15 Reacties

3 jaar geleden

Onze zoon puzzelt graag, puzzels tot ongeveer 24 stukjes (daar heeft hij nog wel wat ondersteuning bij nodig). Hem uitleggen dat de randjes en hoekjes eromheen moeten werkt bij hem ook niet. Hij probeert ook alles door elkaar. Maar hem wijzen op dat de tekening compleet wordt werkt wel. Bijvoorbeeld: kijk, hier zie je het gezicht van nijntje. Waar zie je de oren liggen? Of: wat zie op het stukje dat je vast hebt? De oren? Waar moeten de oren van Nijntje?

3 jaar geleden

Onze dochter ook snel maar puzzelt omdat ze het leuk vind. Stampt alles en nog wat in elkaar en is dan super trots. Komt vast vanzelf 😊

VRIEND

3 jaar geleden

Tm 6 stukjes denk ik. Heb toevallig net grotere puzzels. Even zien dan hoe t gaat. Gaat ook met fasen. Ze ging in 1 week tijd van geen puzzels tot 4 stukjes en torn vond ze het niet meer leuk 😉. Das alweer een paar maanden geleden.

3 jaar geleden

Ons dochtertje is 2,5 en puzzelt tot 12 stukjes. Het ligt ook wel een beetje aan de afbeelding van de puzzel (en haar eigen humeur 🤣) of ze hulp wilt of niet

3 jaar geleden

Zelf tot 9 stukjes en dan help ik ook niet. Deze heeft ze erg snel in elkaar. Grotere puzzels geeft ze binnen 3 minuten op Als ik niet help.

3 jaar geleden

Is per kindje natuurlijk heel verschillend, ook qua interesses en inzicht. Ons zoontje is 2,5 en pakte een 50stukjes puzzel, heeft er met wat hulp wel een halfuur over gedaan, maar wilde het grootste gedeelte echt zellufdoen en mocht ik hem eigenlijk niet helpen 🙈

3 jaar geleden

Onze dochter van 2.5 kon tot een paar maanden geleden alleen puzzels van 4 stukjes echt zelf doen. Ik ben gek op puzzels, dus we hebben veel puzzels van 24, 30, 48 stuks, maar daar heeft ze veel ondersteuning bij nodig. We doen ze soms meer voor mijn plezier eigenlijk en ik help haar door zoveel mogelijk stukjes in elkaar te zetten en dan vult ze de gaatjes. Ik doe de randjes altijd zelf, dat snapt ze nog niet. Verder praat super goed en normaal ontwikkeld.

3 jaar geleden

Ons zoontje vindt het heel leuk maar snapt nog niet helemaal hoe het moet. Komt vanzelf wel. Dat hij het leuk vindt en er een tijdje zn aandacht bij kan houden is voor mij datgene wat telt. Hij maakt nu 6 stukjen alleen en 9 stukjes met wat aanwijzingen.

3 jaar geleden

Merci voor de reacties :) er zit idd wel wat verschil op hoor ik en het kan blijkbaar ook snel gaan eens er meer interesse is of er een ‘klik’ gemaakt wordt. Ik ga ze hoe dan ook niet lastig vallen met puzzellesjes 😝

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op roodborst

Merci voor de reacties :) er zit idd wel wat verschil op hoor ik en het kan ...
Haha idd! Ze maken nog steeds van die sprongetjes. In de montessori spreken ze van "gevoelige perioden", een periode waarin ze taal, of inzicht ineens interessanter vinden en ze het ook beter in zich opnemen.

3 jaar geleden

Mijn dochter loopt ook best wat voor op sommige vlakken. Maar puzzelen lukt ook nog niet echt. Heeft het inzicht gewoon nog niet. Puzzel van 4 stukken lukt net.

3 jaar geleden

Hier 20-30 stukken lukt goed. Meer eigenlijk nog niet geprobeerd. Maar hij houdt van puzzelen en doet het vaak. Hij snapt hoe het werkt dus denk dat hij wel meer zou kunnen.

3 jaar geleden

Ik begrijp het nu niet, want op de doos van 24 stuks puzzel staat bijna overal 3+ of ouder op. Waar kopen jullie je puzzels?

3 jaar geleden

Reactie op Lizzy-08💖

Ik begrijp het nu niet, want op de doos van 24 stuks puzzel staat bijna ove ...
Ik negeer dat meestal. Ik let alleen op kleine dingen die stikgevaar zouden kunnen zijn voor onze baby - dan ruim ik het meteen weer op.

3 jaar geleden

Reactie op lakotta

Ik negeer dat meestal. Ik let alleen op kleine dingen die stikgevaar zouden ...
Thanks ! ik ga het proberen.