33 Reacties

4 jaar geleden

Bij mij hielp slaapcoaching echt. Ik deed dat bij slaaptipsvoorbabys.nl voor ook slaapkops schijnt goed te zijn.

4 jaar geleden

Hoi, dat is inderdaad vermoeiend. Ik zou een slaapcoach vragen om begeleiding. Snuggles and dreams bijvoorbeeld

4 jaar geleden

Het is al goed dat je er nu over praat! Vooral aangeven in je omgeving en erover praten. Is het een idee om je dochter een nachtje te laten logeren of dat je zelf een nachtje ergens anders slaapt om even een pauze te hebben van mama zijn? Even een nacht niet die druk voelen dat ze elk moment wakker kan worden?

4 jaar geleden

I feel you 🥰 bij ons gaat het al 3 jaar. Eerst 2,5 jaar met de oudste en nu de jongste slaapt eigenlijk ook nooit door. Gelukkig weet ik bij hem dat als de dag goed verloopt, de nachten ook goed gaan. Hij wordt de laatste tijd vaak tussen 2 en 5 wakker bij een goede nacht en duurt dan zo 1.5 tot 2u dat hij weer slaapt. Maar als de dag druk was of last van iets heeft, is hij ook zo de hele nacht wakker..😫 Bij de oudste was het echt een slaapprobleem door onderliggende oorzaken & moeite met prikkelverwerking. Door te weten wat er speelt kun je misschien iets veranderen. Oververmoeid zijn is zo vreselijk, voor jezelf & je relatie maar ook voor je kindje. Het is vaak een cirkel waar je moeilijk uitkomt.. Sliep ze altijd al slecht of allern sinds kort?

4 jaar geleden

Zorgen dat je eerst en vooral een nacht deftig kan doorslapen, je dochter een nacht wegbrengen bij familie. Het zal je zoooo goed doen, je mentale weerstand gaat terug aansterken... En je dochter gaat er ook van opfleuren, terug een happy mama 🤞🥰

4 jaar geleden

Misschien @daisandnights_slaapcoach via instagram? Lees bij haar veel succesverhalen!

4 jaar geleden

Reactie op Steph35

Zorgen dat je eerst en vooral een nacht deftig kan doorslapen, je dochter e ...
Zeker een goede tip maar geloof mij als je nacht in nacht uit niet slaapt, gaat dat ene nachtje heeel fijn zijn maar helaas niks doen aan je oververmoeidheid 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Lifeoflysanne

I feel you 🥰 bij ons gaat het al 3 jaar. Eerst 2,5 jaar met de oudste en n ...
Wat heftig om te horen dat het bij jullie al 3 jaar zo gaat pff hoe hou je het vol meid?😳 Ik ben echt aan het einde van me latijn en onze dochter is net 10 maanden geweest. Maar ze is vanaf begin al slechte slaper geweest maar laatste maanden lijkt het alleen maar erger geworden te zijn.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik kreeg onlangs een tip van een collega over het boek slaap kindje slaap (methode Estivill). Komt eigenlijk neer op gecontroleerd laten huilen en verkeerde gewoontes afleren. Wel nog steeds vanuit verbinding met je kindje. Ik had erg moeite met m'n zoontje laten huilen maar merk dat ik mij na 1 nacht al beter voel na de methode te hebben toegepast. Ik kan achter deze methode staan omdat ik merk dat die nachten mij oververmoeid maakten en niet meteen een relaxte moeder maakte. M'n zoontje kwam eigenlijk snel zelf in slaap zonder al te veel op en neer lopen. Uiteraard kan dit per kindje verschillen maar het geeft weer perspectief voor ons. We hadden geen avonden meer, steeds bang dat ie wakker werd, en hij werd ook steeds vaker wakker. Wellicht het proberen waard? Op bol.com kun je de reviews lezen..

4 jaar geleden

Overigens zijn er ook slaapcoaches die vergoed worden vanuit de zorgverzekeraar. Mocht geld een issue zijn..

4 jaar geleden

Reactie op Lifeoflysanne

Zeker een goede tip maar geloof mij als je nacht in nacht uit niet slaapt, ...
Ze is net afgelopen weekend nachtje weggeweest.. en wat denk je.. bij me ouders doorgeslapen.. paar keer moest me moeder eruit voor speentje maar meer niet. Oh toen kon ik helemaal wel janken😢

4 jaar geleden

Reactie op dopey

Het is al goed dat je er nu over praat! Vooral aangeven in je omgeving en e ...
We hebben haar afgelopen weekend nachtje wegebracht en toen heeft ze best goed geslapen bij me ouders. Maar eenmaal terug was het weer drama😢

4 jaar geleden

Reactie op CheraineNova

Ze is net afgelopen weekend nachtje weggeweest.. en wat denk je.. bij me ou ...
Het heeft te maken met gewoontes die onbewust zijn aangeleerd..niet verkeerd maar hierdoor blijft je kindje om jou roepen, met alle gevolgen van dien.

