21 Reacties

5 jaar geleden

Het cb adviseerde mij goed te kijken naar wat zijn behoefte zijn en niet te kijken naar wat hij mag hebben.... chris was 6.5 laatst je kan 4x 210 proberen... blijf vooral goed naar je kindje zn behoefte kijken

5 jaar geleden

Ik geef ook 4x 210 en als hij nog wel komt snachts (laatste dagen ineens weer rond 5 uur) zelfs nog 90cc extra. Zit ie nog steeds onder de liter.. ik schat dat hij nu 6.5-7 kg weegt.

5 jaar geleden

Onze man is vandaag 19 weken en sinds een week geen voeding meer om 22.00 uur en slaapt nu van 19.00 uur tot 07.00 uur. Wij bieden nu 4x 210+7 aan. Hebben ook een spekkie van ruim 7 kilo. Was bij de geboorte al 4 kilo. En daar doet hij het goed op. Oefenhapjes doen we ochtend fruit en einde middag groente

5 jaar geleden

Hier een veelvraatje.. drinkt 5x180 en vaak ook 5x210, zit met enige regelmaat aan de 1,5 liter buiten z'n oefenhapjes om.. hij is nu 4,5 maand. CB zei dat ik meer hapjes kan geven om te kijken of hij daar meer voldoening uit haalt. Hij is geboren met 3210 en weegt nu ruim 8 kilo

5 jaar geleden

Ons meisje is nu 15 weken, en drinkt nog wel 5 voedingen, ze is bijna 7 kilo, en mag 5 voedingen van 180cc, maar krijgt nog 5x 150cc, want die drinkt ze vaak nieteens helemaal op. Ik denk inderdaad dat het belangrijk is om te kijken wat je kleine nodig heeft, en niet naar wat hij mag/zou moeten drinken.

5 jaar geleden

Reactie op Steffiejj 30

Het cb adviseerde mij goed te kijken naar wat zijn behoefte zijn en niet te ...
Jaa nou 5x 180 gaat altijd schoon leeg bij hem. Vandaar ☺️

5 jaar geleden

Reactie op MamavanSanne

Ons meisje is nu 15 weken, en drinkt nog wel 5 voedingen, ze is bijna 7 kil ...
Jaa hij drinkt al een hele tijd 5x180 en zelfs vaak 1 fles met wat meer. Gaat altijd schoonleeg. Maar als hij een fles gaat overslaan zal hij opeens 200cc minder krijgen dus dat lijkt me wat veel.

5 jaar geleden

Hier een veelvraatje.. drinkt 5x180 en vaak ook 5x210, zit met enige regelm ...
Ja wel he. Ik wilde heel rustig aan beginnen met de hapjes ivm de darmpjes (voorheen veel last van gehad). Maar hij vind de hapjes heerlijk en heeft gister en eergister dus ook redelijk wat hapjes fruit gehad. Denk dat we er dan ook maar groente bij gaan doen vanaf nu. Pap vind ik hem echr nog te klein voor

5 jaar geleden

Ik zit al. Op 4 flessen. Heb het volgende schema. 7:30 fles 210 +- 10.00 fruithapje 12.00 fles 210 15:30 fles 210 18.00 groente hapje 20:00 fles 210 + schepje pap

5 jaar geleden

Reactie op Lifeoflysanne

Ja wel he. Ik wilde heel rustig aan beginnen met de hapjes ivm de darmpjes ...
1 schepje pap ( rijstebloem) is prima te doen hoor, althans ons meisje heeeft er geen moeite mee gelukkig. Je kan het altijd proberen kijken hoe je kindje er op reageerd?

5 jaar geleden

Reactie op Lifeoflysanne

Ja wel he. Ik wilde heel rustig aan beginnen met de hapjes ivm de darmpjes ...
Ja idd. Fijn dat het zo goed gaat met de hapjes! Hier pap wel geprobeerd maar het haalde niet veel uit. Hij krijgt nu een half potje groente als wij ook aan tafel zitten om 17.00 uur met onze dochter. Dat is gezellig en helpt de tijd naar de laatste fles te overbruggen. Zijn mond gaat open nu als hij de lepel ziet dus ga de aankomende dagen beginnen met zelf hapjes maken.

