3 Reacties

één maand geleden

Lastig. Mijn zoontje was ook laat, maar toen ik uitlegde en en aanwees waar hij het zou moeten voelen, deed ie t meteen op de wc. Hij moet dan ook niet wachten, maar meteen gaan. Zelf was ik ook nog niet compleet zindelijk op de basisschool. Ik weet niet waardoor het wel ging, maar ik weet nog dat ik een snicker kreeg als ik een maand niet in mn bed plaste of poepte. En we gingen elke keer kruisjes zetten en het lukte elke keer bijna tot het wel een keer lukte. Een snicker was echt iets heel bijzonders, want ik weet het ook nog steeds. Ik deed het natuurlijk niet expres, maar je bent er dan wel bewuster mee bezig als kind. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het komt vanzelf goed en ik weet zelf niets meer van hoe beschamend het was, ook al weet ik nog wel dat ik verschoond moest worden en ook had ik een keer in bad gepoept bij een vriendinnetje haha. Misschien stelt dat je iets gerust.

één maand geleden

Reactie op Lolamona2023

Lastig. Mijn zoontje was ook laat, maar toen ik uitlegde en en aanwees waar ...
Dankjewel voor het delen van je eigen ervaring en je geruststellende woorden 🙏🏼 Naar aanleiding van jouw ‘snickers-ervaring’, heb ik een nieuw beloningssysteem opgezet; een voor elke dag wel gepoept op de wc én niet gepoept in de broek, een sticker en bij 30 stickers iets lekker uitzoeken. Ben benieuwd of haar dit motiveert om er bewuster mee bezig te gaan en op tijd naar de wc te gaan. Want dat laatste is denk ik toch ook wel een belangrijke factor; geen zin hebben om naar de wc te gaan omdat ze bijvoorbeeld aan het spelen is. We gaan het meemaken.. Anyway, nogmaals dank voor je fijne reactie! 🙏🏼❤️

één maand geleden

Reactie op IMH

Dankjewel voor het delen van je eigen ervaring en je geruststellende woorde ...
Om te starten zijn 30 stickers wel erg veel. Ik zou starten bij 10 en als dat goed gaat opbouwen naar 15 etc. Meteen naar een aantal van 30 duurt dan ook wel lang. Zijn al 4 weken als ze elke dag het goed doet. Met ongelukjes tussendoor dus langer dan 4 weken voor een echte beloning. Dit werkt in mijn ogen demotiverend dan als het zo lang duurt. Dus mijn tip is klein beginnen en dat uitbouwen