48 Reacties

één jaar geleden

Vroeger bij ons thuis had mijn broer een pipo en ik een poesje. Ik heb nog geen idee hoe we het hier gaan noemen, dus lees even mee :)

één jaar geleden

Wij houden het graag uit de taboe sfeer zegmaar en noemen het gewoon piemel en vagina.

één jaar geleden

Goh ja. Vrienden van mij hebben Surinaamse roots en noemen de piemel een "tollie". Vind ik erg gezellig klinken haha. Maar als ik zelf een jongen zou hebben zou ik het denk ik wel een piemel noemen. Wij hebben een dochter en noemden het thuis "Truus" ik neig er dus uit gewoonte naar om het zo ook te noemen. Alleen, mijn oma (pas overleden) had als roepnaam Truus. Dat vonden we toen wel even heel gek. Oma Truus, heette ze dan oma Kut? 🙈 maargoed, die oma is inmiddels niet meer. En als ik erover vertel aan mijn dochter is het superoma i.p.v. oma Truus dus wat dat betreft is die weg weer vrij 😉 Ik zal later heus ook de officiële benaming erbij benoemen. Maar voor nu vind ik vagina of kut(je) zo hard klinken. Daarnaast hebben wij een kat (poes) dus dat lijkt me ook ingewikkeld. En als ik ga uitwijken naar een andere naam.zoals flamoes of voorbibs dan ligt mijn voorkeur toch echt bij Truus😅

één jaar geleden

Wij noemen het bij onze dochter haar truttie 😅🤣

één jaar geleden

Hier gewoon zoals het is. Ze ziet ons ook met douchen en weet dat dat papa een piemel heeft. Haar geslachtsdeel noemen we dan ook gewoon vagina. Vind het ook belangrijk dat wanneer er ooit iets mee zou zijn, iedereen weet wat er bedoeld wordt.

één jaar geleden

Wij zeggen musjke (vagina) en piellie (penis) 😂

één jaar geleden

Piemel en plasser/vagina. Zoals het is dus. Hier een dochter van 6, zoontje van 1 jaar en 10 maanden en net een klein jongetje van 9 weken.

één jaar geleden

Pipi en Mimi🤣

één jaar geleden

Wij zeggen pruim en piellie. Mijn dochter zegt het ook al en oefend nu met wat opa en oma hebben 🤣. Ik maak er geen taboe van.

één jaar geleden

Ik vind het belangrijk dat ze de juiste namen leren. Wij noemen het daarom gewoon piemel en vulva.

één jaar geleden

Hier een zoon van 22 en noemen het plasser.

één jaar geleden

Piemel en vagina

één jaar geleden

Dingding 😃

één jaar geleden

Ik zeg tegen mijn zoontje dat hij een plasser heeft. En bij een meisje weet ik eigenlijk niet wat ik ga zeggen..

één jaar geleden

Ik vind al die gekke benamingen maar onzin, als een kind pruim of poesje of wat dan ook zegt weet toch niemand meteen wat er bedoeld wordt? En dan wordt piemel/penis/vagina later een heel raar woord omdat daar in zijn of haar leven nooit eerder over gesproken is. Hier gewoon piemel en vulva en soms plassertje omdat oma het zo noemt 😅

één jaar geleden

Gewoon hoe het is. Al zeg ik wel spleet ipv vagina. Ik vind het belangrijk dat kinderen het op de juiste manier kunnen benoemen. Hoorde eens een verhaal dat de ouders pannekoek zeiden ipv vagina en het meisje werd misbruikt door haar oom. Tot ze op een gegeven moment tegen iemand zei dat haar oom aan haar pannekoek had gezeten... die mensen dachten oke, iets onschuldigs. Maar dat was het dus totaal niet. Het duurde daarom lang voordat mensen er achter kwamen wat er was gebeurt. Stel je voor wat er voor leed was bespaard als de ouders van het meisje gewoon vagina zeiden

één jaar geleden

Pipi en vulva, ze wijst ook naar haar vagina als ze daarover praat, dan zegt ze duidelijk pipi of vulva. Wil dat ze uiteindelijk gewoon vulva zegt. Niks verkeerds aan!

één jaar geleden

Wij hebben twee meiden. Vond het ook lastig. Uiteindelijk is het fluts geworden.. waarom.. geen idee. Vond het wel belangrijk dat het niet te associëren was met andere bestaande dingen zoals poes. Dat lijkt me verwarrend. Bij ons thuis werd het vroeger een tum genoemd.

één jaar geleden

Gewoon piemel en plasser, zoals het is.