7 Reacties

3 jaar geleden
Hoi,
Ik zou je niet teveel zorgen maken. Moet niet te lang duren natuurlijk. Ik heb in paniek bij de spoed gezeten met mijn dochter met 42 graden. Zelfs toen werd ik terug naar huis gestuurd. Ging na 3 dagen lichtjes vooruit. Zolang ze helder zijn en nog plasluiers hebben zou ik me niet teveel druk maken. Wel heel naar voor hem, beterschap!

3 jaar geleden
Reactie op Lydia100
Hoi,
Ik zou je niet teveel zorgen maken. Moet niet te lang duren natuurlijk ...
Ah serieus! Gelukkig maar. Ja hij heeft hij nog wel voldoende plasluiers, ik slaap nu ook met hem om hem in de nacht beetje in de gaten te houden. Hopen dat het morgen of overmorgen beter is

3 jaar geleden
Het is een goed teken dat hij nog lekker speelt en bezig is. Maar je kan altijd het zekere voor het onzekere nemen en even bellen met de HAP. Doe wat goed voelt voor jou! Soms helpt het al om te weten wat het is of wat er uitgesloten kan worden.

3 jaar geleden
Ik snap je helemaal...maar wellicht helpt het dat koorts juist een juiste reactie van het lichaam is. moet natuurlijk niet te lang duren maar koorts is goed...het is jammer dat vaak gedacht wordt dan koorts slechts is en zo snel mogelijk omlaag moet. Het heeft echt een functie...
Heb vertrouwen in het lichaam van je kindje! En natuurlijk als je je zorgen maakt om help zoeken, zoals je al doet :-) veel beterschap voor je kleine!

3 jaar geleden
Aah heel sneu. Allereerst veel beterschap voor de kleine man! Hopelijk voelt hij zich vandaag al beter dan gisteren (gezien je post van gisteren is)
Volgens mij is het zo dat je pas na 3 dagen de huisarts hoeft te bellen als je kleintje koorts heeft maar verder geen andere verschijnselen. Bij bijvoorbeeld verkoudheid/griep en andere virussen is het zelfs 5 dagen. Weet niet meer 100% zeker of het 3 en 5 dagen is, maar zoiets heeft de huisarts verteld.
Wel is het natuurlijk zo dat als je het niet vertrouwt, je vooral de huisartsenpost of huisarts moet bellen! (Als ik het niet vertrouw dan houd ik zelf ook niet aan wat ik hierboven zei 🫢).
Mijn zoontje heeft eind vorig jaar 5 volle dagen hele hoge koorts gehad (tussen de 40 en 41). Ik ben toen wel na 1 dag naar de huisartsenpost gegaan, maar ook zij vonden niks raars. Na 3 dagen ben ik naar de huisarts gegaan en hem nog eens laten nakijken. Toen zei de huisarts: als hij 3-5 dagen hoge koorts heeft zonder andere symptomen, kan het de zesde ziekte zijn. En inderdaad… na 5 dagen koorts verschenen kleine vlekjes op zijn lichaam. Heeft er verder ook geen last van gehad.
Succes en beterschap 🍀