4 Reacties

5 jaar geleden

Ik kan je helaas nog niet helpen, bem zelf ook benieuwd naar ervaringen en tips! Ik heb vorige keer een spoedkeizersnede gehad, dus hoor nu graag de positieve ervaringen. Vanuit het ziekenhuis heb ik wel voorlichting over de gentle sectio gehad, jij ook?

VRIEND

5 jaar geleden

Hoi hoi! Ik kijk zo nu en dan wat rond in andere toppics 😅 Ik heb een spoed en een gentle sectio gehad... De gentle sectio was een fijne ervaring! Wat zou je graag willen weten, want door het rondsnuffelen op andere topics merk ik ook dat ze in verschillende ziekenhuizen de gentle sectio anders uitvoeren 🤷‍♀️ Mijn verhaal... Ik kwam binnen om 7u. Ik was de 1e op de planning, ideaal! Om 8:30 is mijn zoon geboren. Op de kamer waar ik zou gaan verblijven kreeg ik een soort strapless shirt om aan te doen waar de baby zsm ingelegd zou worden voor huid op huid contact. Ook kreeg ik hier meteen de katheter, zonder verdoving maar was prima te doen...! Ook een infuus Vervolgens op naar de ok! Mijn man was constant bij me, ook tijdens de ruggenprik, deze zat meteen goed, ik voelde mijn benen helemaal warm worden, gek gevoel! Er was een verpleegkundige steeds met me aan het praten, en ze vertelde me wat ze aan het doen waren, en ineens gaf ze aan dat het doek omlaag zou gaan en mijn zoon geboren ging worden! Wat was dat mooi om te zien!!! Ik voelde wel flink trekken en duwen, werd hier ook een beetje misselijk van, maar ik voelde geen pijn! Mijn zoon huilde meteen, het mooiste geluid wat er is! Mijn man is met zoon naar een tafel gelopen en heeft de navelstreng door mogen knippen (wel symbolisch, want dit was al gedaan door de gynaecoloog) niet lang daarna werd mijn zoon op mijn borst gelegd, hier zat max 5 minuten tussen, terwijl mijn zoon op mijn borst lag werd ik gehecht, ik werd weer misselijk en begin heel erg te trillen, (bijwerking ruggenprik) toen heeft mijn man mijn zoon vast gehouden, doordat ik zo misselijk was moest ik helaas even naar de verkoever ruimte, maar naar een klein uurtje weer naar onze eigen kamer, waar we heerlijk heb en kunnen genieten van onze 2e zoon! Na 72 uur mochten we alweer naar huis! Mocht je vragen hebben, stel ze gerust! Iig heel veel succes!

5 jaar geleden

Woensdag heb ik de eerste afspraak in het zkh bij de gyneacoloog. Dan spreken we de opties door. Ik heb al wel filmpjes gezien hoe ze de Gentle Sectio in het zkh doen waar ik ook ga bevallen. Hopelijk mag mijn vriend ook blijven slapen de dagen/nachten dat ik ook in het zkh moet verblijven. Dit is onze eerste, dus alles is nieuw en spannend. Wat fijn Kim, om te horen dat je een positieve ervaring hebt met een keizersnede.

5 jaar geleden

Hey, Ik heb dit erg gemist bij de geboorte van mijn dochter 7 jaar terug. Nu ik weer met een keizersnede ga bevallen heb ik gekozen voor een moeder geassisteerde keizersnede. Ik mag dan helpen (als alles volgens plan verloopt) mijn zoon uit mijn buik te tillen en daarna blijft hij lekker op mijn borst bij me....gentle sectio zit er tussenin maar ik zou hier zeker weten voor kiezen!!!