Hallo mama's,
Onze dame van bijna 6 weken slaapt alleen goed wanneer ze wordt ingebakerd in een inbakerdoek of in de Puckababy piep. Wanneer we haar zonder doek in bed leggen of in een slaapzak huilt ze alles bij elkaar. Hebben jullie tips hoe we stap voor stap kunnen afbouwen en kunnen opbouwen naar een gewone slaapzak of pyjama? Inbakeren mag volgens het CB maar tot 3 maanden.. Dan hebben we nog ongeveer zo'n 7 weken..
Uiterlijk tot wanneer ze kunnen omrollen. Doe dit voor de 4 maanden slaapregressie maar nog niet nu. Cold turkey werkt goed maar vraagt wel 2 a 3 nachten veel liefde en geduld van jullie. #slaapcoach
Ik zou mij daar nu nog niet druk om maken. Je hebt nog tot 4 maanden (of tot omrollen). Tegen die tijd kan er al zoveel veranderd zijn qua slapen. Bij onze 2e ging dat 'afbouwen' cold turkey'. Na inentingen mag je niet inbakeren en zag toen dat hij prima zonder kon.
Fedde en Kees (merk) heeft een dekentje die je een uitkomst kan bieden! Dit dekentje biedt je wel het gevoel van het inbakeren zonder alle gedoe er omheen en je kan je kleine in pyjama laten slapen. Ze hebben in 2019 de innovation award gewonnen op de 9-maandenbeurs.
Ik denk indd dat het strakjes vanzelf gaat. Als ze niet meer ingebakerd zijn kunnen ze ook zelf gaan liggen op een manier die ze zelf fijn vinden. En zijn dan oud genoeg om dat te doen. Zou nu niet gaan afbouwen.
De puckababy mini kopen. Kan je ook mee inbakeren, maar je kan er ook de armpjes uithalen. Wij hebben van mijn oudste afgebouwd toen hij kon omrollen. Eerst met 1 armpje uit de slaapzak voor een tijdje en dan met alletwee. Ging heel goed zo.
Wij hebben een slaapzak en een laken. Het laken steken we goed vast onder het matrasje. Zo is hij niet echt ingebakerd maar toch strak. Misschien kan je dit eens proberen als inbakeren niet meer mag.