39 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde momenteel.. Krijg er met een flesje afgekolfde melk met moeite 85ml in. 's Nachts komt ze om de 2,5/3,5 uur. Ook ik ben volledig gesloopt. Mijn meisje is overigens ook bijna 6 kilo en was gisteren precies 4 maanden. Onze kinderarts wijt het overigens aan de 4 maanden dip, maar ik kolf meer dan ze drinkt uit de fles, dus die regel gaat ergens niet op, lijkt me. Hier gaan voedingen ook heel onrustig met veel gekrijs tussendoor..

5 jaar geleden

Hoi, ons kleintje van 6.5 kg drinkt met gemak 150 elke 3 uur als hij bij een oppasoma is. Komt 's nachts ook (minimaal) 1x.

5 jaar geleden

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles#:~:text=De%20hoeveelheid%20melk%20per%20kilogram,de%20vijfde%20maand%20110%20ml. Hier kun je vinden hoeveel er ongeveer in een fles moet! Als je baby regelmatig drinkt, is 80ml helemaal niet gek dus :) Volgens mij kan het ook zijn dat baby's gewoon behoefte hebben aan nabijheid en daarom vaker 's nachts komen als ze overdag de fles krijgen. Ik moet binnenkort ook weer aan het werk, dus ben benieuwd hoe dat bij ons gaat..

5 jaar geleden

Hallo, volgens mijn vroedvrouw en kinderarts is het gewicht maal 150 ml op 24 uur. Dus in u geval is het zes keer 150 ml te verdelen over 24 uur

5 jaar geleden

Ik ben gestart met 150ml per kilo gedeeld door aantal voedingen per dag (uitgaande van flesvoeding). Uiteindelijk komt het er op neer dat ze zo'n 100 ml per dag zeker meer drinkt. Met borstvoeding ook prima, als je zou aanleggen weet je ook niet hoeveel ze drinkt. Bij ons is het zo met de kleine meid dat als ze overdag goed heeft gedronken dan in de nacht heerlijk slaapt. Succes!

5 jaar geleden

Ik heb gelezen dat een kindje die bv krijgt, minder drinkt uit de fles en ik heb dit ook gemerkt de paar keer dat ze naar de opvang ging. Toen ze bijna 3 maanden was, gaf ik 3 keer 150 mee naar de opvang. Ik heb zelf de opvang gebeld en gevraagd wat 'normaal' is, misschien is dat een optie? Ik zou sowieso dan iets meer geven of een hele voeding die ze daar in de vriezer kunnen doen, voor het geval het echt te weinig is

5 jaar geleden

Ooit tip gehad van opvang ook zakjes of flesjes van 50 cc te geven zodat ze meer kunnen geven indien nodig ik maak nu voorraad van 100 en 50, dan ondekken we in die eerste periode wat handig is. Uit fles is idd anders. Onze knul met moeite 20 cc dus meer aan het oefenen om te wennen

5 jaar geleden

Hee, mijn kindje is volgende week 4 maandjes. Ik geef hem 120 ml in een flesje hij drinkt dat net leeg. Hij krijgt dan 3 flesjes bij de oppas oma's verdeeld over ongeveer 9 uur. Bij mij drinkt hij normaal gesproken ongeveer 5 of 6 keer in die 9 uur. En kolf maar 80 ml per kolfbeurd. Dus ik verbaasde me eigg over de hoeveelheid hij in een keer kon drinken.

5 jaar geleden

Dochter is 3 1/2 maand oud en iets meer dan 6 kg. Drinkt 1 keer per dag flesvoeding. Soms wel 180 ml, gemiddeld 150ml Als ik gekolfde borstvoeding geef in de fles drinkt ze tussen de 80 en 120 ml. Ze drinkt 5x op een dag, slaapt snachts door. Heb het idee dat ze meer drinkt uit de fles omdat het gewoon makkelijker is. Borstvoeding overdag is hier ook regelmatig onrustig met loslaten, een krijs geven, een slok en herhalen. Sochtends en savonds drinkt ze rustig. Verder heel tevreden en elke week weer nieuwe ontwikkelingen dat zie ik maar als graadmeter.

5 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje is bijna 4 maanden. Krijgt ook bv en krijgt zo’n 6x voeding op een dag. Ik geef hem in de nacht een flesje afgekolfde melk van 120 ml. Voor de rest krijgt hij live de borst. Hij weegt nu 5,5 kilo. Kinderarts had gezegd dat we het evt mochten ophogen tot 150 ml. Alleen twijfel ik hierover. Daar de natuurlijke maaginhoud van een baby minder is... als ik in januari weer ga werken. Ga ik 120 ml per flesje meegeven naar de opvang en opa’s en oma’s.

