15 Reacties

5 jaar geleden

Dit is bij ons precies zo, alleen moet ik mijn zoontje zijn speentje in doen, anders stopt hij niet met brabbelen en gaat hij weer Max 1 uur slapen, zo kan dat 3-4x doorgaan per nacht. Nachtvoeding geef ik al een tijd niet meer en de fles van 7 uur half 8 dronk hij in het begin ook maar half leeg. Dat gaat nu steeds beter, wellicht moeten ze er even aan wennen. Anders had ik de tip van het consultatiebureau om in de ochtend nog een grotere speen op de fles te gebruiken. Bij mij niet nodig geweest.

5 jaar geleden

Vraagje, heb je een (nacht)lampje aan in de kamer waar ze slaapt?

5 jaar geleden

Reactie op X1XX

Dit is bij ons precies zo, alleen moet ik mijn zoontje zijn speentje in doe ...
Thanks voor je bericht, fijn dat het herkenbaar is :). Hebben sinds gisteren een grotere speen op de fles gedaan maar vooralsnog zonder effect. Misschien komt dat nog. Ze gebruikt maar heel zelden een tut/speentje, eigenlijk alleen als ze echt overstuur is. Anders werkt ze m meestal snel weer uit haar mond, wil ze m niet hebben. Maar heb het in deze situatie nog niet geprobeerd dus dat ga ik vannacht maar eens doen :)

5 jaar geleden

Vraagje, heb je een (nacht)lampje aan in de kamer waar ze slaapt?
Hoi, ja hebben een klein nachtlampje in het stopcontact zitten.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde. Hij doet het al een week of twee (15 weken). Ook rond 4/5 s ochtends. Vaak helpt t speentje en dan valt hij weer 45 min in slaap. We hebben pas een keer gehad dat hij echt hard begon te huilen en niet meer stil te krijgen was, toen een fles gemaakt en dronk hij het helemaal op. Ze beginnen nu ook weer aan het nieuwe sprongetje. Die aanloop hiernaar duurt kennelijk best lang. Overdag slapen is ook steeds moeilijker, hij vecht tegen de slaap en wordt elke 30/45 min wakker. Terwijl hij hiervoor goed sliep. Ik denk dat dit tijdelijk is. Je zou eventueel wat meer voeding kunnen geven overdag of de laatste fles, zodat je dochter een verzadigder gevoel heeft overdag en 鈥榮 nachts.

5 jaar geleden

Reactie op Kdewinter89

Hoi, ja hebben een klein nachtlampje in het stopcontact zitten.
Ik heb bij mn dochtertje's eigen kamer waar ik haar verschoon een nachtlampje in het stopcontact maar de kamer waar ze slaapt, wiegje bij ons op de slaapkamer, is gewoon donker.. Na flesje +schone luier (intussen maak ik geen oogcontact of praat ik niet) breng ik haar naar haar wiegje. Zij associeert licht met 'wakker' en donker met 'slapen' zeg maar. Heb je zoiets geprobeerd?

5 jaar geleden

Ik heb bij mn dochtertje's eigen kamer waar ik haar verschoon een nachtlamp ...
Ze slaapt op haar eigen kamer, zowel overdag als in de nacht. Overdag met de.raambekleding open en in de nacht met een heel klein nachtlampje. Amper genoeg om haar goed te kunnen verschonen qua hoeveelheid licht. In de nacht gaan we tot nu toe niet naar haar toe as ze zo babbelt, dus maken we sowieso geen oogcontact :). Zouden miss kunnen proberen het nachtlampje weg te laten of alleen in het stopcontact te prikken bij t verschonen (indien nodig in de nacht).

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. (3 maanden) hij begint ook rond 4 a 5 uur. Duurt 15 min en slaapt weer even. Bij ons gaat dit door tot 8 uur dan wordt ie vaak echt wakker. Nachtvoeding geven we al een maand niet meer.

5 jaar geleden

Reactie op Wencke

Hier precies hetzelfde. (3 maanden) hij begint ook rond 4 a 5 uur. Duurt 15 ...
Hoe gaan jullie om met de babyfoon bij het brabbelen in bed? Merk zelf dat ik amper meer slaap als het rond 4:00 begint. Overweeg soms de babyfoon qua geluid uit te zetten (hebben ook beeld). Als ze gaat huilen horen we dat namelijk door de muren heen..

5 jaar geleden

Reactie op Kdewinter89

Hoe gaan jullie om met de babyfoon bij het brabbelen in bed? Merk zelf dat ...
Hier staat de babyfoon uit qua geluid. Heb camera, dus kan kijken. Al die extra geluidjes hoef ik er niet bij 's nachts. Hoor hem als ie mij nodig heeft (en vaak ook al het brabbelen...yay rijtjes huis van 1982!) Hier geef ik tot 2 keer een speen. Bij de derde keer kies ik slaap en krijgt hij de fles. Hier moet ik zelf aan werken, maar op het moment zo moe en ik weet met fles haal ik er dan min nog 2 谩 3 uur uit.

5 jaar geleden

Reactie op Kdewinter89

Ze slaapt op haar eigen kamer, zowel overdag als in de nacht. Overdag met d ...
Mijn dochtertje's aan dacht wordt altijd getrokken door alles wat maar een beetje licht geeft. Zelfs een digitaal klokje. Sommige baby's vinden licht zeer interessant. Dus je zou het inderdaad kunnen proberen! Ik hoop dat het effect heeft 馃馃徎

5 jaar geleden

Reactie op Kdewinter89

Uitknallen. Als je je kind hoort als ie huilt is dat toch voldoende? Wij hebben m nooit aangehad en je hoort het als ze huilen dus je bent zo bij ze en het geeft jezelf veeeel meer rust.

5 jaar geleden

Reactie op Kdewinter89

Dat is iets wat je zelf moet afwegen. Ik heb hem nooit uitgezet bij mijn zoontje. Hij is nu 3 en heeft vanaf baby af aan diverse kroep aanvallen gehad, reflex/spugen en nachtelijk overgeven, kreunen met koorts/pijn waarbij ik blij was dat ik een babyphone heb met beeld en geluid..moet er niet aan denken dat ik dit over het hoofd had gezien. Ik snap dat je het overweegt als je het door de muren hoort maar ik vind het zelf wel fijn als ik mijn twee kids hoor. Nu ligt mijn dochter van 14 weken nog bij ons in de cosleeper ook vanwege borstvoeding en dat ze al een keer is opgenomen met het enterovirus en Corona heeft gehad pas geleden.

5 jaar geleden

Wij gebruiken geen babyfoon. Ons zoontje slaapt op zijn kamertje, die is naast onze kamer. We hebben een jaren 30 woning dus vrij gehorig. Wanneer hij ontwaakt ben ik al wakker 馃お en dan huilt ie nog niet eens.. Maar dit is in elk huis/situatie natuurlijk anders. Met kerst sliepen we bij mijn ouders, hebben echt zon betonnen nieuwbouwhuis. Toen had ik wel de babyfoon bij me want anders hoorde ik hem echt niet.

5 jaar geleden

Reactie op Kdewinter89

Wij hebben geen babyfoon aan als we op bed liggen. Hoor hem prima door de muren heen. Geeft zoveel meer rust. Eerste weken met babyfoon geslapen. Nou geen oog dicht gedaan. We hebben nu een jaren 70 huis. Dunne muren. Volgende week verhuizen we naar een nieuwbouw huis. Dus ben benieuwd of de babyfoon toch weer aan moet 馃槉