4 jaar geleden

Reactie op CheraineNova

Ze is net afgelopen weekend nachtje weggeweest.. en wat denk je.. bij me ou ...
Dan lijkt het wel een associatie met jou/jullie (niet stom bedoelt). Ze kan het dus wel! Ik zou ook echt een slaapcoach inschakelen want dit is geen doen. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op ManonP

Heel herkenbaar! Ik kreeg onlangs een tip van een collega over het boek sla ...
Bedankt voor de tip! 😚 ga er zeker na kijken!

4 jaar geleden

Reactie op Vmss

Dan lijkt het wel een associatie met jou/jullie (niet stom bedoelt). Ze kan ...
Ze heeft het bij ons ook wel gedaan doorslapen maar dit is al echt een poos geleden. Dankje!

4 jaar geleden

Reactie op CheraineNova

Bedankt voor de tip! 😚 ga er zeker na kijken!
Succes!!! Het geeft nu al verlichting en pas 1 nacht geprobeerd. Hoop dat het jou ook gaat helpen

4 jaar geleden

Reactie op CheraineNova

Wat heftig om te horen dat het bij jullie al 3 jaar zo gaat pff hoe hou je ...
Ja doorgaan en proberen goed voor jezelf te zorgen. Veel bewegen en sporten helpt mij nu wel om wat fitter te zijn maar ook ik heb deze mental breakdown momenten erg vaak. Wij hebben het boek Slaap! Van Suzanne. Structuur - Rust - Voorspelbaarheid is hier allerbelangrijkste. Misschien had ze dat iets meer bij je moeder? Zij had waarschijnlijk niks om handen en alle tijd vrij gemaakt voor de kleine. Probeer het eens, thuis de boel even laten voor wat het is. Nieuwe rustige routine opbouwen, overdag goede slaapjes maar niet de slaap van de nacht laten inhalen. Hier doe ik het nu zo ; Ochtend fles, broodje, alleen spelen en vlak voor bedtijd neem ik hem bij me, drinkt ie nog wat thee. Luier, trap op, boven zn knuffel en speen, slaapzak, white noise aan en in bed. 1.5u slaap, en dan van bed af, flesje en dan gaan we een uurtje wandelen. Thuis zelf spelen, broodje eten & zelfde riedeltje met op bed gaan. Dan laat ik hem lekker liggen ene keer langer dan andere keer. Wakker is weer eten (fruit en sapje) weer spelen, als die moe is gaat hij tijdens het koken nog even in zn bedje spelen, dan avondeten, heel kort spelen, badje, boven in donker fles & dan in bed met white noise. Ik doe dit precies, elke dag 🤣 als ik vrij ben. & als we naar de winkel moeten doe ik dat ipv wandelen maar ik beperk het door te bestellen. Zn slaapritme is overdag vaak: 2 tot 2.5u wakker - 2u 45min wakker - 3u/3.5u wakker Gister sliep hij in de middag tot 16.00 & lag rond 19.00 te slapen. Dat is meestal fijnste maar vaak is het 15.00 en dan slaapt ie voor 18.30.

4 jaar geleden

Wat betreft de kleine zijn er al veel tips gegeven. Maar denk ook aan jezelf! Blijf over je gevoel praten, desnoods met een professional als je dat liever niet met bekende doet. Dat gevoel is denk ik met een nachtje goed slapen niet meteen opgelost. Knap dat je het aangeeft hoor! Het is niet niks.

4 jaar geleden

Reactie op CheraineNova

We hebben haar afgelopen weekend nachtje wegebracht en toen heeft ze best g ...
Hoe is de slaapkamer bij jouw ouders? Hebben zij een bepaald geluid of niet waardoor jouw dochter beter slaapt of is het daar donkerder of niet? Als dat het geval is kan je dit thuis aanpassen. Of misschien doen jouw ouders iets anders wat voor haar helpt. Begrijp mij niet verkeerd want je doet het echt ontzettend goed. Dat je hier over praat is al zo belangrijk en laat zien hoe sterk je bent. Mijn zoon werd ook een tijdje wakker en toen heb ik hem bij mij gelegd onder het mom van beter samen slapen dan beide niet slapen. Nu slaapt hij een paar maanden zonder problemen in zijn eigen bedje door