99 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op MenV2020

Oudste is 16 de jongste is 7 en de klein in mijn buik ongeveer 13 september ...
Super leuk 🤗🤗 wisten ze dat jullie nog een 3 de kindje wouden? Ons zoontje wist er wel van en vroeg er alle maanden achter, hebben het dan toch gezwegen tot 7 weken maar hem dan verteld en hij heeft het goed stil gehouden 😁

4 jaar geleden

Reactie op diebke

Super leuk 🤗🤗 wisten ze dat jullie nog een 3 de kindje wouden? Ons zoontj ...
De kleine houdt zijn mond niet vandaar dat we hopen op een mooie echo a.s woensdag zodat we een leuk cadeau kunnen maken voor mijn schoonouders en bij de 12 weken echo willen we de kleinste mee nemen.

4 jaar geleden

Hier ook een groot leeftijd verschil. Ik was 19 toen mijn dochter (andere vader) geboren werd, ze wordt in maart alweer 8 jaar. Mijn vriend en ik verwachten in september ons kindje :) zit dan een vere cvhil van 8,5 jaar tussen de 2 :)

4 jaar geleden

Bij ons een verschil van 12 jaar dus ja helaas een groot verschil ja super dankbaar dat er een ukkie bij komt :-)

4 jaar geleden

Een zoon van 18,5 en een zoontje van 8 en nu opnieuw zwanger 12 weken.. Wat echt we een hele verrassing voor ons allemaal is! Maar ontzettend welkom bij ons allemaal. Wat ik zo leuk vindt is dat we het allemaal heel bewust meemaken en ik straks veel hulp heb😅

4 jaar geleden

Hoe denken jullie het praktisch aan te pakken? Mijn dochter is 7 en de kleine heeft zo slaapjes eten etc nodig. Een heel ander ritme. Hoe kan alles een soort van doorgaan voor mijn dochter. Tips?

4 jaar geleden

Reactie op bebebebe

Hoe denken jullie het praktisch aan te pakken? Mijn dochter is 7 en de klei ...
Mijn 'bonusdochter' is ook 7, en snapt heel goed dat we tijdens een slaapje thuis zijn. Het is voor haar ook het moment dat zij onze volle aandacht krijgt. Ze vraagt wel vaak hoe lang het nog duurt voor haar broertje wakker wordt, maar dat is vooral omdat ze het leuk vindt als hij weer beneden is. Ze leert hem van alles en doet alles voor. Hij lacht zich stuk om haar. Maar om terug te komen op je vraag; je kunt natuurlijk in het begin heel soepel zijn met slaapjes in de wagen/auto, maar op een gegeven moment zul je voor de slaapjes thuis moeten blijven (ochtendslaapje en middagslaapje). Als ze van school gehaald moest worden plande ik die slaapjes er langs. Als ze van school kwam moest broertje nog even slapen, maar nogmaals, het was voor haar onze volle aandacht en een rustmomentje. Je groeit er ook vanzelf in samen, je hoeft er eigenlijk niks voor te doen 😊

4 jaar geleden

Reactie op bebebebe

Hoe denken jullie het praktisch aan te pakken? Mijn dochter is 7 en de klei ...
Oja en wat betreft voeding, ik nam altijd alles mee op pad. Van flesjes tot fruithapjes tot warm eten. Ik kon hem altijd en overal wat wat te eten geven. De slaapjes waren de enige momenten waar ik voor thuis bleef het eerste jaar, 2x per dag. En nu hij peuter is 1x per dag tijdens het middagslaapje 🙂 voor de rest zijn we super flexibel en kan alles er om doorgaan voor zowel ons als voor 'bonusdochter'. 😉

4 jaar geleden

Mijn vriend heeft bij zijn ex een dochter van 6. Hebben het haar afgelopen week verteld toen ze bij ons was en was super enthousiast ! Wel leuk dat ze het nu wel bewust meemaakt.

4 jaar geleden

Hallo, ik ben nu zwanger van ons 3e kindje, en onze andere dochters zijn 12 en 9 jaar oud. Best een groot leeftijdsverschil! Ik was bij mijn oudste dochter 22 jaar oud dat ik haar kreeg en nu dus 34. Onze dochters vinden het helemaal geweldig dat ze nog een broertje of zusje krijgen!

