40 Reacties

4 jaar geleden
Reactie op 123456p
Kat snachts in een ruimte die is afgesloten? Een bijkeuken of zoiets En soc ...
Goeie tip alleen mijn kat wordt gek als de deur dicht is van de keuken omdat hij dan niet bij ons kan. Hij zit dan steeds met zijn poten tegen de deur te duwen en te kretsen 😭. Luid te miauwen ook... Hebben we in het verleden toen we hem pas hadden ook al eens geprobeerd en omdat we gewoon ko waren na weken proberen uiteindelijk toegelaten waardoor hij op ons kamer kan liggen...

4 jaar geleden
Mijn katten mogen de woonkamer niet uit, en ja ze mauwen wel eens ‘s nachts maar dat is beneden en ik slaap boven dus ik hoor het dan niet. Ik denk toch dat je even streng moet zijn.. Dan mauwt hij maar even een paar nachten flink omdat hij opgesloten zit, houd daarna wel op, succes!

4 jaar geleden
Mocht hij hiervoor wel bij jullie op bed of jullie kamer in?
Katten associëren veel. Baby is er: ik mag minder/het huishouden draait niet meer om mij/ik krijg niet de aandacht wanneer ik dat wil. Ons was verteld om de katten alvast te laten wennen aan minder aandacht, bepaalde kamers niet in bla bla bla. Zo zouden ze geen hekel krijgen aan de baby.
Ook hebben wij de katten op de eerste paar dagen op bed gelaten met de baby. Even laten ruiken (eentje likte onze kleine man zelfs) en ze mochten naast het babynestje liggen. Eigenlijk geen problemen gehad daardoor. (Denk ik)
Misschien zou de dierenarts je tips kunnen geven? Onze tips kwamen ook van de dierenarts..

4 jaar geleden
Voet bij stuk houden. 1 van onze katten sliep altijd snachts bij ons op de kamer, maar sinds de kleine man er is mag dat niet meer, omdat hij ook op onze kamer slaapt. De eerste nachten heeft ze alles bij elkaar gegilt en lopen krabben tegen de deur. Nu is dit over. Overdag mag ze de kamer in en savonds als wij tv kijken mag ze bij ons liggen.

4 jaar geleden
Heb je Feliway al geprobeerd? Onze kat is nog steeds wel jaloers, maar is er wel rustig door geworden!

4 jaar geleden
Dankjewel voor de tips allemaal, wij hebben geen onder- en bovenverdieping waardoor gewoon beneden laten niet kan. Ik ga wel echter proberen de deur te sluiten van de gang naar de keuken en er iets voor zetten zodat hij niet tegen de deur kan krabben en hij dan aan die kant blijft. Wens me veeeeel geluk!

4 jaar geleden
Katten zijn nacht dieren dus is het vrij normaal dat ze dan actief zijn. Onze katten slapen daardoor in de berging (deze is wel heel erg groot) hun twee kattenbakke staan daar en ze krijgen daar ook altijd hun eten, er staat een tweede krabpaal. Ze weten nu ook dat als ze om 22u ete´ krijgen dit slaaptijd is en gaan vanzelf de berging in. En overdag met de kat spelen of spelletjes doen om hun bezig te houden. Onze katten laten het echt merken als ze hier nood aan hebben.

4 jaar geleden
Heb je een kattenluik? Misschien toelaten dat hij snachts naar buiten kan?

4 jaar geleden
Inderdaad niet meer bij je op fe kamer laten. Je kunt aluminium folie voor de deur leggen, hiermee hebben wij ze afgeleerd om in de box te komen. Vinden ze niks dus kan ze ook niet hij de deur komen om eraan te krabben. Je kunt ook proberen breed plakband omgekeerd, dus met de plakband boven neer te leggen. Dit laatste heb ik zelf niet geprobeerd vind aluminiumfolie fijner idee en werkte prima.