37 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou overweeg vrijwillig een keizersnede en ga dat bespreken met m'n arts. Het enige is het herstel, of dat inderdaad langer duurt dan een normale bevalling. Ik ga je topic dus volgen.

4 jaar geleden

Ik heb een spoedkeizersnede gehad bij mijn dochter die is nu bijna 2 jaar. Herstel was pijnlijk bij mij, moeite met draaien in bed, de eerste stapjes lopen deden verschrikkelijk pijn. Mijn dochter lag 6 weken in ziekenhuis dus ik heb geen tijd voor me zelf/ herstel gehad. Ik werd met rolstoel door m'n man de eerste 1,5 week gebracht naar ziekenhuis naar onze dochter. Had toen nog last van de pijn als ik liep. Maar na 1,5 week kon ik gewoon weer normaal functioneren. Mijn dochter is nu bijna 2 jaar en ben op dit moment 9 weken zwanger voor de 2e. Ik heb de keuze gekregen om keizersnee te laten doen, maar ik heb nog niks besloten, ik denk dat ik voor de normale bevalling ga.. Maar als ik verplicht keizersnee zou moeten krijgen zou ik me ook niet druk om maken. De pijnstillers deden de pijn wel verzachten alleen de eerste stapjes lopen waren erg zwaar!

4 jaar geleden

En ik heb elke 3 uur geprobeerd te kolven, ik kon haar pas na 5 weken aanleggen, dus tot dan heb ik gekolfd en kreeg ze mijn melk via de sonde. Mijn melk kwam wat moeilijker aan de gang (door verdriet en trauma door omstandigheden). Ik heb haar daarna tot dat ze 19 maanden werd gevoed met plezier! Slechte start hebben we gehad maar ze heeft er gelukkig niks van over gehouden.

4 jaar geleden

Ik heb een spoedkeizersnee gehad. Mijn zoontje is nu iets ouder dan anderhalf jaar. Mijn melk kwam heel snel op gang en ik geef nog steeds borstvoeding. In het ziekenhuis waren ze heel verbaasd omdat het met een keizersnee niet heel gewoon is dat het snel op gang komt. Ik kon na mijn keizersnee van alles doen. Ik had geen last van de snee of met het lopen of traplopen. Wel heeft het me een kleine jaar gekost om weer geheel mezelf te zijn. Dat mijn conditie weer was zoals die was. Ik bedoel hier niet mee dat ik een jaar lang op de bank of bed heb gelegen. Nee je voelt je gewoon goed en doet je ding, maar ik merkte wel dat ik sneller moe werd van dingen die ik voor de keizersnee helemaal geen moeite mee had.

4 jaar geleden

Reactie op Jamie Rizo

Ik zou overweeg vrijwillig een keizersnede en ga dat bespreken met m'n arts ...
Waarom vrijwillig als ik vragen mag?

4 jaar geleden

Hier ookmin september een keizersnee Zal de 3e keizersnee worden. Andere 2 waren niet gepland Nu zal ik moeten vind het wel een beetje eng haha

4 jaar geleden

Ik heb ook een spoedkeizersnede gehad 1,5 jaar geleden. Na de keizersnede was mijn 'operatiehemd' doorweekt van de melk. Kwam dus erg snel op gang. Mijn zoontje moest in de couveuse dus ik moest kolven. Ging erg goed! Kolfde op een gegeven moment 1,5 liter per dag. Het herstel na de keizersnede was bij mij verschrikkelijk. Ik kon 2 weken lang geen stap zetten. Had zo'n pijn. Wellicht kwam dat omdat ik elke dag op en neer naar het ziekenhuis moest, twee uur lang in de auto. Maar ik vond het vreselijk! Mijn schoonzusje daarentegen had er amper last van.. verschilt erg per persoon denk ik.

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, 2 eerdere spoedsectio's. Nu in september een geplande keizersnede. Ik wil inderdaad ook een gentle sectio en heb er eerlijk gezegd heel veel vertrouwen en rust bij na 2 horrorverhalen. Tuurlijk blijft het spannend maar juist met een geplande keizersnede heb je veel meer controle en is iedereen al helemaal voorbereid. Met spoed is het allemaal chaos. Ik hoop dat je snel een datum kan plannen en daarbij dus ook alles op je gemak kan bespreken in het zkh. Dat geeft vaak ook al heel veel rust.

4 jaar geleden

Ruim 1,5 jaar geleden ook een keizersnede gehad, gentle sectio. Ik vond alles geweldig en heb intens kunnen genieten van de geboorte... geen centje pijn gehad, niet vermoeid geweest, alles echt bewust mee kunnen maken. Voor mij was het een hele fijne en mooie ervaring. Nu zwanger van de tweede en mag dus kiezen...natuurlijk bevallen of weer een keizersnede. Vooralsnog geen idee wat ik ga kiezen.... het heeft beide zowel voor- als nadelen.

