17 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb er ook 1 via Marktplaats gekocht. Heb hem uitgetest en voelt best intens. Kan me voorstelle dat dit fijn is straks
5 jaar geleden
Ik heb er 1 gehad tijdens mijn bevalling en in het begin is het heel chill. Het leid je idd af en je hebt het gevoel dat je zelf iets onder controle hebt. De piek van de wee haal je weg. Op gegeven moment rond 6/7cm ontsluiting zei mijn partner wil je weer? Dus ik weer tens aangesloten en toen ging ik kapot haha dus ik merkte als je weeen echt heftig worden die Tens voor mij niet meer werkte. Ik had hem ook via verzekering aangeschaft vorig jaar. Deze keer ga ik hem weer gebruiken 馃憤
5 jaar geleden
TENS is een klein apparaat dat u zelf kunt bedienen bij bevalling of wee毛n. Via pleisters op de huid kunt u uzelf lichte stoomstootjes toedienen. Dit zal aanvoelen als een tinteling. De elektrische stimulatie zorgt voor:
Vermindering van pijnsignalen richting de hersenen
Aanmaak van lichaamseigen pijn dempende stoffen (endorfine)
https://www.mammatens.nl/tens-tijdens-de-zwangerschap/tens-bij-bevallingspijn-en-wee%C3%ABnpijn/
Op deze site staat nog veel meer info.
Ikzelf heb een ELLE TENS gehuurd via de site https://www.geboortetens.nl/
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met pijn en de TENS, maar dit zou de eerste keer tijdens een bevalling zijn. Dit is namelijk mijn eerste.
Maar ik heb de instelling: niet geschoten is altijd mis. Daarom gebruik ik de tens tijdens het opvangen van de wee毛n. Mocht het niet fijn zijn, dan gebruik ik m niet. Maar dat ik de keuze heb om m te gebruiken vind ik wel fijn. Want als het mij helpt, dan is het mooi meegenomen. En zo niet, dan niet ;)
5 jaar geleden
Ik ben inderdaad ook op zoek. Mijn verzekering vergoed het wel, maar alleen maar vanaf een zeer beperkt aantal aanbieders.
Ik kom dus ook op de site www.geboortetens.nl uit, maar twijfel nog welke aan te schaffen. 馃槄
5 jaar geleden
Elle tens gehuurd bij prachtig bevallen. 39.50.
Nog geen ervaring maar wel goed advies!