4 Reacties
4 maanden geleden
Hi, Ik heb hetzelfde eigenlijk alleen vind ik het ouderschap wel zwaar, maar hou onwijs veel van mijn kinderen en ben stapelverliefd op hen dat ik het nog een laatste keer wil ervaren (wordt dan de 3e). Echter qua het praktische en financiële gedeelte denk ik dat 2 kinderen beter haalbaar is in deze tijd. Ik zit erg te twijfelen.
4 maanden geleden
Hoi! Ik ben nu zwanger van de derde. Tuurlijk spannend, want ik heb al twee gezonde kindjes die gek op elkaar zijn. Maar de wens is zo groot! Dus toch voor gegaan. Wel zijn wij nog jong, financieel kon het makkelijk, en zijn wij net verhuisd en is de verbouwing klaar voor de baby komt.
Ik zou zeggen, als de wens groot genoeg is, dan worden de praktische redenen minder belangrijk. Ik ken mensen waarbij de derde een zegen was, maar ook mensen waarbij de derde eigenlijk teveel was of (medisch) een zorgenkindje werd. Je neemt een risico, maar je kan er ook zoveel voor terug krijgen!
4 maanden geleden
Reactie op Lauwiene
Hoi! Ik ben nu zwanger van de derde. Tuurlijk spannend, want ik heb al twee ...
Mooi om dit zo te lezen. En mooi dat jullie toch je wens hebben gevolgd en ervoor zijn gegaan. Ja de redenen die je noemt laten mij ook twijfelen. Je weet immers niet hoe het zal uitpakken.
Mag ik vragen of de wens voor een bepaald geslacht ook van invloed was op de keuze om er wel voor te gaan?
4 maanden geleden
Reactie op Deliaaa
Mooi om dit zo te lezen. En mooi dat jullie toch je wens hebben gevolgd en ...
Ja snap ik, rationeel kies er waarschijnlijk niet voor. Het is toch een gevoelskwestie. Ik zie mezelf met 3 kinderen aan tafel zitten en niet met 2. Wij hebben ook al een jongen en een meisje, dus nee dat speelt bij ons niet mee.