37 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Jamie Rizo

Ik zou overweeg vrijwillig een keizersnede en ga dat bespreken met m'n arts ...
Is het je eerste kindje? Vrijwille keizersnede, mag dat tegenwoordig? Herstel van keizersnede duurt lang en is zeker pijnlijk. Van een normale bevalling zonder complicaties ben je zo weer hersteld,maar ja van tevoren weet je natuurlijk nooit hoe een bevalling gaat lopen. Gaat het makkelijk, dan heb je geluk. Gaat het met veel gedoe en uitscheuren enzo, dan heb je ook een hersteltijd nodig, echter is dit nooit langer dan een keizersnede. Dit blijft toch echt een buik operatie... goed over nadenken, het is jou lichaam en jij bepaalt uiteindelijk als je die leuze mag nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Fiona83

Hoe lang moesten jullie in het ziekenhuis blijven bij een (geplande) keizer ...
Bij mijn eerste drie dagen. Bij de tweede was ik eigenwijs, kindje geboren op vrijdag middag middels keizersnede, en zondag avond naar huis. Maandag midsag lag ik weer in het ziekenhuis door een baarmoeder infectie... dus nu bij de derde ga io niet meer eigenwijs doen, blijf zolang ik mag blijven of tot ze me weg sturen hahah

4 jaar geleden

Reactie op SabInara

Bij mijn eerste drie dagen. Bij de tweede was ik eigenwijs, kindje geboren ...
Oh heftig zeg, weten ze waardoor het kwam? De eerste keer was spoed spoed en echt wel heftig dus denk dat ik 3-4 dagen in het ziekenhuis lag. Bij de tweede was het semi spoed kwam ik 23/12 in ziekenhuis met weeen met 40+3 en 24/12 werd het een spoed sectio omdat ontsluiting niet wilde. Volgens mij was ik 26/12 alweer thuis want ik weet nog dat we kerst hadden gevierd 😅

4 jaar geleden

Reactie op Fiona83

Oh heftig zeg, weten ze waardoor het kwam? De eerste keer was spoed spoed e ...
Benieuwd dus of het bij geplande korter of langer is. Eerste deed ook heel veel pijn, alles en herstel was verschrikkelijk. Bij de tweede nauwelijks last gehad.

4 jaar geleden

Mijn eerste zwangerschap was een keizersnede.Geen last van gehad.Nu zwanger van tweede kindje en het is terug een keizersnede.

4 jaar geleden

Ik heb ook 2 keer eerder een spoed sectio gehad. Ook ik krijg een geplande sectio. Ik neem aan dat het herstel gelijk is aan de eerdere operaties, het enige verschil is dat je nu bewust de bevalling meemaakt, maar qua wond is dit hetzelfde. Ik heb bij mijn vorige kinderen voor flesvoeding gekozen en dat doe ik bij deze ook. Veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op SabInara

Is het je eerste kindje? Vrijwille keizersnede, mag dat tegenwoordig? Herst ...
Ja eerste kindje... Ja dat kan in Curacao waar ik woon. Ze zijn net als in NL geen voorstander maar je kunt ervoor kiezen. Ik roep al heel mijn leven dat ik het niet begrijp waarom vrouwen voor een normale bevalling kiezen. Het trauma wat jij (en eventueel je partner) er aan over houden... Herstel van een keizersnede is lichamelijk inderdaad langer, maar geestelijk denk ik korter. Daarbij blijft het down under ook ongeschaad wat ik ook belangrijk vind. In vele landen is 'n keizersnede veel gebruikelijker dan in NL.. Ik voel daar dus meer bij. Maandag heb ik 'n gesprek met de gynaecoloog daarover

4 jaar geleden

Reactie op melissa1991

Ik ook!
Mijn besluit staat vast, dat van jou?

4 jaar geleden

Reactie op Shannon moderator

Waarom vrijwillig als ik vragen mag?
Het voelt beter voor mij. Ik begrijp al mijn hele leven niet waarom vrouwen voor een normale bevalling kiezen...

