Onze zoon begint straks met hapjes, hoog tijd dus om kinderservies aan te schaffen. ik vroeg me af of jullie tips hebben voor praktisch kinderservies. Mij lijk het handig dat de bordjes en kommetjes zowel in de vaatwasser en magnetron kunnen, maar dat is vaak niet het geval. Zijn er merken die jullie aanbevelen? Of andere praktische tips waar ik best rekening mee houd? Alvast bedankt!
Ik heb siliconen bordjes en kommetjes van done by deze, gaat niet stuk als het op de grond valt en kan in afwasmachine en microgolf :)
Heb ook nog siliconen kommetjes met een zuignap zodat je het op tafel kan plakken, kunnen ze het niet zomaar op de grond gooien ;)
In t begin vooral mini bakjes eigenlijk. Ik gebruik nu van die kleine saus bakjes, dat is ook makkelijk au bain marie opwarmen boven een theekop ofzo Het zijn nog maar kleine hapjes.
Verder siliconen zuignap bakjes, van welk merk dan ook, ideaal. Ga voor lekkere zachte siliconen lepeltjes, kunnen ze er lekker op kauwen en stoeien met het eten.
Zelf ben ik gegaan voor liewood, de siliconen variant. Duur maar kan idd in de magnetron. Bij de Zara hebben ze nu ook een leuk setje! Of de done by deer siliconen!
Voor de oefenhapjes vinden wij wat plattere lepeltjes fijn, bijvoorbeeld die van kruidvat. Ik maak nu de groenten nog zelf die ik doe invriezen. Met het uithalen van het hapje doe ik het in een Nuby kommetje (heb zowel de kleine als de grote kommetjes). Deze mogen namelijk in de magnetron (en vaatwasser). Heb van Nuby ook bordjes, maar die gebruik ik nog niet.
Verder ben ik nog niet met onze kleine, dus nog geen andere tips.