geslacht wel of niet weten...

lisa-v-o
één maand geleden
Volgen
hoi allemaal, ik heb altijd geroepen dat ik het geslacht niet wilde weten, mijn vriend zei toen hetzelfde. nu we zwanger zijn wil mijn vriend het wel graag weten maar ik denk dat ik het toch niet wil weten. alleen begin dus echt te twijfelen.. weten jullie het geslacht wel of niet? en waarom die keuze?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
11 reacties
Steenbok1989
één maand geleden
Herkenbaar! Vind t ook wel speciaal als t een verrassing blijft en iedereen raad wat t gaat worden. Maar voor de handigheid vind ik het leuker om te weten. Ook qua winkelen, kleertjes kopen en kamertje inrichten vind ik net iets leuker als je t geslacht weet. Wel denk ik erover als ik het wil weten pas met de 20weken echo te willen horen. Dan blijft t nog even spannend!
  • Rapporteren
sannevnhf
één maand geleden
Ik heb twee jaar geleden de belofte samen gemaakt met men vriend dat we het geslacht niet wouden weten. Zo gezegd zo gedaan en ik kan het iedereen aanraden! Niets moeilijk aan om een kamertje in te richten (ben zowiezo al niet kitsch, roze roze roze voor een meisje of enkel blauw en autootjes voor een jongen..). Het kamertje werd met accenten oker geel en kleertjes waren neutraal (voornamelijk veel witte spulletjes met schattige neutrale figuurtjes op). Geboortekaartjes had ik zelf ontworpen eentje voor elk, want over de namen waren we het al lang eens! Als uiteindelijk men kindje bij de geboorte op de borst werd gelegd was men vriend gelijk tussen de beentjes aant graaien, want uiteraard waren we wel reuze nieuwsgierig! Terwijl ik al aan het genieten was van dat kleinen wondertje hoorde ik de woorden van men vriend binnenkomen: ‘het is een Amélieke!’. Gelijk trots, want had wel echt graag een dochtertje gehad! Nu ben ik 12 weken en willen we het deze keer wel weten dmv de nipt.. en ik ben raaaaanzend benieuwd! Al zou ik het nogmaals ‘kunnen’ om het niet te weten, maar met dat dit onze tweede zwangerschap is en je het toch helemaal anders gaat beleven wil ik van in begin al zo veel mogelijk een band creëren en ik denk door het geslacht te kennen dit wel net ietsje meer kan.. al maant het me echt geen moer uit jongen/meisje! Echt waar een gezonde gelukkige baby is al wat telt!
  • Rapporteren
Nora-28
één maand geleden
Bij mijn vorige zwangerschap wist ik het niet. Dat vond ik heel erg leuk. Het maakte de baby nog een beetje abstract ofzo. Ik vond het leuk om de naam nog niet zeker te weten, neutrale kleding te zoeken enz. Deze keer willen we het wel weten. We krijgen een tweeling, dus de zwangerschap en bevalling wordt al spannend genoeg. Krijg het niet geregeld om het geslacht niet te weten deze keer.
  • Rapporteren
Nora-28
één maand geleden
Wat heeft er voor gezorgd dat je vriend van gedachten is veranderd?
  • Rapporteren
lisa-v-o
één maand geleden
Reactie op Nora-28
Wat heeft er voor gezorgd dat je vriend van gedachten is veranderd?
hij vind het een spannende tijd en kan zich zo wat makkelijker er op voorbereiden denkt ie.. maar hij heeft pas met vrienden er bij ook al gezegd dat ie zich aan mij aan wil passen omdat ik 9 maanden de baby draag.. ik ben zelf een beetje gaan twijfelen wat ik nu wil, en vraag me af of ik wel volledig kan genieten met echo's als je elke keer momenten hebt dat je niet kan kijken als het geslacht zichtbaar is, of valt dit reuze mee?
  • Rapporteren
sannevnhf
één maand geleden
Reactie op lisa-v-o
hij vind het een spannende tijd en kan zich zo wat makkelijker er op voorbereiden denkt ie.. maar hij heeft pas met vrienden er bij ook al gezegd dat ie zich aan mij aan wil passen omdat ik 9 maanden de baby draag.. ik ben zelf een beetje gaan twijfelen wat ik nu wil, en vraag me af of ik wel volledig kan genieten met echo's als je elke keer momenten hebt dat je niet kan kijken als het geslacht zichtbaar is, of valt dit reuze mee?
