31 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook geen kamer vrij ik ga het bedje ook bij mij op de kamer zetten is ook ruim genoeg

4 jaar geleden

Wij zetten ons bedje van de kleine ook bij ons in de kamer inverband met dat de zolder nog niet af is Moesten het hele huis verbouwen

4 jaar geleden

Wij wonen in een flatje op 4 hoog zonder lift. Wij hebben een hele grote woonkamer maar die moet nu gesplits worden.. Dus we gaan een muurtje bouwen en dan word dat de baby kamer 😁 Veel mensen in onze kring vinden het maar niks.. Maar de huizen liggen niet voor het oprapen en wij vinden het wel oke..
Hey hey Het is al 15 jaar geleden maar toch wil ik even zeggen hoe wij het geregeld hebben 😉 De eerste 3 maand sliep ons dochtertje bij ons op de kamer. Daarna hebben we een slaapbank 2 persoons ( in de sofa verwerkt ) gekocht die klap je gewoon open s avonds en smorgens dicht. En je dochtertje heeft dan haar eigen kamer. En kan je in alle rust een groter appartement of huisje zoeken 😊 bij ons is nr 4 onderweg en moeten we deze keer de zolder ombouwen 🙈🤭🥳🥰

4 jaar geleden

Reactie op Alice-

Wij wonen in een flatje op 4 hoog zonder lift. Wij hebben een hele grote wo ...
Klopt, het is niet makkelijk om iets te vinden. En verhuizen is ook zo’n gedoe, wij willen niet naar het eerste beste huis maar liever meteen een plek om misschien wel 20+ jaar te blijven.

4 jaar geleden

Het is nu 2,5 jaar geleden dat onze zoon werd geboren, destijds woonde wij ook in een klein appartement. Onze zoon heeft ruim 4 maanden bij ons op de kamer in een wiegje gelegen. We hadden op onze kamer ook de commode staan en deze leuk aangekleed. Paste allemaal net aan, maar zo was het toch een beetje, in de hoek van de kamer, een gezellig baby hoekje. Het is dat we gingen verhuizen, maar had nog best even gekund. Hoop dat je wat aan mijn reactie heb 😘

4 jaar geleden

Reactie op CBroek

Het is nu 2,5 jaar geleden dat onze zoon werd geboren, destijds woonde wij ...
Ja, dit is allemaal zo fijn om te lezen. Wij willen ook een hoekje gebruiken voor de commode en wellicht wat extra plankjes ophangen om het gezellig aan te kleden. Deze oplossing geeft wat extra tijd om een huis te vinden.

4 jaar geleden

Juist fijnste op je eigen slaapkamer vind ik. Ben je zo weer in je bed alles lkkr bij de hand. Ik heb dat ook zo gedaan bij allebei.

4 jaar geleden

Hier een grote woning en zelfs twee babykamers voor mijn zoontje ingericht tijdens de zwangerschap (iets met hormonen en niet tevreden;)) hij is nu 15 maanden en slaapt nog steeds bij ons op de slaapkamer, zijn kamer is meer een opslagplaats. Veel mensen zullen het hier ook niet mee eens zijn maar doe lekker wat voor jullie werkt. Voor ons werkt het iig prima! Nr twee is nu onderweg en ze zullen straks wel naar hun eigenkamertje gaan, maar ook hier op zoek naar een nieuw huis..

4 jaar geleden

Aah hier precies hetzelfde, 100m2 huis en maar 1 slaapkamer.. wie verzint het ;) gewoon bij ons op de kamer tot we een ander huis hebben!

4 jaar geleden

Wij hebben bij onze 1e 1.5 jaar op n 45m2 appartement gewoond met z’n drieën. Hij sliep bij ons op de kamer (eerst cosleeper, daarna bedje) maar heeft nooit te klein gevoeld.. nu hebben we n groter huis mét extra slaapkamer, maar als t er niet was geweest hadden we het ook prima gevonden. Het is ook gewoon heel gezellig!

4 jaar geleden

Reactie op kimberley 💖💖💖💙

Hey hey Het is al 15 jaar geleden maar toch wil ik even zeggen hoe wij het ...
Bij ons dus ook! Heb ooit met drie kids op een 3 kamer appartement gewoond. Nu hebben we een 5 kamer huis (rijtjeshuis) en nr 4 is onderweg. Het kindje komt het eerste jaar bij ons en dan moet hij op zolder. Er is alles al, alleen een muur en deur..

