32 Reacties

3 jaar geleden

Nooit geprobeerd, wel verzwaringsdeken. Ik geloof er wel heilig in. Vroeger hadden ze ook zware dekens om dieper te slapen.

3 jaar geleden

Laat je informeren door goede kinderfysio hierover.

3 jaar geleden

Hier heeft de love to dream slaapzak de uitkomst geboden! 😍

3 jaar geleden

Mijn andere zoon heeft een verzwarings knuffel...werkt echt super bij hem. Hij is 10 jaar en is hoogbegaafd en hoogsensitief. Ook doen wij druk oefeningen wat hem heel rustig maakt voor t slapen.

3 jaar geleden

Ik heb ook de love to dream. En na heeeel veeeel slaapzakken te hebben geprobeerd was dit de enige die voor rust heeft gezorgd🥰

3 jaar geleden

Reactie op nanaaa

Ik heb ook de love to dream. En na heeeel veeeel slaapzakken te hebben gepr ...
Wij ook! Puckababy, swaddleMe, grote hydrofiel, Paccodoek, geprobeerd. Slaapt heerlijk in de Love to dream. Is nu 5 maanden en moeten binnenkort gaan afbouwen😰

3 jaar geleden

Haha wij ook al deze dingen geprobeerd.. hier is de pacco alleen een succes! Wat een geld hebben we uit gegeven aan alle verschillende dingen haha

3 jaar geleden

Marijke.. hier wel een antwoord op je vraag. Wij hebben hem afgelopen week besteld en hopen dat hij maandag of dinsdag binnenkomt. Wij zitten ook met handen in het haar en kregen deze tip van iemand. Zodra ik meer weet zal ik het laten weten 🤗

3 jaar geleden

Misschien nunki lakentje van Fedde en Kees? Inplaats van gewicht, geeft het druk omdat het echt om het matras gespannen is. https://feddekees.nl Alle info is hier te vinden. Lakentje heb ik zelf nog niet maar wel hun slaapzak met ritjes onder de armen en ben er super tevreden mee!

3 jaar geleden

Hier ligt mijn zoontje van 5 maanden in met een puckababy 4 seizoens slaapzak door de snoozz iets strakker tedoen heeft hij veilig gevoel en kan hij geen kant op in bed.

3 jaar geleden

Hier ligt mijn zoontje van 5 maanden in met een puckababy 4 seizoens slaapz ...
Je kunt hem ook op zijn zei laten slapen ermee

3 jaar geleden

Reactie op babyJL

Marijke.. hier wel een antwoord op je vraag. Wij hebben hem afgelopen week ...
Oh dat zou heel fijn zijn! Is inderdaad heel prijzig en zou graag wel eens ervaringen horen. Ik duim alvast voor jullie! 🤞🏻

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op janinev

Wij ook! Puckababy, swaddleMe, grote hydrofiel, Paccodoek, geprobeerd. Slaa ...
Afbouwen ging bij ons prima! Met 4 mnd gedaan want ze liet al tekenen van tollen zien en rolt nu ook. Vooral t eerste armpje zorgde voor wat onrust, lon ze ineens ook haar speentje uittrekken enzo. De tweede maakte bij ons nauwelijks verschil.

