32 Reacties

3 jaar geleden

Er zijn bolletjes (in het verse broodschap) waar geen koemelk in zit. Sowieso te koop bij Hoogvliet, Albert Heijn en Jumbo. Misschien dat je goed zoekt, dat ze het toch blijken te hebben

3 jaar geleden

Bij bakker kan je speciaal naar vragen, en bij de boni had ik ook iets zonder koemelk gevonden! Pap kan je gewoon zelf maken met meel toch? Rijst/haver/boekweit. Koekjes? Je kan van die maisvingers geven, onze dame vindt ze heerlijk!

3 jaar geleden

Deze zijn vrij van lactose

3 jaar geleden

Bij de aldi heb ik vorig jaar brood weg gehaald waar het ook niet in zat. Vooral de witbrood waar bij vele fabrikanten melk aan toe gevoegd is. Vorig jaar moest voor mij ook alles melk vrij, ik bakte veel zelf. Greep ook vaak naar vegan producten(ook bij die etiket lezen, sommige hebbrn toch melk toevoeging) Pannenkoekjes met water bakken ipv melk

3 jaar geleden

@ wencke . Hoe herkende je dit bij je zoontje. Ik heb het vermoede dat mijn dochter ook kma heeft. Ik hoor het graag van je

3 jaar geleden

Reactie op Ilanalips

@ wencke . Hoe herkende je dit bij je zoontje. Ik heb het vermoede dat mijn ...
De eerste 2 maanden huilde onze zoon alleen maar. We hebben alles geprobeerd tot op een gegeven moment CB met de laatste optie kwam om koemelkvrije melk te proberen (pepti) na een dag of 3 zagen we verbetering. Veel minder huilen en achteraf gezien, hij had vanaf de geboorte veel pukkeltjes op zijn gezicht en altijd een verstopte neus. Dit was ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. Na een maand pepti te hebben gehad, hebben we via kinderarts een provocatie test gedaan. Hieruit bleek duidelijk koemelkallergie. En zelf niet aan gedacht dat in brood ook melk zit dacht ik, ik geef hem lekker een stukje. Hij vond het heerlijk dus heb hem een kwart plak brood gegeven. Gelijk weer vol met pukkeltjes en onrustig. De kans is ook groot als moeder of vader exceem en/of hooikoorts hebben.

3 jaar geleden

Even denken, - brood van bakkerij broekmans zit geen melk. Andere bakkers weet ik niet maar bij deze keten heb ik het nagevraagd. - “haver en boekwijtpap” van De Kleine keuken zit ook geen melk. Verdraagt ons kereltje goed. - gewone liga “kan sporen van melk bevatten” maar reageert ons zoo tje niet op. Is helaas niet biologisch - Hip Bio kinderkoek is zonder melk. Lossen zo in het vuistje alleen minder fijn op, liga kan ons zoontje prima zo eten, deze wat lastiger. Ook wat klein om vast te houden. - maisknabbels. - Natur nes bio toetjes geven we. Is op basis van kokos.

3 jaar geleden

Het goedkopere brood bij de supermarkt bevat gaat geen melk. Was een tip van onze kinderarts. Maisknabbels zit geen melk ik. De meeste soepstengels ook niet. Liga koekjes 6-12 maanden is ook zonder melk en de babybiscuit (voorheen nijntje) vanaf 8 maanden is ook zonder melk. Onze dame krijgt gewoon pap van Olvarit, fijne granen. Best veel opties dus.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Mannis

Deze zijn vrij van lactose
Veij van lactose betekent helaas niet, melkvrij.

3 jaar geleden

Reactie op Chefke

Veij van lactose betekent helaas niet, melkvrij.
Ook melkvrij als het goed is, want het wordt gegeten door veganisten.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Mannis

Ook melkvrij als het goed is, want het wordt gegeten door veganisten.
Ah super, dan dat product wel🙂, ik ken het niet😊. Ik bedoel te zeggen dat lactose vrij niet per definitie melk vrij betekent. Ik ben zelf Lactose intolerant🙈. Zo heb je lactose vrije melk en yoghurt. Dat is gewone melk/yoghurt, waar lactase aan is toegevoegd zodat het de Lactose afbreekt. Met een KMA moet je dat dus echt niet eten. Ook kunnen er in Lactose vrije producten wel nog melk eiwitten zitten, wat met kma ook niet kan😔.

3 jaar geleden

Biologische haver en boekweit pap van de kleine keuken is melk vrij. Deze kan je klaarmaken met de kv die je ook aan je kind geeft. Ik voeg altijd nog wat gepureerd vers fruit toe. Aan je bakker vragen of hij/zij brood verkoopt zonder melk. (Oerbrood bijvoorbeeld) Ella’s kitchen heeft koekjes zonder melk. Maar mais snacks en zo bevatten geloof ik ook geen melk! ☺️ veel succes ermee!!

3 jaar geleden

Ik zou n aar een bakker gaan & daar vragen. Verder zelf pap maken met granen ipv pakjes?? Internet staat vol met koekjes zonder bepaalde toevoegingen. Is soms even zoeken maar als je er eenmaal in zit is het makkelijker

3 jaar geleden

https://koemelkallergie.net/koemelkvrije-producten/ Hier hebben wij bij onze eerste destijds veel aan gehad!

3 jaar geleden

Dank jullie wel allemaal 😊

3 jaar geleden

Reactie op Chefke

Ah super, dan dat product wel🙂, ik ken het niet😊. Ik bedoel te zeggen d ...
Ik snap hem ;) bedankt voor de toelichting. Ik zei het zelf verkeerd inderdaad.

3 jaar geleden

Hoi, hier ook een zoon met kma en zoekende. Ik zie veel maisstengels voorbij komen, maar daar kunnen sporen in zitten! Ik bied dit dus zeker niet aan. Is melkeiwit ook funest? Ik zag vandaag dat er melkeiwit in zit...

3 jaar geleden

Reactie op MiriamM

Hoi, hier ook een zoon met kma en zoekende. Ik zie veel maisstengels voorbi ...
Op die van ons staat dat niet. Maar we mogen ook proberen met af en toe een hapje yoghurt dus “sporen van” zal bij ons geen ramp zijn. Dat is bij iedereen anders natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op MiriamM

Hoi, hier ook een zoon met kma en zoekende. Ik zie veel maisstengels voorbi ...
Ik heb deze gekocht. Hier staat achter op vermeld dat ze ook melk vrij zijn. Onze zoon vind ze lekker en reageert er niet op ivm kma.

3 jaar geleden

Reactie op Wencke

Ik heb deze gekocht. Hier staat achter op vermeld dat ze ook melk vrij zijn ...
Die komen bij de jumbo vandaan? Ella's mogen nml niet.