4 jaar geleden

Hier inmiddels 2 keizersnedes gehad. 1ste was een spoedkeizersnede, herstel vond ik ook ontzettend zwaar. 2de kindje was een geplande keizersnede en dat was een Gentle sectio. Vond dat erg prettig, de baby mag gelijk bij je en niet veel later gelijk aan de borst. Melk kwam beide keren gelijk op gang dus dat was wel fijn. Nu in verwachting van ons 3de kindje en ben uitgerkend in september ( begin ) dus zal ergens in de eerste week de keizersnede krijgen. Omdat de eerste keer een spoed was ( na 13 uur bevallen en 2 uur persen ) ik in een soort van roes, dus niet echt bewust van alles wat er om me heen gebeurde. Herstel vond ik pittig bij de eerste. De 2de ging gelukkig een stuk makkelijker allemaal ook bij het herstel. Uiteraard duurt het herstel langer dan een natuurlijke bevalling ( zonder complicaties ) maar goed als je het geaccepteerd hebt komt alles wel goed. Ook weten we ( hoe cliche het ook mag klinken ) uiteindelijk herstel je en gaat alles weer voorbij...

4 jaar geleden

Ik krijg een geplande keizersnee. Mijn eerste bevalling is me bijna fataal geworden en veel complicaties gehad(4 jaar hersteltijd nodig gehad) en ze willen geen risico nemen. Ik mag niet meer op de natuurlijke manier bevallen. Voor mij was het een opluchting toen ik dit vorige week te horen kreeg bij mijn 10 weken echo. Binnenkort heb ik een gesprek met de gynaecoloog over het plan van aanpak.

4 jaar geleden

Reactie op Kim2704

Ik krijg een geplande keizersnee. Mijn eerste bevalling is me bijna fataal ...
Wat is gebeurd tijdens je eerst bevalling?

4 jaar geleden

Reactie op SabInara

Hier inmiddels 2 keizersnedes gehad. 1ste was een spoedkeizersnede, herstel ...
Gentle sectio eerste keer gehoord wat fijn!

4 jaar geleden

Reactie op Mama Van 3 Boys

Hier ookmin september een keizersnee Zal de 3e keizersnee worden. Andere ...
Herkenbaar, hier het zelfde verhaal m. Ik wil mij er op kunnen voorbereiden maar in hoeverre dat kan???

4 jaar geleden

Dank jullie voor de reacties. De eerste keer was spoed spoed na heel veel persen, weeën bleef ontsluiting maar op 6cm. Bij elke wee die ik had donderde hartslag baby omlaag. Uiteindelijk besloten ze bloed af te nemen bij de baby in mijn buik zagen ze dat ze aan het verzuren was en binnen no time stond een heel team om mij heen om mij met spoed naar de OK te brengen (ik was toen 38 weken zwanger ingeleid ivm te hoge bloeddruk). De keizersnede deed pijn, ik voelde alles en herstel was dramatisch een week lang kon ik niks en had ik super veel pijn. Er volgende maanden van herstel en ellende. De tweede keer was allemaal wat milder. Met het team goede afspraken gemaakt en ik zou voor een natuurlijke bevalling gaan met 40+3 ging ik naar het ziekenhuis omdat vliezen waren gebroken maar ook hier bleef ontsluiting maar op 6 cm. Hier kreeg ik de optie of weeen op wekkers of toch voor semi spoed sectio (semi omdat ik dan om 08:00 uur zou gaan een uur nadat ze mij de keuzes voor legde). Uiteindelijk gekozen voor de semi spoed omdat er te veel risico’s voor baby en kan op scheuren eerdere litteken groter waren bij weeen op wekkers. Nu de derde keer dus plannen, het grootste verschil nu lopen er twee kinderen rond, en zit er al een flink litteken. Ik ben dan ook benieuwd hoe het herstel deze keer zal gaan en dat maakt het spannend en onzeker. Volgens de gyn is het de laatste keer want 3X is de Max.

4 jaar geleden

Reactie op Jamie Rizo

Ik zou overweeg vrijwillig een keizersnede en ga dat bespreken met m'n arts ...
Ik ook!

4 jaar geleden

Ik ga ook voor een geplande keizersnede ivm vorige bevalling totaal ruptuur

4 jaar geleden

Mijn eerste dochtertje kwam er met een geplande keizersnede vanwege stuitligging. Ik heb dit als heel fijn ervaren. De baby werd meteen na de geboorte op mij gelegd en ik mocht meteen borstvoeding geven. De kinderarts stond ernaast en na 1 minuutje kijken naar de baby was het oké voor hem. Ze maakte een goede start en dat was het belangrijkste, hij zou later die dag de baby wel komen controleren. Een geplande keizersnede vond ik heel fijn doordat ik perfect wist wat er ging gebeuren en zo toch al een deel van de stress verdween. Toen ik te horen kreeg dat ik met KS zou gaan bevallen, ben ik lang boos geweest. Ik heb toen de knop omgedraaid en heb deze manier van bevallen ‘omarmd’, zodat ik toch met een positief gevoel zou kunnen terugblikken. En dat kan ik nu 🥰

4 jaar geleden

Hoe lang moesten jullie in het ziekenhuis blijven bij een (geplande) keizersnede?

4 jaar geleden

Reactie op Fiona83

Hoe lang moesten jullie in het ziekenhuis blijven bij een (geplande) keizer ...
3 dagen