Reactie op DvD-24

Bij ons dus ook! Heb ooit met drie kids op een 3 kamer appartement gewoond. ...
Gefeliciteerd 🥳 Hier ook , mijn man gaat zeker volgende maand Al moeten starten om die klaar te hebben tegen eind augustus 🙈 hij werkt zeer traag tot vervelens toe , maar is wel perfect gedaan 🥰 Vraagje: bij mij is het nog maar net binnengekomen met de echo van vrijdag 🙈 kan je wennen aan het idee van 4 ? Ik heb 1 van 16 en dan 3 kleintjes 😅 als de baby geboren is gaat er net een jaar tussen zitten Grts Kim

4 jaar geleden

Wij hebben een groot huis is middenin de verbouwing ook geen babykamer op dit moment me jongste is anderhalf heeft ook tot 9 maanden bij ons op de kamer geslapen in haar eigen wiegje. En dat ga ik met deze baby ook doen geeft ons net wat meer tijd om het huis verder af te maken.. het was ook niet echt de bedoeling om nu al een babytje erbij te nemen maarja lekker buikgriep gehad en aan de antibiotica gezeten.. werkt alles niet meer hoe het moet werken.. het is dus geen fabeltje (hahaha)

4 jaar geleden

Mocht alles hier goed gaan verlopen, zal er ook een cosleeper op onze kamer erbij komen. De jongste 2 liggen al bij elkaar op 1 kamer in een stapelbed. Veel meer ruimte is er daar ook niet. De oudste (14) heeft een eigen kamer. En wil hem ook geen baby in de maag duwen. Maar we zullen zeker moeten gaan uitbouwen of verhuizen mettertijd. Anders gaat het niet passen....

4 jaar geleden

Reactie op MarianneZuu

Hier een grote woning en zelfs twee babykamers voor mijn zoontje ingericht ...
Hier een beetje gelijkaardig. Wij hebben geen groot huis maar gebruiken de babykamer eigenlijk alleen maar voor haar kleding en speelgoed. Onze 1e dochter is bijna 2. Wij zijn fan van samen slapen.

4 jaar geleden

Hier in Rusland (omgeving Moskou) wonen stelletjes altijd op een woon/slaapkamer met slaapbank. Elke bank die je hier kan kopen is ook tegelijk een bed hahha Appartement heeft wel een aparte keuken en badkamer met bad en de baby ook de eerste jaren in de kamer. En als het kindje een aantal jaar is koop je een appartement met een extra kamer en dat wordt dan de kamer van je zoon/dochter. Ik vind het heerlijk ♥️

4 jaar geleden

Maak je niet druk hoe groot of hoe klein je huis is. Jullie vinden wel de weg om het goed op te lossen. Je kindje heeft de eerste twee jaar niet veel ruimte nodig. Mijn dochter begon met 2,5 jaar pas in haar kamer te spelen. Je kind bij jou laten slapen heeft veel voordelen voor de nachtrust en emotionele ontwikkeling van je kind. Het heeft alleen wel impact op het leven met je partner, want jullie hebben kom wel eens intimiteit nodig. Maar zolang jullie beide daar geen moeite mee hebben, zou ik me geen zorgen maken.

4 jaar geleden

We hebben wel mogelijkheden in de toekomst om te verbouwen. Maar weet niet of we dat al voor de baby rond krijgen en of we dat moeten willen. Geeft best wat druk. Dus we hebben nu gezegd, de baby slaapt straks bij ons. En we zien wel hoe het loopt. Meestal als het zover is, weet je wel wat fijn en krijg je er handigheid in. In het buitenland ook gezien hoe kinderen en ouders in kleine appartementen slapen. Je wordt er creatief van. En meestal bij wat meer kinder wordt er verhuisd. Maar dan nog steeds bed/bank woonkamer en meerdere kinderen op de slaapkamer.

4 jaar geleden

Wij hebben kamers genoeg, maar onze dochter van twee slaapt nog steeds bij ons op de kamer ;-). Geen zorgen dus. Net als heeeeeeeel veel dingen die je volgens de lijsten "moet" hebben, is een eigen kamer dus echt niet noodzakelijk hoor!