4 jaar geleden

Mijn oudste is 13, zal 14 zijn. Nr 2 12, nr 3 7 en 4 4 jaar. Hoe ouder hoe leuker de reactie. Allemaal gaan ze leuk met elkaar om en vinden ze een kleine spruit super.

4 jaar geleden

Onze dochter zal 6 zijn als de tweede komt. Ik vind het leuk daar ze alles zo bewust mee maakt. Mijn broertje en ik schelen 5 jaar en dat was prima. Heb veel geholpen.

4 jaar geleden

De onze zijn 14, 12, 10 en 6 wanneer de baby er is.. vind het zelf ergens wel jammer dat er zo’n groot leeftijdsverschil komt nu..

4 jaar geleden

Ik ben zelf 14 weken zwanger van mijn eerste maar mijn zusjes zijn 17 , 12 en 2 jaar🤗🤗 dus daar zitten ook hele gaten tussen ( allemaal van dezelfde ouders)

4 jaar geleden

Hier ook een groot verschil mijn dochter is 14 en de dochters van mijn vriend 9 en 5 en ben nu 16weken zwanger van een jongetje denkt dat die wel verwend gaat worden door al die meiden haha

3 jaar geleden

Mijn dochter wordt in mei 9, en in sept verwacht ik haar zusje. Mijn ex wilde geen kinderen meer na de hororbevalling van onze dochter. Ik had me daarbij neer gelegd. 3 jaar geleden verliet hij mij voor een ander en kreeg ik een jaar later een relatie met een man die nog geen kinderen had. De kans dat ik nog kinderen kon krijgen was nihil maar toch gelukt. Ik had liever niet zo'n groot leeftijdsverschil gehad, maarja het leven loopt niet altijd zoals je wil. En een voordeel is er wel, mijn dochter maakt alles bewust mee en zei huilend van blijschap " mama het maakt niks uit dat ik veel ouder ben, mijn grootste wens is uitgekomen, ik blijf niet voor altijd alleen" ik was destijds 27 en nu 36 als ik nu 2 krijg. Ook merk ik dat ik nu alles veel anders en nuchterder mee maak, toen was alles nieuw en spannend. Ik geniet nu ook meer van mijn zwangerschap.

3 jaar geleden

Reactie op Kim2704

Mijn dochter wordt in mei 9, en in sept verwacht ik haar zusje. Mijn ex wil ...
Ah joh, 9 valt mee. Mijn zoon is 14 straks als zn zusje wordt geboren Ik vind zo n groot verschil net zn charmes hebben. Soms loopt het leven anders dan je uitgestippeld had 😊

3 jaar geleden

Dochter zal 10 zijn en zoon 8 als onze wordt geboren . Flink leeftijd verschil maar toch ook wel weer bijzonder lijkt mij. Het scheelt dat die andere 2 al zo zelfstandig zijn en ze af en toe FF kunnen helpen . Manlief kwam er afgelopen zomer zelf mee dat hij een derde toch ook nog wel zag zitten

3 jaar geleden

Dochter zal 10 zijn en zoon 8 als onze wordt geboren . Flink leeftijd versc ...
Hey, precies hetzelfde als bij mij! 😄

3 jaar geleden

Reactie op Kim2704

Mijn dochter wordt in mei 9, en in sept verwacht ik haar zusje. Mijn ex wil ...
Het verschil tussen mijn 1e en daaropvolgende tweeling was ook 9 jaar. Kan ook hartstikke leuk zijn hoor dat leeftijdsverschil. Het heeft allebei voor- en nadelen maar het leven komt toch zoals het komt. Nu ben ik zwanger van weer een tweeling na veel moeite (had het bijna opgegeven en was de laatste poging die ik nog wilde doen) en zal de oudste 21 zijn en middelste 2 zijn 12, dus het verschil is nu nóg groter maar ze vinden het alledrie echt zó geweldig. Ze maken het dan echt heel bewust mee allemaal en weten veel beter hoe er mee om te gaan vind ik.