Kan echt geen kwaad onze gyn sprak de ‘baby’ aan als ‘hij’ omdat ‘baby’ mannelijk is. Dus hij zei dat hij zich niet versprak op die mannier ;-) en er is maar eigenlijk één controle van het geslacht en daarna hoeft ie er ‘niet meer’ naar te kijken. Tijdens die bewuste controle heb ik nooit weggekeken. En eerlijk als ze alle organen apart bekijken en zelfs benoemen zag ik het echt niet hoor! Zeker achteraf, wanneer je die bewuste echo’s meekrijgt en je je familie probeert te tonen dat dat de ‘maag’ is van de baby.. als je er niets van kent kan je het echt niet zien hoor. Gewoon met je gyn afspreken en dan hoef je je geen zorgen te maken!
  • Rapporteren
lisa-v-o
één maand geleden
Reactie op sannevnhf
Kan echt geen kwaad onze gyn sprak de ‘baby’ aan als ‘hij’ omdat ‘baby’ mannelijk is. Dus hij zei dat hij zich niet versprak op die mannier ;-) en er is maar eigenlijk één controle van het geslacht en daarna hoeft ie er ‘niet meer’ naar te kijken. Tijdens die bewuste controle heb ik nooit weggekeken. En eerlijk als ze alle organen apart bekijken en zelfs benoemen zag ik het echt niet hoor! Zeker achteraf, wanneer je die bewuste echo’s meekrijgt en je je familie probeert te tonen dat dat de ‘maag’ is van de baby.. als je er niets van kent kan je het echt niet zien hoor. Gewoon met je gyn afspreken en dan hoef je je geen zorgen te maken!
ik ben zelf fysiotherapeut dus wel aardig kennis van het menselijk lichaam en mijn vriend is ook fysio en heeft cursus echografie (wel anders natuurlijk dan echo's van baby's) maar we herkennen beiden wel heel veel op de echo's nu al en ben nu 13 weken
  • Rapporteren
Nora-28
één maand geleden
Reactie op lisa-v-o
Ik vond het meevallen. Je hebt geen garantie dat het nooit in beeld komt, en wellicht kun je iets zien. Maar als ze er extra op controleren, zoals bij de 20 weken echo, dan moet je even wegkijken (nog geen 5 minuten) of ze zetten je scherm even kort uit. Tja, ik zou vooral je gevoel volgen. Echt anders is het toch niet, met een jongen of een meisje, dus de voorbereidingen zijn ook niet echt anders. En anders wacht je nog even, besluiten jullie het nu nog niet te weten. Je hebt nog genoeg tijd om het alsnog te weten.
  • Rapporteren
sannevnhf
één maand geleden
Reactie op lisa-v-o
ik ben zelf fysiotherapeut dus wel aardig kennis van het menselijk lichaam en mijn vriend is ook fysio en heeft cursus echografie (wel anders natuurlijk dan echo's van baby's) maar we herkennen beiden wel heel veel op de echo's nu al en ben nu 13 weken
Das een ander verhaal natuurlijk ;-)
  • Rapporteren
MissLemming
één maand geleden
Wij gaan het wel doen, weten we ook al vanaf het begin dat we het wel willen weten. Niet met een bewuste reden van kleding of slaapkamertje inrichten. Wij zijn gewoon te nieuwsgierig en willen het graag weten, ik ben vandaag 12 weken. En ga met de 16 weken een echo doen om te kijken!
  • Rapporteren
Captain
24 dagen geleden
Ik twijfel nu opeens heel erg eerlijk gezegd... ik riep eerst heel hard dat ik het dit keer pas bij de bevalling wilde zien. We hebben al een zoon en dochter, dus ‘van alles wat’. Ook voor spullen kopen maakt mij niet zoveel uit. Dus leek me leuk het ook eens anders mee te maken dat op een echo. Maarrrr... mijn man, kinderen en verdere omgeving willen het wél heel graag weten en nu gaat het bij mij toch ook al kriebelen, die nieuwsgierigheid... ohoh; wat te doen? 🤔😁
  • Rapporteren