4 Reacties

8 maanden geleden

Ik zelf niet maar ik werk in de opvang met een kindje die TOS heeft , is nu 4 en naar een speciale basisschool gegaan voor spraak taal problemen, slechthorende kinderen enz. Wij zijn een reguliere opvang maar dit kindje zat met 3 ook al op een speciaal groepje ergens anders. Ik denk zoals waar jou zoon nu ook heen gaat. Hij heeft veel gebarentaal geleerd op die plek. Hier uit hij zich veel mee. Qua taal is dit wel ook verbeterd maar losse woordjes en 2 woord zinnen ongeveer. Hij zegt nu dingen als “naar huis”. Nu zit hij dus op speciaal onderwijs Veel succes en sterkte met je zoontje

5 maanden geleden

Hoi, mijn zoontje heeft een ontwikkelingsachterstand van 1,2 jaar. Ik vermoed ook tos, maar niet gediagnosticeerd. Sinds september gaat hij naar een kinderdagcentrum en daarvoor is hij een jaar naar de psz geweest. Nu op het kdc maakt hij grote sprongen qua taal. Hij kan best wat losse woordjes nu en imiteert steeds meer

2 maanden geleden

Hoi, Hoe gaat het met je zoon? Is hij mooi vooruit gegaan. Mijn zoon zijn taalontwikkeling staat stil en zegt helaas op mama na geen woord. Bij de peuterspeelzaal komden ze hem niet helpen. Er lopen ook nog onderzoeken in het UMCG, dit vind ik best spannend. Hij gaat nu binnen 2 weken naar een bec (behandel en expertise centrum het jonge kind) gecombineerd taaltrein ( kentalis) ik zou het wel leuk vinden om te kletsen als het je nog leuk lijkt?

2 maanden geleden

hoi onze zoon gaat vanaf oktober naar een kinderdag centrum toe omdat hij op de taaltrein niet op zijn plekje was. ( dit konden ze al binnen 6 weken zeggen) Vind dit nog steeds erg vreemd maar goed. nu hij 4 dagen naar een kinderdag centrum gaat waar ze alles met hem dan logopedie fysiotherapie muziek gymmen zwemmen en heel veel floor play, gaat hij met hele kleine stapjes vooruit. Hij imiteert meer qua geluiden en zegt nu ook veel gerichter het woordje mama, of naar mama . Hij probeert wel meer woordjes te zeggen en wij als zijn ouders begrijpen hem meestal wel. We merken aan alles dat hij hier echt op zijn plekje is, erg vrolijk niet snel boos/gefrustreerd en erg knuffelig en ook socialer. Wij vermoeden zelf dat hij waarschijnlijk ook iets wat van autisme heeft maar dit word door de kinderarts nog niet uitgesproken.