84 Reacties

5 jaar geleden

Wij merkten na dag 1 al een groot verschil. Ontlasting werd wel moeilijker alleen hij werd wel stukken rustiger. Wij gebruiken nu sab simplex en sinds vandaag ook probiotica. Kijken of dat zn ontlasting wat versoepeld. Ondanks dat pepti makkelijker verteerbaar is kan het ook zorgen voor obstipatie.. dat heeft ons zoontje trouwens niet hoor. Het duurt alleen soms erg lang (4dagen).

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook koemelk intolerantie net als zijn zus had. Ben zelf gelijk bij de eerste signalen overgestapt op de pepti en krijg ze nu ook via het cb. Verschil zag ik meteen en idd ontlasting is ook harder, maar dat was enkel bij nummer 1, nummer 2 heeft daar tot nu toe geen moeite mee. Nummer 1 was er bij 1 jaar overheen, ontlasting nog steeds een probleem. Ze wordt nu 4 en drinkt gewoon melk. Nummer 2 is 7 weken oud.

5 jaar geleden

Mijn dochter van 2 jaar heeft ook koemelk allergie. Toen we over gingen op pepti ook voor de provocatie test, werd ze meteen een ander kind! Super tevreden. We merkte snel verschil. Nu mijn baby van 4 weken oud reageert op mijn inname van koemelk met de bv. Wil graag voor dat ik werk over op kunst voeding. Maar ben als de dood dat hij het ook heeft en hem voor mijn gevoel 'bewust' pijn ga doen om het te testen....

5 jaar geleden

Waardoor denken jullie dat het koemelk allergie is? De ontlasting van ons zoontje is sinds dag 3 puur schuim, maar wel geel. Daarnaast maakte hij bijna de hele dag door een 'eh' geluid. Verder is het een hele tevreden baby en huilt bijna niet. De kraamzorg zei dat hij waarschijnlijk niet zoveel lactose kan verdragen, maar ik vraag me af of dat het echt is. Ik eet nu al 2 weken lactosevrij (ik geef bv), maar zijn ontlasting is nog precies hetzelfde. Dat 'eh' geluid maakt hij bijna niet meer, eigenlijk alleen als er een boertje dwarszit. Het is nog steeds een tevreden baby. Ik ben benieuwd welke symptomen jullie baby's laten zien.

5 jaar geleden

Bij ons ging het na een paar dagen beter. Wij gebruiken er ook sab simplex bij en de ontlasting is dun. Alleen hoorde we gister van de huisarts dat er in pepti verknipte eiwitten zitten, dus niet helemaal koemelk vrij. Nu zijn we doorgestuurd naar de kinderarts.

5 jaar geleden

Hoe merk je dat een kindje koemelk allergie heeft?

5 jaar geleden

Reactie op EljaV

Waardoor denken jullie dat het koemelk allergie is? De ontlasting van ons ...
Dit klinkt als perfecte bv poep! Vloeibaar, mss stukjes/ slijmerig en vooral mooi geel.

5 jaar geleden

Onze oudste had het ook. Bij haar merkte ik veel onrust, veel overstrekken, buikkrampen. Eerst geprobeerd met infacol, toen sab simplex, dat ging al stukken beter. Afgekookt water ipv water uit de kraan, ging ook stukken beter, maar nog veel reflux en onrust. En vooral heel veel huilen en alleen bij ons willen liggen. Op advies CB toen over gegaan op pepti en nutriton er bij in om in te dikken tegen de reflux. Werkte al een stuk beter, maar nog steeds huilen en krampen. Uiteindelijk na de test over op de speciale voeding en toen een hele andere baby!! Eindelijk meer rust en minder huilen!

5 jaar geleden

Reactie op Muisje12

Een koemelk allergie is zoals elke andere allergie. "Koemelkallergie bij baby's is vaak slecht te herkennen, omdat de symptomen vaak lijken op symptomen van andere allergieën of niet-allergische aandoeningen. Symptomen zijn onder andere ontroostbaar huilen, geïrriteerde ogen, loopneus, eczeem, rode vlekjes, overgeven, diarree, piepend ademhalen, hoesten." Echte koemelk allergie komt gelukkig niet zoveel voor. Lactose intolerantie daarentegen wel vaker, vaak wordt de term verkeerd gebruikt. Lactose intolerantie: Het is soms moeilijk in te schatten, want de darmen van je kindje zijn nog volop aan het ontwikkelen/wennen aan het leven buiten de baarmoeder. Zoals Krampjes, (super sneu) helaas een fase waar ze ook door heen moeten. Als je bv geeft kan je proberen bepaalde producten even te vermijden. En kijken naar het effect op je kindje. En als je geluk hebt is de intolerantie maar van een tijdelijke duur.

