16 Reacties

3 jaar geleden

Helaas geen tips, alleen onze kleine is ook totaal niet consequent. Vaak 2u of half 3/3u. Maar eergister 1.00 en afgelopen nacht werd hij om 23.00 al wakker en 00.00 voeding 😐. Bij ons denk ik dat het vanuit de dag komt. Toch prikkels/leren van nieuwe vaardigheden etc maar dat kan ik voor jou niet bepalen.

3 jaar geleden

Geen ervaring hiermee. Maar ik zit wil op Facebook bij borstvoeding groep. Deze is heel fijn voor dit soort vragen. Zitten ook lactatiedeskundige tussen, en veel mensen met ervaring

3 jaar geleden

Ik heb dit ook sinds deze week normaal tussen 21.00/22.00 laatste fles en sliep ze door tot 6/7 uur maar nu komt ze tegenwoordig ook weer tussen 1/2 uur ontroostbaar huilen en gillen snachts erg onrustig (ik baker haar daarom ook weer in waar ze hiervoor zogoed als vanaf was)ook dan geef ik haar een fles ze drinkt niet veel maar daarna slaapt ze wel weer ik hoop stiekem dat het door der sprongetje komt en erna weer gewoon lekker slaapt

3 jaar geleden

Hier ook heel raar om de 3 uur terug zal periode zijn waarschijnlijk

3 jaar geleden

Ik dacht dat er vanaf 3/4 tot 6 maanden weer moeite kwam met slapen 🙄

3 jaar geleden

Misschien heeft ze geen honger maar wil ze gewoon graag bij je/jullie zijn. Bij ons is het vaak zo als ze dit doet en we leggen haar bij ons in bed, valt ze weer als een blok in slaap tot 7 uur.. misschien het proberen waard?

3 jaar geleden

Klinkt heel erg stom, maar haal het speentje eens weg. Is 2 dagen even rot, maar daar kwam het bij ons door. Uiteindelijk een nacht 20x eruit geweest. Tot aan 3 maanden hebben ze zuigbehoefte, daarna wordt het een gewenning om in slaap te vallen, en dan ben je de Sjaak 😁

3 jaar geleden

Herkenbaar...ik weet ook niet echt waarom. Het is wel zo dat mijn zoontje vanaf dag 1 op mijn buik/borst slaapt overdwars...omdat ik tussen de voedingen door ook in slaap viel en hij een vroeggehaalde minibaby was (keizersnee 37 wk, 2,36kg, nu 12 wk en rond de 6kg). Zo voelde ik ook zijn ademhaling goed, wat fijn was. Nu slaapt ie af en toe ook al naast me tegen me aan, omdat ie snel en veel groeit en eigenlijk teveel weegt om nog op me te leunen. Al met al...baby’s groeien en leren en veranderen snel en het eet- en slaappatroon zal daar denk ik het eerst op reageren. Succes! Ik leef met je mee.

3 jaar geleden

Hier ook.. pff ben er vannacht zo vaak uitgeweest. Ze sliep van 8.30 tot 5 a 7 en nu komt ze om 1 uur 2 uur 3 uur 4 uur 5 uur 6 uur...... Maar voor je het weet slaapt ze weer heerlijk.

3 jaar geleden

Reactie op NLJ2019

Klinkt heel erg stom, maar haal het speentje eens weg. Is 2 dagen even rot, ...
Ik ga daar volgende week aan beginnen😁 had ik ook gelezen idd

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu 13 weken Borstvoeding, elke 3 uur wakker . Soms 3,5 Overdag 2,5-3 voeden. Hij slaap sinds paar dagen in slaapzak met korte mouwen. Hij huilt bij lange mouwen kleding aan. Afgelopen nacht van 8tot 00:30 en dan om 3 uur en om 6. Maar om 6 uur wil hij niet drinken maar spellen. Pas om 8 uur weer gedronken.

3 jaar geleden

Probeer t speentje weg te laten. Hier krijgt hij alleen overdag een speen. S avonds en s nachts niet. Gaat prima. Zal misschien in t begin even rommelen zijn. Maar bij ons hielp t heel erg

3 jaar geleden

Reactie op alma29

Probeer t speentje weg te laten. Hier krijgt hij alleen overdag een speen. ...
De speen-situatie vind ik erg lastig. Ik zie dat ze er aan verslaafd is, dus probeer het zo veel mogelijk te minderen, maar als ze ‘s nachts begint te huilen dan kan ik het de buren niet aandoen (woon in een appartementencomplex)... Ik heb trouwens ook het idee dat ze kreunt omdat ze boertjes/scheetjes moet laten. Sinds een paar weken krijg ik haar met geen mogelijkheid aan het boeren na een nachtvoeding. Ze is helemaal knock-out, ik hou dr 20-30 minuten rechtop en na een uur of twee begint ze met kreunen. Soms komt er dan wat uit als ik haar opnieuw rechtop houd, maar meestal zijn het scheetjes die ze er toch echt zelf uit moet laten..

5 maanden geleden

Hoi! Via internet stuitte ik op deze thread. Ik zit nu in echt exact dezelfde situatie zoals @maartjewillemijn beschrijft en vroeg me af of ze nog kan terughalen hoe dat destijds is verlopen en of ze nog tips heeft :)

één maand geleden

Reactie op MerelSimoneM

Hoi! Via internet stuitte ik op deze thread. Ik zit nu in echt exact dezelf ...
Hi Merel Simone! Ik zit nu in dese situatie. Hoe is dit destijds bij jou opgelost?

één maand geleden

Reactie op Jaje93

Hi Merel Simone! Ik zit nu in dese situatie. Hoe is dit destijds bij jou op ...
Poeh ik moet het even terughalen. Volgens mij heb ik het gewoon aangekeken en haar gewoon gevoed op verzoek. Het veranderde vanzelf weer. Een maandje later zat ze in de 4 maanden slaapregressie en was alles weer anders. Toen heeft ze vanaf 4 maanden standaard 2 voedingen gehad, rond 23.00 en rond 23.00. Sinds een paar weken, sinds ze 6 maanden is ongeveer, sloeg ze die van 23.00 ineens zelf over en kwam ze om 01.30 uur. Sindsdien hebben we haar max. 1 nachtvoeding gegeven, op zn vroegst vanaf 01.00 uur. Alle andere tijden hebben we haar met slaaptrainen weer in slaap geholpen. Ze komt nu nog maar 1x ergens tussen 01.00 en 03.30 uur. Ze kon overigens altijd al wel zelf in slaap vallen en heeft geen speentje gehad