21 Reacties
6 jaar geleden
Wij gaan dit waarschijnlijk niet gebruiken.. hoor er verschillende verhalen over, zodra ze gaan draaien word het ook gevaarlijk en mocht jullie kindje naar het Kdv gaan zou ik even informeren of zij inbakeren want niet alle organisaties doen dit meer.
6 jaar geleden
Ik heb bij mn andere dochter swaddleme gebruikt .. zewas zo onrustig en nadat ik m aangeschaft had sliep ze rustiger
6 jaar geleden
6 jaar geleden
Wij gaan niet inbakeren, maar maken gebruik van het 'dekentje' van Fedde en Kees. Zij heben ook de baby innovation award in 2029 gewonnen. Geen gedoe, geen gedraai en lekker veilig!
6 jaar geleden
Reactie op Miss Curly
Wij gaan niet inbakeren, maar maken gebruik van het 'dekentje' van Fedde en ...
Bedoel je dat Nunki lakentje? Ziet er handig uit. Is het ook wel makkelijk mee te nemen naar opvang en opa's en oma's? Dat zou mij met een dekentje/lakentje wel wat omslachtig lijken.
6 jaar geleden
Bij mijn zoon kwam ik erachter dat hij erg onrustig sliep en veel met zijn armen maaide. Mij is geadviseerd de pacco inbaker doeken te gebruiken omdat deze veilig zijn. Ik wilde toentertijd liever een doek met een leuk stofje maar het consultatiebureau raadde veel merken af. Ik weet zo niet meer welke het waren en ook geen idee of het daadwerkelijk zo is dus het loont om het even uit te zoeken
6 jaar geleden
Ik zou het ook alleen doen als t nodig blijkt te zijn. Afbouwen kan namelijk ook pittig zijn. En in t begin wil je eigenlijk juist de signaaltjes leren kennen. https://www.24baby.nl/baby/slapen/veilig-inbakeren-baby/
6 jaar geleden
Reactie op Toosje1
Bedoel je dat Nunki lakentje? Ziet er handig uit. Is het ook wel makkelijk ...
Ik werk op een kinderdagverblijf (babygroep) en wij mogen baby's niet inbakeren. (Volgens mij is dit een algemene richtlijn ivm veiligheid en mag dit nergens op de opvang). Ik zou dit even navragen en anders misschien optijd afbouwen.
6 jaar geleden
Ik heb de pacco liggen van mn eerste maar als het niet nodig is, ga ik het niet doen!! Je moet er namelijk ook weer vanaf tegen de tijd dat ze gaan draaien.. en dat was drama 😉
6 jaar geleden
Wij hebben de puckababy line.
Op aanrader van verschillende mensen. Maar ook veel mensen lijken het larikoek te vinden.
Wij kiezen er wel voor, omdat we er in geloven dat geborgenheid geeft en tot bepaalde tijd zich niet wakker slaan.
Nu gekozen voor puck a baby ipv dekentje en lakentje.
We hebben voor eerst de piep, 0-3 maand. dan de mini 3-6 maand. En daarna de 4 seizoenen slaapzak.
De puckababy is half inbakeren.
Onze kraamhulp gaf aan dat tijdens kraamtijd de hulp eigenlijk hier niet mee mag werken dus we iets moeten ondertekenen als we dat wel willen.
Het gaat hier om het stukje van kindje een beperking op leggen wat hun wettelijk (werk) niet zomaar zouden mogen.
Alleen een bepaalde verpleegkundige het zou mogen. Dit gaat dan vooral om het op juiste manier te doen (verandwoord). Hier bedoelen ze vaak de doeken mee die op verschillende manieren (dus ook foute manier) gebruikt kunnen worden.
De puckababy is een semi inbakerings slaapzakje. Wat geborgenheid geeft. En op 1 manier kan. En goed staat omschreven. En waar tot dat de baby kan draaien de handjes bekommerd voor het lichaampje zich vormen.
Dit geeft dus warmte, geborgenheid en kunnen zich niet wakker slaan.
Voor de veiligheid wanneer ze beginnen om te draaien de handjes uit de slaapzakje. (ritsje voor mouw gaatjes) En dit is meestal tussen 3 en 6 maanden begreep ik.
Ons kindje gaat vanaf 3,5 maand naar kdv.
Het kan dus zijn dat hij dan eigenlijk niet met handjes is ingebakend maar wel geborgenheid heeft van het zacht aangesloten binnen hesje.
Ik ga dus die dagen gewoon de puckababy mee geven naar kdv. (met naam erin)
Let er wel op dat wanneer de armpjes naar buiten gaan. Hij ipv een rompertje zonder mouwen een rompertje met lange mouwen aan doen. dit omdat het zonder dekentje/lakentje word gebruikt. (slaapzak vaak al voldoende warmte genereerd. En anders kans overhitting). Waar nodig bedje voorverwarmen met kruiken.
In de zomer kan evt wel zonder lange mouwen. Maar dat zitten wij wss al weer in de 4 seizoenen slaapzak.
https://www.puckababy.com/nl
Hier de link, daar staan helemaal onder aan bij elk product een filmpje hoe het werkt.
6 jaar geleden
Nee vind het maar extra geld verspilling..
Wij hebben bij mijn zoontje hydrofiele doeken gebruikt hiervoor en dit gaan wij bij ons dochtertje nu ook doen mocht dit nodig zijn
6 jaar geleden
Hier bij de eerste de swaddle me van meyco gebruikt, alleen de eerste drie maanden daarna overgegaan op slaapzak. Hij zwaaide met zijn armpjes en gaf m veel rust, na die drie maanden had ie daar geen last meer van:)
6 jaar geleden
Reactie op Toosje1
Bedoel je dat Nunki lakentje? Ziet er handig uit. Is het ook wel makkelijk ...
Jaa indd lakentje 🙈 Heel makkelijk mee te nemen. Je zet het vast met klittenband aan de onderkant van het matrasje. Er zit eennritsjr aan de bovenkant waardoor je de kleine er met gemak in kan leggen