10 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Na de bevalling was me bloeddruk hoger tijdens de zwangerschap en moest bijna terug naar het ziekenhuis. Gelukkig zakte het weer af! Het rare was ook tijdens de zwangerschap echt klachten ervan en daarna niet meer.

5 jaar geleden

Na m'n bevalling had ik 2-3 dagen lagere hartslag. Ik durfde niet te slapen daardoor. Daarna was het weer normaal. Misschien moet je lichaam weer ff opnieuw reguleren, alle organen gaan weer op hun oude plek etc? Heb je het VK gevraagd?

5 jaar geleden

Reactie op Janine van Weert

Ik ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Na de bevalling was me bloeddruk ho ...
Ik had net hetzelfde

5 jaar geleden

Ik heb nog steeds te hoge bloeddruk. Heb nu zelf een meter thuis en slik nu tabletten. Tijdens de zwangerschap niet erna wel dus ze houden dag in de gaten. Wel bloed geprikt en urine gestest en dat ziet er allemaal goed uit.

5 jaar geleden

Reactie op Fiona83

Ik heb nog steeds te hoge bloeddruk. Heb nu zelf een meter thuis en slik nu ...
En hebben ze een oorzaak gevonden?

5 jaar geleden

Reactie op Phyllis85

En hebben ze een oorzaak gevonden?
Nee nog steeds niet. Ik mocht eerst bijna niet weg, ik slik nu in de ochtend en avond nog steeds bloeddruk verlagende pillen en volgende week afspraak bij huisarts maar verder voel ik mij lichamelijk goed (ondanks de slapeloze nachten).

5 jaar geleden

Ik ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes. Sinds de bevalling ben ik via de huisarts de bloeddruk medicijnen aan het afbouwen. Bloeddruk is uitstekend, ik neem inmiddels nog een derde van de medicatie. Hartslag daalt nog steeds. Zat ik tijdens (en voor) de zwangerschap standaard tussen de 90 en (op het laatst) 110 in rust, vanmiddag zat ik op 52 in rust. Gemiddeld zit ik nu op 70 in rust. Maar die 52 vond ik wel eng hoor!

5 jaar geleden

Reactie op Bert1983

Ik ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes. Sinds de b ...
Ja griezelig he. Ik meet het nu niet meer. Cardioloog steekt het op samenloop van medicijnen om borstvoeding te stoppen en hormonen.

5 jaar geleden

Ik heb heel de zwangerschap goede bloeddruk gehad zelf lagere kant . Na de bevalling heb ik 4 dagen hoge bloeddruk gehad komt vaker coor volgens voedvrouw

9 maanden geleden

Ik heb momenteel hetzelfde. Hartslag voor de zwangerschap en tijdens de zwangerschap tussen 90 en 110. Nu 4 weken na de bevalling 70/80. Ook last van een hoge bloeddruk ineens. Tijdens de zwangerschap was deze keurig.. Zou het de spanning zijn van de slapeloze nachten? Ben zelf bekend met angsten en zag heel erg tegen de bevalling op, sliep ook slecht de laatste weken. Maar waar normaal mn hartslag tekeer ging, is dat nu niet zo en het voelt onwennig ofzo..