- pastinaak
- doperwten
- zoete aardappel
- rode bieten + zoete aardappel
Deze week maïs met aardappel
Fruit:
- banaan
- mango
- peer
- appel
- kiwi
- meloen
Deze week framboos

5 jaar geleden
Wij geven fruit 75 gram en groente 3 blokjes uit de vriezer per dag. Qua fruit krijgt Aeden nu:
Appel
Peer
Banaan
Mango
Blauwe bes
Perzik
Groenten die we hebben geprobeerd zijn:
Broccoli
Bloemkool
Boerenkool
Tuinerwten
Wortel
Zoete aardappel
Aardappel
Pastinaak
Ik gebruik de BabyMoov voor het maken van de hapjes. Je kunt met dit apparaat twee soorten groente of fruit tegelijk klaar maken. Eens per week even een werkje met alles maken maar dan hebben we een hele week voorraad van allerlei groenten en fruit.
Ik geef nu 75 gram per keer maar vanaf deze week in de avond een eetlepel aardappel erbij. Ook geven we ei door zijn eten in kleine hoeveelheden ivm eczeem en verhoogde kans op voedsel allergie van ei en noten.
Verder geen tussendoortjes, geen suikers en koekjes e.d. en eten we geen vlees. Volgens het CB kunnen we gewoon vleesvervangers gebruiken en heb zo af en toe wat vlees en vis geven als wij dat ook eten zo af en toe.
Ik die het op gevoel, als hij zijn hapjes een paar keer achter elkaar helemaal op eet, krijgt hij er wat bij. Krijgt nog 5 flessen van 150/180 maar die gaan lang niet altijd op. Ons zoontje is 6 maanden en paar dagen en 66 cm en 6.3 kilo dus lekker bunkeren mag wel om wat groter te worden haha.
5 jaar geleden
Ik zie bij een aantal mama's bietjes staan. Even een vraagje daarover. Ik heb gisteren bietjes met appel gemaakt, maar las toen ineens over nitriet. Hele verschillende verhalen of het opnieuw opwarmen wel of niet mag. Ik vries altijd de groente in en elke dag haal ik een bakje eruit.
5 jaar geleden
Hier eten we een hele appel of peer gepureerd. Rond 09.15
En eind v d middag een halve aardappel met groente (broccoli, boontjes, wortel, bloemkool)
Of rijst (zilvervlies) met pompoen.
Ik pureer het eten niet meer, ik prak het met een vorkje. Behalve boontjes, die hebbem draadjes. De boontje pureer ik en prak ik door de aardappel

5 jaar geleden
Ons zoontje word binnen een weekje 6 maanden en wij geven nu 125gr puree. Hij heeft al erwten, broccoli, bloemkool, pompoen, courgette, venkel, prei en zoete aardappel gegeten. Soms ook een mix van groentjes. Fruit zijn we net begonnen en eet hij ook gemakkelijk 125gr op. Tot nu toe al appel met mango, peer met meloen en appel met peer gehad. Ik pureer alles.
5 jaar geleden
Reactie op Hul
Misschien een domme vraag maar hoe geven jullie het fruit? Alleen gepureerd ...
Alleen gepureed met beetje van zijn babymelk
5 jaar geleden
Reactie op Lavdw
Wij geven fruit 75 gram en groente 3 blokjes uit de vriezer per dag. Qua fr ...
Wij hebben ook de Babymoov nutri baby. Top ding! Ons kindje is ook niet heel zwaar & wij geven dus ook nog 5 x 180 melk en daarnaast 1 fruithapje, 1 brood hapje & 1 groente met aardappel hapje.
5 jaar geleden
Reactie op Eve1985
Hoe krijg je die courgette zo licht van kleur? Lijkt wel romig
Dit vraag ik me ook af, zonder schil denk ik sowieso, wat misschien een goed idee is want dat bleven hier wat “flintertjes” wat niet zo lekker ging. Maar dit lijkt idd nog romiger.
5 jaar geleden
Appel hoef je vanaf 6 maanden niet meer te koken. Ik kook het alleen als ik een hele bulk maak en het daarna invries voor de dagen dat ik weinig tijd heb (altijd eigenlijk maar soms geef ik toch vers 🙈)
5 jaar geleden
Hoe doen jullie gekookte aardappel? Pureren met de staafmixer maakt een soort behangplak en prakken geeft stukjes en wordt dus niet gegeten 🤔