18 Reacties

5 jaar geleden

Hier woensdag de 20 weken, en 't zelfde liefje. Mijn zoontje had dit ook. Verwachten nu een meisje. Die metingen neem ik niet zo nauw.. 🤭

5 jaar geleden

Hier zwanger van een tweeling; werden met de 20 weken echo iets groter geschat met hoofd en buik omtrek. We maken maar grappen dat het wel duidelijk is welke genen aanwezig zijn 😂 Onze dochter had dat toen ook, niets om je zorgen over te maken!

5 jaar geleden

T zegt soms helemaal niets. Bij de eerste was ze met 20 weken te klein met 30 weken weer te groot en met 32 weken zat ze weer op de midden lijn. Nu bij de 2de heeft ze een langere romp dan gemiddeld en vrij grote voeten voor dr termijn. Heb je binnenkort nog extra echo?

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Nee geen extra echo, wat ik begreep van de verloskundige was het ook niet heel erg maar ik maak het zelf denk ik groter dan het is 🙈

5 jaar geleden

Betreft het een groter hoofs dan gemiddeld of groter in totaal? Enige wat ik begrepen heb is dat als je kindje boven de curve komt, er mogelijk sprake zou kunnen zijn van zwangerschapsdiabetes. Daar zouden ze een keer extra op kunnen prikken.

5 jaar geleden

Reactie op Wonder9

Betreft het een groter hoofs dan gemiddeld of groter in totaal? Enige wat ...
Alle metingen iets boven gemiddeld maar hoofd en boven beentje tegen de rand van de curve zeg maar

5 jaar geleden

Bij mij eerste 20weken ego hebben ze niks over de hoofd gezegd bij de tweede 20weken wel mijn verloskundige zei dat ik niet zo veel zorgen moet maken Eerste ego was goed gemeten dus ja snap ook niks van maar je maak je niet druk

5 jaar geleden

Hier een zoontje met een groter dan gemiddeld hoofd. Inmiddels bijna 2 en dat is nog steeds het geval, maar zou me niet druk maken hoor.. wij hebben ook allebei geen klein hoofd, dus weten waar het vandaan komt;)

5 jaar geleden

Waarschijnlijk hoef ik me ook niet druk te maken. Maar lees op internet dat het tussen de 10 en 90% moet vallen en op de echo staat 91.3%.. Maar goed als het wel echt zorgelijk was had de verloskundige me toch doorgestuurd of nog een groei echo gepland?

5 jaar geleden

Ik had het ook, iets groter hoofd en buikomtrek geconstateerd maar wel binnen de curve. Ik verwacht dat dit wel bijtrekt, zit niet in de familie, en de verhoudingen veranderen nog...

5 jaar geleden

Zegt helemaal niet hoor. Hier ook groter dan gemiddeld. De eerste was op 20 weken ook gemiddeld uit eindelijk was ze klein 2700 gram.

5 jaar geleden

Ik had woensdag ook de 20 weken echo, bij mij kwam de hoofdomtrek zelfs buiten de schaal. De rest was ook bovengemiddeld, terwijl mijn partner en ik heel gemiddeld zijn. Ik krijg maandag een vervolgecho bij de gynaecoloog, maar maak me geen zorgen. (Was ook niet nodig zei de echoscopist). Ik denk zelf dat ik misschien iets vooruit wordt gezet, dat ik dus al verder ben dan nu berekend is.. (heb geen officiële termijnecho gehad ivm Corona).

5 jaar geleden

Ook bij ons was alles groter dan gemiddeld behalve het punt waar ze de termijn controleren (achterste deel hersenen geloof ik). Verloskundige van de 20 weken echo gaf aan dat het nog binnen de curve is. Mijn eigen verloskundige wil toch laten checken op zwamgerschapssuiker. Maar beiden gaven aan dat het niks is om me zorgen over te maken. Kan een groeispurt, kan ook gewoon een grote baby zijn.

5 jaar geleden

Bij ons had ons zoontje ook een groter hoofd op de echo's. Maar uiteindelijk viel dat wel mee. Ze kunnen het toch niet precies meten. Aangezien ze nooit perfect liggen voor de meting.😊

5 jaar geleden

Mijn eerste was ook groot. Uiteindelijk bij de geboorte was hij 57cm en het hoofdje 11cm omtrek.. Nu met mn tweede waren bij de laatste meting de benen extreem lang in verhouding met de rest. Leek mij niet helemaal te kloppen.. Maar op dit moment kan je er toch weinig aan doen. Gewoon in de gaten houden en uiteindelijk beslissen waar jij je prettig bij voelt met de bevalling.

5 jaar geleden

Hier beide kinderen een “groter” hoofd.. ligt ook een beetje aan de vorm van het hoofd.. hier hebben vooral brede hoofden.. niks om zorgen over te maken 😘

5 jaar geleden

Ik zou het niet te nauw nemen. Zwanger via ivf en ze hebben mij met vele echo's laten zien hoe verschillend de waardes zijn als de de plusjes iets schuiven. De baby van de overbuuf werd overal boven gemiddelde gemeten en er kwam een klein frummeltje uit terwijl daar de buurvrouw van onder het gemiddelde zat en daar kwam een flinke kerel uit. Zolang het geen gekke verschillen zijn, lekker naast je neer leggen (ondanks dat dat soms moeilijk is)