6 Reacties
4 jaar geleden
Niet echt vergelijkbaar. Maar mn kleine slaapt op kinderdagverblijf maar een half uurtje terwijl ze thuis makkelijk 2 uur slaapt. En dat is elke week 2 dagen 😓
Merk wel dat ze s avonds moe is en eerder naar bed gaat maar verder slaapt ze prima die nacht.
Een keertje minder slapen zal echt niet zo erg zijn. Behalve dat je kindje waarschijnlijk s avonds eerder moe is en de kans bestaat dat ze dan juist gaan spoken s nachts...
4 jaar geleden
Je zal zelf merken hoe je kind omgaat met een korter/gebroken middagdut. Ik denk dat een keertje geen middagdut of korter geen kwaad kan, en soms wil je een keer zelf op pad en dat moet ook kunnen. Van 1x middagdut korter zal je kind niet snel oververmoeid raken, want als hij/zij de nacht goed doorslaapt en weer 12 uur pakt en de dag erna weer een normaal ritme heeft met wel een middagdut, dan komt het wel goed. Bij mij thuis is de middagdut redelijk heilig, want als onze dochter korter dan 1,5 uur slaapt of later dan 13.30 in bed ligt (ipv voor 13 uur en ze slaapt minimaal 2,5 uur), dan merken we dat direct in de nacht. Ze wordt dan wakker…maar de dag erop met weer haar normale ritme, is de nacht erop weer rustig. Maar nogmaals: soms wil je zelf een keer op pad/ afspreken en raakt dat de middagdut… kan gebeuren, morgen weer een dag denk ik dan.
4 jaar geleden
Ik begrijp je volledig, ons zoontje slaapt nog steeds 's ochtends zijn lange slaap. 8 uur wakker, 10 uur erin en om 1 uur á half 2 wakker. Dan in een ruk door tot half 8 's avonds.
Door hoe hij 's ochtends slaapt spreken wij erom heen af, dus altijd pas na zijn slaapje. Soms moet die eerder zijn bed uit, maar daar houden we rekening mee of plannen we anders door hem 's ochtends eerder wakker te maken zodat die wel aan zijn slaapuren komt maar eerder.
Ik zou je niet onzeker voelen, hoe moeilijk ook, je zoontje geeft zelf ook aan waar die behoefte aan heeft. Je kan bijvoorbeeld toch wat langer blijven in plaats van in zijn slaapje naar huis gaan rijden. (wanneer dat mogelijk is)