5 jaar geleden

Hi! Heeft iemand toevallig deze pap gebruikt voor de baby? Lees namelijk vooral Pepti

5 jaar geleden

Reactie op Muisje12

Bij mijn eerste via een homeopaat. We waren inmiddels al 2 maanden bezig met een baby die huilde en huilde en enkel wilde drinken. Ik was op. Niks hielp. Ze had pijn, dat was duidelijk, maar waarom?? Hij zag ons en zei "verander jij maar van voeding, dan is er een verschil" En klopt, een hele blije baby voor terug gekregen. Echter had ze niet alle symptomen, "enkel" krampen die pijn deden, harde ontlasting en uitslag. Bij de provocatie test kwam er dan ook uit "geen allergie" dus terug de koemelk. Echter binnen 2 dagen ging het weer fout. Dus viel onder de categorie "intolerantie". Nu met baby 2 zei mijn gevoel dat er iets niet klopte. Heel snotterig was ie, wat harde ontlasting, verborgeb redlux, maar niks echt dat duidde op koemelk intolerantie Tot op een dag dat "huiltje" kwam, dezelfde als mijn eerste..mik wist het meteen en zei "dat doen we niet nog eens" dus voeding veranderd.

5 jaar geleden

Mama’s wat denken jullie. Ik ben begin deze week over gestapt op anti reflux melk. Gisteren een super dagje. (Eerste dag volledig op de anti reflux melk) vandaag na elke voeding opnieuw heel onrustig niet slapen. Huilend na de voeding en terug geven. Zou hier toch sprake zijn van koemelkallergie? Kindje is een mix Jamaican Belg en naar schijnt zouden donkere mensen sneller overgevoelig zijn voor koemelk

VRIEND

5 jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties, bij pepti merkte we niet veel verschil dus nu over op neocate.. hopelijk gaat dat helpen

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Marassa

Hi! Heeft iemand toevallig deze pap gebruikt voor de baby? Lees namelijk v ...
Als je kindje echt allergie heeft gaat hij/zij ook op rijst reageren helaas

5 jaar geleden

Reactie op EljaV

Waardoor denken jullie dat het koemelk allergie is? De ontlasting van ons ...
In BV zit sowieso lactose. Je maakt dat zelf aan.

5 jaar geleden

Onze dochter is 6 weken en heeft zeer waarschijnlijk koemelk allergie. Ze had omneo maar ons meisje was de hele dag aan t huilen door krampen. Ook heeft ze last van veel slikken wat wijst op verborgen reflux. Sinds we zijn gestart met nutramigen hebben we een ander kind. Ze heeft veel minder last van haar buik en ontlasting nu 2 x p dag echt een hele verbetering!! Maaaaar nutramigen is onwijs dun waardoor ik merk dat haar verbogen reflux erger wordt. Nu zei de KA dat we nutriton kunnen toevoegen een half schepje. Ik vind dat dood eng omdat ik heel veel lees dat ze daar krampen van kunnen krijgen en daar zijn we net vanaf... Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?

5 jaar geleden

Reactie op nanaaa

Onze dochter is 6 weken en heeft zeer waarschijnlijk koemelk allergie. Ze h ...
Mag ik vragen hoe je hier achter bent gekomen ik heb het vermoeden dat mij baby van 7 weken dit ook allebei heeft maar gebruik ook omneo maar zijn buik doet nog steeds zoveel pijn en veel huillen ben je gwn zelf overgaan naar doe voeding om te kijken of het werkt of?

5 jaar geleden

Reactie op Manu23

Mag ik vragen hoe je hier achter bent gekomen ik heb het vermoeden dat mij ...
Heb het besproken met mijn huisarts na een waslijst met klachten. Maar met name de krampen waren het ergst. Toen iom huisarts gestart met nutramigen en inmiddels een week hiermee bezig en het gaat echt een stuk beter! Het is duur spul maar als koemelk allergie wordt vastgesteld krijg je de voeding 100% vergoed.

5 jaar geleden

Ik heb hier 3 weken geleden een topic hierover gestart als je hem zoekt staan daar ook nog tips en informatie.

5 jaar geleden

Reactie op nanaaa

Onze dochter is 6 weken en heeft zeer waarschijnlijk koemelk allergie. Ze h ...
Misschien jbpm van de tuinen ophalen, weet niet wat daar voor de rest aan ingrediënten aan toegevoegd zijn