24 Reacties
5 jaar geleden
Geitenmelk staat het meest dichtbij van borstvoeding dacht ik.
Maar hoezo zit er in nutrilon troep?
Kunstvoeding moet aan heel wat eisen voldoen en zou niet weten wat voor troep er in zit.
5 jaar geleden
Het is natuurlijk nooit zoals de moedermelk die exact afgestemd is op de behoefte van het kind en het is een product dat bewerkt is, maar ik kan me niet voorstellen dat het op de markt mag komen als het onveilig is.
Ik zou niet zelf met geitenmelk beginnen of experimenteren, maar advies vragen van een lactatie kundige of verpleegkundige van het consultatiebureau. Weet dat dit vaak alleen gebruikt wordt voor kindjes met een heftige koemelk allergie en dat de voedingswaarden van geitenmelk heel anders zijn dan van nutrilon. Mocht je kindje last hebben van gewone nutrilon, kun je ook Nutrilon prefea proberen naast borstvoeding. Dit gebruik ik ook in combi met borstvoeding en is wat lichter verteerbaar voor de baby.
5 jaar geleden
Ze “hoarden” het vast allemaal voor transport naar het buitenland (China), omdat het zo vol troep zit.... 🤦🏻♀️🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Nutrilon wordt gezien als beste kunstvoeding voor je kindje. Ik denk niet dat daar veel troep in zit. De reden dat je maar 2 pakken per keer mag kopen, is omdat er veel mensen zijn die nutrilon sturen naar familieleden in het buitenland. Sterker nog.. in de ah staat het achter de balie bij de sigaretten , omdat je anders bij de zelfscan alsnog meer mee kan nemen 🤣
5 jaar geleden
Nutrilon is zeker geen troep. Bekende komt in al die fabrieken en Nutrilon wordt gemaakt in de schoonste van allemaal. Ingrediënten liggen wettelijk vast. Wel zijn wij overgestapt naar geitenmelk, Kabrita. Onze dochter was erg onrustig aan de fles en geitenmelk lijkt lichter verteerbaar. Ze doet het daar erg goed op en is nu ook rustiger. Misschien alleen tussen mijn oren, zou kunnen. Maar ik voel me er goed bij en meisje groeit goed.
5 jaar geleden
excuses voor het woord gebruik “troep”. Ik kan er allerlei dingen over gelezen op het internet nadat iemand die ik kende mij vertelde dat er kankerverwekkende stoffen waren gevonden vorige jaar 🤨 dus ging ik het opzoeken en zag ik een het ander staan maar ik geef mn dochtertje ook een flesje nutrilon per dag en soms twee. Ik begreep dat geitenmelk beter is omdat het erg op bv moedermelk lijkt.
5 jaar geleden
Zoals de rest al zegt, zuigelingenmelk moet aan heel veel strenge eisen voldoen voordat het verkocht mag worden.
Wij geven vanaf de geboorte Kruidvat eigen merk Geitenmelk. Dit wordt in de zelfde fabriek als Nanny Care en Kabrita gemaakt maar is 2keer zo goedkoop.
Alleen jij kan beslissen wat het beste is voor jouw kindje, dus ik zou vooral geven wat jij denkt dat het beste is.
5 jaar geleden
Reactie op Bert1983
In geitenmelk zit hetzelfde eiwit. Bij echt koemelkallergie heb je niets aa ...
Wij hebben ons laten vertellen dat de eiwitten bij geiten melk veel kleiner zijn dus beter verteerbaar..