7 Reacties
4 jaar geleden
Heel herkenbaar onze dochter doet dit ook! Ik zorg altijd dat ze veilig ligt en laat haar gaan. Ben wel in de buurt, en stel haar gerust. Lijkt soms wel op een soort van kortsluiting of zo, inderdaad heftig!
4 jaar geleden
Onze oudste deed het ook, vervolgens toen hij 2 was echt driftbuien 🙈 super heftig. Hij is nu 3 en doet het nooit meer maar kan nog heftig reageren als het hem niet zint.. onze jongste deed het 1x, tegen de muur in de box. Ik heb er geen aandacht aangegeven en hij heeft het nooit weer gedaan.. maargoed ik denk echt dat het aan karakter van het kind ligt..
4 jaar geleden
Het is sowieso een heel temperamentvol kind. En ook met een echte eigen willetje.
Ik denk ook dat hij flinke drift buien gaat krijgen als hij wat ouder is (leuk vooruitzicht haha) maar als t alleen bij krijsen bleef wil ik hem ook z’n gang prima laten gaan, doe je best. Maar dat hoofd bonken ziet er nog al vreselijk uit. 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Luna1234
Het is sowieso een heel temperamentvol kind. En ook met een echte eigen wil ...
Klopt, is ook niet leuk. Vervolgens huilen ze vaak van pijn en zijn ze de echte reden alweer vergeten. Ik trootste daarom wel altijd..
4 jaar geleden
Hier vooral één van de tweeling die dat doet! De ander ook soms, maar dat is kopieergedrag. Ze zijn nu bijna 16 mnd en het wordt al wat minder. Maar oh wat heeft hij zichzelf veel tegen z’n hoofdje geslagen, is hij letterlijk met vaart tegen de muur gebotst met z’n hoofdje, gooide hij zichzelf achterover in de kinderstoel. Het is een temperamentvol mannetje, maar het is ook een fase! Ik zie vooral ook een heel gefrustreerd ventje namelijk. Hij wil van alles wat hij nog niet kan, maar hoe meer gaat lukken hoe minder het bonken wordt. Tenminste: dat zie ik hier!
4 jaar geleden
Ja 1 van mijn twins heeft ook zulke driftbuien alleen dan gaat ze haar zusje bijten en haarzelf in haar hand bijten. Ik troost en knuffel haar altijd nadat ik benoem dan bijten niet mag en haar wegtrek zegmaar. Ik zie het maar als een hele grote hoeveelheid (boze) emoties waar ze nog helemaal niks mee kunnen. Dus stel ik ze gerust en laat ze even lekker uitrazen of huilen, maar veilig in mijn armen.
Het is wel met vlagen dat ze dit heeft. Denk fases van onbegrip en frustratie…