3 jaar geleden

Ik zie dat iemand heeft gereageerd over Fedde&Kees. Mijn ervaringen daarmee zijn super! Ons zoontje had veel behoefte aan geborgenheid, maar wij zijn niet vanaf de geboorte begonnen met inbakeren. Hij sliep namelijk in de nachten best netjes in zijn cosleeper onder dekentjes. Op enig moment kreeg hij wilde handjes en sloeg zichzelf wakker. Toen hebben we vrij snel het slaapzakje aangeschaft en hem tevens tussen twee opgerolde handdoeken gelegd onder een lakentje. Omdat hij toen ook van de cosleeper naar het ledikantje ging, vond ik het door de spijlen lastiger om het lakentje echt heel strak te maken. Dus toen ook snel het lakentje van Fedde&Kees gekocht. Icm een donkere kamer en witte ruis gewerkt aan zijn slaapjes. Merkte echt na een paar dagen de rust bij ons zoontje! Als we hem in bed legden hadden we dus na een paar dagen / na 1 week, dat wanneer we het Fedde&Kees lakentje over zijn borst trokken dat hij al bijna sliep. We hadden hem dus overigens op dat moment in de Fedde&Kees slaapzak, tussen 2 opgerolde grote handdoeken in, onder het Fedde&Kees lakentje (evt bij kou nog een dekentje erover heen). Het zal uiteraard voor ieder kindje anders zijn. Wij hebben toen dus veel tegelijk ingezet om goed en vertrouwd aan zijn slaapjes te werken. Hij valt bij ons zelfstandig in slaap en weet goed cyclussen aan elkaar te koppelen. Hopelijk heb je hier iets aan! Succes! Ps: het Fedde&Kees lakentje kan je ook 2e hands kopen. En ik denk dat het slaapzakje (obv je verhaal) niet nodig is. Je kan ook altijd de eigenaresse van Fedde&Kees berichten. Ik hoor dat zij graag eerlijk advies geeft!

3 jaar geleden

Reactie op babyJL

Marijke.. hier wel een antwoord op je vraag. Wij hebben hem afgelopen week ...
En heeft het al succes gebracht?

2 jaar geleden

Hé! Ik ben benieuwd hoe de slaapzak jullie nu bevalt en hoe oud jullie kindjes waren toen jullie hem kochten? 🌼

2 jaar geleden

Ik ben ook erg benieuwd hoe de slaapzak bevalt. Ik was hier ook naar aan het kijken ivm langdurige (16 mnd) slaapproblemen.

2 jaar geleden

Wel, wij zijn nog steeds niet tot kopen over gegaan. Ik moet zeggen dat onze dochter nog steeds niet de meest fantastische slaapster is…maar tot voor kort hadden we toch een aantal doorslaap nachten per week. Nu is ze net 15 maanden en is het weer 1 en al drama sinds enkele weken… wakker vanaf 1u-3u en opnieuw vanaf 5u-6u… krijsend…volledige in crisis…niet rustig te krijgen, dus opnieuw komt de gedachte aan deze slaapzak naar boven, maar ik hoopte nog steeds wat ervaringen te lezen aangezien het toch wel over een groot bedrag gaat.

2 jaar geleden

Oh ik lees even mee want wij hebben exact hetzelfde probleem met onze dochter.. Vreselijk vermoeiend….

2 jaar geleden

Draait jullie kindje graag in haar slaap? Want bewegen wordt moeilijk in zo’n slaapzak verwacht ik. Geen ervaring met de slaapzak maar wel met verzwaringsdekens. Hebben jullie je kindje ingebakerd in het begin? Hoe reageerde ze daar op? Of wanneer je een hydrofiele doek om haar lijfje draait bijv na her badje? Ons kindje wordt namelijk meteen kriegel in die gevallen. Ik zou daarom een verzwaarde slaapzak zelfs niet overwegen 😉 Maar als jullie kindje op bovenstaande goed reageer is het het proberen misschien waard. Al zou ik denken als ze het uitkrijst, ze wellicht ergens pijn heeft? Wij hebben ook veel van zulke nachten en ik begrijp hoe vermoeiend het is. Sprongetje, kiezen die doorkomen, verkouden, oorontsteking, slaapregressie, angsten, nachtmerries enz kunnen allemaal dit gedrag veroorzaken. Dan weet ik niet of zo’n slaapzak de oplossing is.. De verzwaarde deken gebruikte wij eigenlijk vooral bij kinderen met autisme. Zij hadden hier echt baat bij omdat de deken op z’n plek bleef en voor minder prikkels zorgde. Weet natuurlijk niet of die deken volledig te vergelijken is met een verzwaarde slaapzak..