4 jaar geleden

Ik krijg IVM ziekte en een hele slechte eerste bevalling ook een geplande keizersnee. Ik ben totaal niet bang, mijn bevalling was zo'n horror, dit kan alleen maar beter zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Jamie Rizo

Het voelt beter voor mij. Ik begrijp al mijn hele leven niet waarom vrouwen ...
Ik heb bij mij eerste horror bevalling gehad en uiteindelijk spoed keizersnede Dat was nachtmerrie de pijn was verschrikkelijk Nou wil ik het liefst normaal bevallen bewust 3jaar gewacht om normaal te bevallen en ik hoop dat het lukt

4 jaar geleden

Ik heb binnenkort mijn afspraak bij de gynaecoloog en ik vind het best spannend. Bij de eerste liep ik 42 weken overtijd en werd ik ingeleid. Ik kijk helaas best negatief terug op mijn inleiding Ik raakte in paniek en werd erg angstig, had veel pijn maar er wers erg moeilijk gedaan bij pijnstelling waardoor ik het zelf ook zo lang uitstelde. Toen mijn vliezen werd gebroken, bleek dat kind had gepoept in het vruchtwater. Ondertussen schoot ik geen cm op en uiteindelijk was er besloten dat ik een keizersnede kreeg. Mijn sloedkeizersnede was fantastisch, kreeg veel steun van de medewerkers en kijk er echt positief op terug. Nu onverwachts zwanger van kind 2 en ik neig ditmaal naar een geplande keizersnede. Aan de andere kant is dit waarschijnlijk onze laatste kind en zal ik nooit meer bevallen. Ergens ben ik wel nieuwsgierig hoe dat bevallen is. Ook ben je dan wel vrijwel meteen hersteld (bij een gewone bevalling zonder uitscheuren etc) en schijnt de borstvoeding beter te lopen. Ik heb nu bedacht dat ik het vanzelf laat gebeuren en als het niet vanzelf gebeurd, ik met 41 of 42 weken een keizersnede wil. Maar ik weet niet of het ziekenhuis daarin mee gaat (hoop het wel). We gaan het aanzien!

4 jaar geleden

Ik raad een boek aan over bevallen op allerlei manieren: ‘Positief over bevallen’ van Milli Hill

3 jaar geleden

Ik heb 29 april een gesprek met de gynaecoloog, voor een geplande keizersnee, ik mag en kan niet meer op de natuurlijke weg bevallen. Ivm blijvend letsel van mijn eerste bevalling.(hororbevalling) en mag blij zijn dat ik er nog ben. Ik ben niet bang, kan nooit zo erg zijn als mijn eerste bevalling denk ik dan. Voor mij een opluchting dat het een keizersnee wordt, daar was geen discussie over mogelijk aldus de verloskundige en gynaecoloog.

3 jaar geleden

Reactie op Kim2704

Ik heb 29 april een gesprek met de gynaecoloog, voor een geplande keizersne ...
Dat snap ik dan hoor. Spannende periode, benieuwd naar jullie gesprek. Ik kijk er nu naar uit dat het gepland is kan mij er steeds meer in berusten en we hebben straks gewoon een dag dat we weten dan is kindje 3 er. Desondanks maar ik mij zorgen om eventuele risico’s bij een derde keizersnede en het feit dat het niet in NL is waar ik de sectio’s eerder heb gehad.

3 jaar geleden

Ik raad je aan enkele dagen voordat je gaat bevallen al te beginnen met kolven. Gewoon hele kleine beetjes, dit vries je dan in en kan alsnog gegeven worden. Hierdoor gaat de borstvoeding soepeler op gang komen. Zeker ook omdat je het natuurlijke proces gemist hebt met een keizersnede. Je hoeft dit niet met een borst kolf te doen. Kun je gewoon met de hand doen. Ik heb het ook gedaan omdat ik wilde dat de borstvoeding goed van start ging. Heel veel succes!!!!

3 jaar geleden

Reactie op Jamie Rizo

Ja eerste kindje... Ja dat kan in Curacao waar ik woon. Ze zijn net als in ...
Ik heb hier bij mijn eerste een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging en ik wil nu absoluut op de natuurlijke manier bevallen. Het herstel duurde ontzettend lang en nu heb ik een peuter thuis lijkt me vreselijk om dan niks te kunnen. Verder liep de borstvoeding helemaal niet en werd ik erg depressief. De keizersnede verliep allemaal prima maar alles erna had ik echt onderschat. Ik was op het randje van een postnatale depressie doordat heel veel dingen niet lukten door de keizersnede. Ik geef echt de tip onderschat het geestelijke en lichamelijke niet van een keizersnede. 😊