Fraxiparine spuiten!

Han88
11 dagen geleden
Volgen
Haaj dames, Ik vroeg me af of hier nog meer dames zijn die fraxiparine moeten spuiten? Ik heb 6 jaar geleden longembolien (bijna 20) gehad wat bij een long dus ook een longinfarct creëerde. En de rest van de ellende die je erbij krijgt 🙈. Daarom moet ik nu spuiten tot een maand na de bevalling. Uitgerekende datum is 20-09-2020.. allemaal prima hoor, alles voor onze baby 🤰🏻🥰 maar soms... en vooral nu met dat super stomme virus, ben ik het soms gewoon even helemaal zat.. om zo kwetsbaar te zijn en onzeker... Misschien is er momenteel wel niemand die dit nu ook moet spuiten.. maar misschien een vergelijkbare situatie, om evt te ventileren. in iedergeval bedankt 👋
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
4 reacties
sesam20
11 dagen geleden
Ik moet dit ook! Trombose gehad paar jaar geleden. Uit voorzorg dus nu elke dag spuiten.. Had gedacht dat ik wel weer tabletten kon slikken maar dat mocht niet helaas. Was doodsbang voor naalden dus heb huilend de eerste paar spuiten gezet. Doe het nu 3 weken. Inmiddels gaat het wel makkelijker en heb ook minder blauwe plekken, eerst had ik een hele blauwe buik.. Hoe gaat het bij jou?
  • Rapporteren
Han88
11 dagen geleden
Reactie op sesam20
Ik moet dit ook! Trombose gehad paar jaar geleden. Uit voorzorg dus nu elke dag spuiten.. Had gedacht dat ik wel weer tabletten kon slikken maar dat mocht niet helaas. Was doodsbang voor naalden dus heb huilend de eerste paar spuiten gezet. Doe het nu 3 weken. Inmiddels gaat het wel makkelijker en heb ook minder blauwe plekken, eerst had ik een hele blauwe buik.. Hoe gaat het bij jou?
Oh nee, dat is dan echt horror voor je als je bang bent voor naalden 😰🥺 ik ben er gelukkig niet bang voor maar heb wel (doordat ik al heel veel gespoten heb in het verleden) dat ik soms tot 5x een poging doen om de naald überhaupt in de buik te krijgen 🤦🏻‍♀️🥺 en dan kan t erg zeer doen.. dus ik ga kijken hoelang ik dat nog volhoud anders ga ik over in het been 🙈 gelukkig zijn de blauwe plekken idd nu ook weg 😅 staat ook zo raar zo'n blauwe buik
  • Rapporteren
sesam20
10 dagen geleden
Reactie op Han88
Oh nee, dat is dan echt horror voor je als je bang bent voor naalden 😰🥺 ik ben er gelukkig niet bang voor maar heb wel (doordat ik al heel veel gespoten heb in het verleden) dat ik soms tot 5x een poging doen om de naald überhaupt in de buik te krijgen 🤦🏻‍♀️🥺 en dan kan t erg zeer doen.. dus ik ga kijken hoelang ik dat nog volhoud anders ga ik over in het been 🙈 gelukkig zijn de blauwe plekken idd nu ook weg 😅 staat ook zo raar zo'n blauwe buik
Oh dat is rot! Is de huid op je buik dan te stug geworden om soepel te prikken? Mn verloskundige zei dat als het moeizamer werd, dat ik dan wat harder moest prikken en dat ik de injectie als een soort dartpijl moest zien haha. Klinkt heel raar maar denk nu maar steeds: oké rammen hup die dartpijl erin! 😂 Ik vraag me alleen nog af hoe het straks met bevallen moet, ze zeiden bij bevallen direct stoppen (en dan na bevalling weer door voor 6 weken), maar lijkt me dat je niet helemaal kunt plannen wanneer je bevalling start.. En aangezien die injectie elke dag moet... Hebben ze daar bij jou iets over gezegd?
  • Rapporteren
Han88
7 dagen geleden
Reactie op sesam20
Oh dat is rot! Is de huid op je buik dan te stug geworden om soepel te prikken? Mn verloskundige zei dat als het moeizamer werd, dat ik dan wat harder moest prikken en dat ik de injectie als een soort dartpijl moest zien haha. Klinkt heel raar maar denk nu maar steeds: oké rammen hup die dartpijl erin! 😂 Ik vraag me alleen nog af hoe het straks met bevallen moet, ze zeiden bij bevallen direct stoppen (en dan na bevalling weer door voor 6 weken), maar lijkt me dat je niet helemaal kunt plannen wanneer je bevalling start.. En aangezien die injectie elke dag moet... Hebben ze daar bij jou iets over gezegd?
Ja , zelfs al gooi ik zo hard al van Gerwen 😂 die wil er dan gewoon niet in en dan moet ik op zoek naar een ander plekje 🤷🏻‍♀️.. ik denk dat er toch een littekenweefsel oid heeft ontwikkeld.. Jaaa dat vindt ik ook nog wel een dingetje idd, bevallen is sowieso in t ziekenhuis en ze zeiden iets van zoveel uur voor de bevalling mag ik het niet meer en dan zodra het kindje geboren is dan weer een spuit erin🙈.. benieuwd hoe we dat in de hand gaan houden 🤷🏻‍♀️.. en idd t doorspuiten moet ik ook... Vindt het allemaal wel spannend maar dat is nog laaaaang niet van toepassing😅😜,ik vindt t nu spannender dat ik geen controles meer krijg... stom virus 🥺
  • Rapporteren