5 jaar geleden

Wij zitten ook op 4 flessen. 06:30/08:30 wanneer wakker fles 180+6 10:00/10:30 fruit 10:30/11:00 fles 180+6 14:30/15:30 fles 180+6 16:30/17:00 groente 18:00 in bad en dan 180+6 fles met 2 lepeltjes rijstebloem.

5 jaar geleden

Reactie op Mbh92

1 schepje pap ( rijstebloem) is prima te doen hoor, althans ons meisje heee ...
Ja mijn zoontjes hebben beide hele gevoelige darmen en beide ook dieetvoeding. Onze oudste ging heel slecht op rijstebloem en er zitten verder geen voedingsstoffen in dus ik skip deze voor nu. Ik heb al wel haverpap in huis vanaf 4 maanden maar dit is voor de darmen best een grote stap dus wacht liever nog even..

5 jaar geleden

Ons is vertelt dat ze op een bepaald moment melk beu zijn. Daarom kunnen ze dan van 5 naar 4 flessen. 210 is niet aan te raden geven ze aan. Je gaat dan het maagje oprekken zonder dat dit nodig is. Als hij in de nacht niet komt zal hij het wel niet nodig hebben? Maar lees bij veel dat ze wel 210 geven dus volgens mij wordt ook overal wat anders gezegd. Ik zou gewoon aankijken wat hij nodig heeft en evt 4 flessen van 180 geven en bijv 1 nog van 90 als hij wel eerder komt voor voeding...

5 jaar geleden

Reactie op Vmss

Ons is vertelt dat ze op een bepaald moment melk beu zijn. Daarom kunnen ze ...
Nog ter aanvulling. Ons zoontje is ongeveer 3 weken geleden ook van 5 naar 4 flessen gegaan dus hij kreeg ook minder dan voorheen en dat gaat super goed waar ik zelf ook dacht van dat kan toch niet want hij eet dan juist minder. Wij gaan pas met precies 4 maanden hapjes geven dus dat krijgt ie ook nog niet ter aanvulling zegmaar

5 jaar geleden

Reactie op Vmss

Ja dat is inderdaad per regio anders. Raar he. Hier bij cb zeggen ze dus wel van de hoeveelheid die wegvalt mag je bij de andere flessen in doen. Ik ga hem vandaag gewoon 210 bieden en als hij maar 180 drinkt of hij gaat spugen dan verlaag ik het weer..

5 jaar geleden

Mijn meisje 4,5 kg geboren en nu 7,5 drinkt zeker bijna 200 leeg maar aan de borst geen idee natuurlijk. Nog geen oefenhapjes want daar is ze nog niet aan toe.

5 jaar geleden

Wij geven 210 en een hapje smiddags

5 jaar geleden

Reactie op Vmss

Ja dit is mijn tweede kindje. Maar bij mijn eerste werd werd gezegd als je vaan 5x 180 na 4 x 180 gaat dat ze dan te weinig vocht binnen krijgen. Dus vandaar dat ze zeiden bied 210 aan en kijk maar wat ze opdrinken.. Maar volgens mij wordt inderdaad overal wat anders gezegd haha

5 jaar geleden

Onze dochter is ook zo flink en drinkt alles tussen 07.00 en 20.00 uur ongeveer. Deze week nog contact gehad met het CB. Op hun advies krijgt ze nu 4×210ml 7 schepjes en één keer 150 ml 5 schepjes. Ze redt het net niet met de 4 flessen. Vanwege het gewicht mag ze dit ook hebben. Verder zijn we gestart met oefenhapjes. Als ze dit goed doet kunnen we dit sneller uitbreiden om zo wat flesvoeding te gaan vervangen. Is meestal pas na 6 maanden maar omdat ze zo flink zijn kan het al eerder. Rijstebloem is ook nog een mogelijkheid als dit over een paar weken weer onvoldoende blijkt.