5 jaar geleden

Als ik kolf omdat ik moet werken zit ik meestal tussen de 150 en 200 ml meestal dus ongeveer 170, 180 verschilt wel dus. Hij drinkt altijd het hele flesje leeg als hij t krijgt. Hij is bijna 4 maanden en weegt 6,3 kilo en krijgt 6 a 7 keer op een dag nog voeding

5 jaar geleden

Wat een verschillen zeg.. mijn zoontje is nu ook 4 maanden en drinkt ong 5x per dag. Als hij uit de fles drinkt dan drinkt hij met gemak tussen de 150 en 180 ml. 'S avonds voor het slapen 200 ml. Heb nu vakantie dus nu weer gewoon 'live' uit de borst.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 17 weken, en drinkt 150 ml gekolfde melk uit de fles. Hij is 8 kilo, dus ook wel een grote vent 😅

5 jaar geleden

Ons dochtertje drinkt bijna iedere twee uur aan de borst en drinkt dan ook heel kort. Wij proberen al anderhalf maand de fles te geven, maar die wilt ze niet echt. Met moeite drinkt ze de ene keer 20cc en andere keer 60cc uit de fles en soms met een lepel erbij. Ze is nu 16+4 weken en weegt 7kg. Voor derest is zij erg tevreden en vrolijk.

5 jaar geleden

Ik heb een formule die ik aanhoud, 150x gewicht baby :het aantal voedingsmomenten.

5 jaar geleden

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles Als je kindje elke 2,5-3 uur drinkt is dat niet zo heel vreemd volgens mij! Voor kunstvoeding geldt 150 x gewicht aantal/voedingen standaard. Maar voor borstvoeding in een flesje zijn er andere sommetjes voor. Met 4 maanden krijg je 110 x gewicht / aantal voedingen. Als je 8 voedingen op een dag hebt kom je uit op 82,5 ml per voeding. Als je 6 voedingen per dag hebt kom je uit op 110 ml. En iets meer of iets minder is niet heel erg (als hij zelf tevreden is), dat halen ze dan in de avond wel in. Denk ook dat het nu mamma-honger is omdat hij normaal alle voedingen van jou krijgt, dit wilt hij dan ook inhalen. Maar ook gewoon wennen, het drinken uit de fles zal vanzelf wel beter gaan straks😄

5 jaar geleden

Hallo, Ik leg mijn baby ook vaak aan. Overdag zo een 4x en ze krijgt de laatste fles nutrilon en die geeft haar papa (dit doen we sinds de geboorte) en dat vind ze heerlijk. Het valt me op dat ze nutrolin makkelijk 180 ml kan drinken maar moedermelk drinkt ze minder. Ik hoopte dat ze snachts niet vaak zou komen maar helaas meld ze zich netjes om de 4 uur en drinkt ze alsof haar leven er van af hangt (ze drinkt een borst HE LE MAAL leeg).

5 jaar geleden

Reactie op natasjam

Hoi! Mijn zoontje is bijna 4 maanden. Krijgt ook bv en krijgt zo’n 6x voedi ...
Mag ik vragen wanneer en hoe kolf je af

5 jaar geleden

Hier een zoon van 3 maanden die sinds 6 weken elke nacht een fles krijgt. Eerst difrax geprobeerd, ging daar wisselend op, soms met moeite 80cc en soms in een kwartier 140cc. Nu kregen wij van de opvang waar hij vorige week ging wennen (en toen maar 60cc dronk) de tip om een fles van Lansinoh te proberen, die schijnt vaak goed te helpen bij borstgevoede kindjes die de fles moeilijk pakken. Die hebben we sinds gister binnen en vannacht en vandaag bij de opvang ging het er top mee! Op de opvang dronk hij 120cc. Dus helemaal blij ermee. Zoon zal overigens rond de 6,8 kilo nu zijn schat ik.

5 jaar geleden

Onze zoon is 14 weken en komt nog 6 a 7 keer per 24 uur. Als ik kolf komt er 150/200 cc uit en ooit zei mijn kraamhulp dat een baby meer uit de borst haalt. Mag hopen voor onze zoon van niet haha. Ik doe het in porties van 150 cc (dit drinkt hij blij op) en zorg dat de opvang ook wat in de vriezer heeft liggen. Daarbij is het ritme overdag vaak om de 3 a 4 uur aan de borst en dit proberen ze bij de opvang/oppas ook. Wij hebben ondertussen en flinke baby van 7 kilo.