12 Reacties

5 jaar geleden
Hi, de test gaat uit van de conceptie datum.
De huisarts en VK gaan uit van je eerste dag van je laatste menstruatie. Daar kan 2 weken verschil tussen zitten.
Gr en succes

5 jaar geleden
Hi!
De test van clear blue berekend vanaf de eisprong/bevruchting en de berekening van verloskundige/huisarts is vanaf de de eerste dag van de menstruatie. Dus daar zit dan meestal een week of 2 verschil tussen.

5 jaar geleden
Je bent in ieder geval zwanger 😁 gefeliciteerd! 🍀 En je zal nu tussen 4-5 weken zitten. Maak een afspraak met VK voor je eerste echo in ieder geval en zij zullen ook passen en meten en met een uitgerekende datum komen. Geniet van het mooie gevoel!💛

5 jaar geleden
Reactie op Samar
Ik heb maandag met een clearblue tester getest en er stond zwanger 3+ ik be ...
Je krijgt twee weken kadoo omdat ze vanaf de eerste dag laatste menstruatie uitgaan en niet precies kunnen zeggen wanneer de conceptie is geweest. Is 40 weken uitgerekende datum maar je bent officieel 38 weken zwanger. 🌸

5 jaar geleden
Je krijgt twee weken kadoo omdat ze vanaf de eerste dag laatste menstruatie ...
Mijn precieze uitgerekende datum zegt 28 augustus en ben dan precies 40 weken maar mijn cyclus duurde 24 dagen en gaat er min 4 dagen vanaf kom ik uit op eigen uitgerekende datum de 24 augustus en ben ik 39+3 weken. Als het om een meerling zou gaan lig je ws al met 37 weken in het zh (thuis bevallen kan dan niet.) Het kan alle kanten op ipv aug kan het ook een september baby worden. En ben benieuwd wat de verloskundige gaat zeggen als datum. 🌸🤗

5 jaar geleden
Liep tegen dezelfde vraag aan, de cijfers op de test zijn niet de weken zwangerschap, maar een indicatie van de bevruchting 🤷🏻♀️ kan altijd wat afwijken.
Gefeliciteerd ❤️

5 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde ook op zaterdag en ook 2-3 weken. Het ligt er heel erg aan vanaf welk punt je rekent. Bij de verloskundige telden ze vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Dan is het in mijn geval dus zelfs zes of zeven weken, haha.
Gefeliciteerd in elk geval!