18 Reacties
6 jaar geleden
Hmm hier zelfde probleem. Heb er nu ook weer een te pakken, irritant. Vooral als straks de kleine er is inderdaad. M'n vriend heeft het af en toe ook dus hopelijk tzt niet tegelijk! Helaas heb ik niet de gouden tip.. ik heb wel een crème van camphophenique maar komt uit de VS..die vind ik zelf wel erg fijn
6 jaar geleden
Ik gebruik tee trea oil zodra ik ze voel opkomen. Het stinkt ontiegelijk.. maar het werkt.
Hiervoor ook letterlijk alles geprobeerd. Ik kreeg ze elke maand + wanneer ik stress had + als ik verkouden werd. En met de baby straks heb ik een mondkapje op als ik er 1 heb. Net zoals mijn vader altijd deed.
6 jaar geleden
Reactie op Bert1983
Etos en kruidvat hebben ook eigen merk stickers...
Ja klopt die van Etos vind ik helemaal niks haha.
6 jaar geleden
Tot een paar jaar geleden hetzelfde verhaal: eens in de zoveel tijd last van een koortslip. Niets hielp het te voorkomen en als ik het eenmaal had, was het een kwestie van ‘uitzingen’ tot het over was. Bijv. ook zo’n ‘hotkiss’ geprobeerd, zonder resultaat.
Sinds circa 2 jaar gebruik ik dagelijks lippenbalsem van Sorefix (zie afb.). Dit bevat een zogeheten zinkcomplex en een UV-filter (SPF 30) ter voorkoming van een koortslip. Het is dan ook iets dat je juist gebruikt als je geen koortslip hebt. Ik gebruik het dus preventief, heb tot op heden geen koortslip meer gehad (afkloppen) en ben daar erg gelukkig mee. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat dit voor jou ook zo werkt, maar baat het niet dan schaadt het niet. Wellicht het proberen waard en heb je er wat aan. Ik koop het i.i.g. bij de Etos (zit in een klein vierkant doosje in de schappen bij alle overige ‘koortslip producten’), verder is het volgens mij ook online te koop. Wel wat prijzig: 8 euro zoveel voor een potje. Zelf doe ik daar op zich wel even mee.
Mocht ik wel weer een keer een koortslip krijgen, dan zou ik wel weer kiezen voor die pads die je noemt van Compeed. Daarmee schijn je namelijk het minst besmettelijk te zijn. Ik kreeg daar in het verleden ook geen ‘korstje’ door: de koortslip trok dan als het ware weg.
Misschien heb je hier wat aan, succes ermee i.i.g.

6 jaar geleden
Reactie op A333
Tot een paar jaar geleden hetzelfde verhaal: eens in de zoveel tijd last va ...

Sinds ik dit gebruik heb ik ook bijna geen last meer van koortslippen en als het wel doorzet duurt het een stuk minder lang dan toen ik dit nog niet gebruikte, als het doorzet heeft dit merk ook een fijne tube die goed helpt
6 jaar geleden
L-lysine slikken zorgt ervoor dat je geen koortslip meer krijgt, maar dit kun je niet gebruiken tijdens de zwangerschap en borstvoeding. Het is misschien geen acute oplossing, maar dan kun je wel in de toekomst voorkomen dat je kind een koortslip krijgt.
6 jaar geleden
Als je ze voelt opkomen direct zinkzalf erop smeren! Werkt top! En heel goed beschermen tegen de zon. Echt niet zonder SPF op je lippen een warme dag in gaan. Veel vitamine C en let op je voeding - noten, zaden en soja vermijden. Google eens op het anti herpes dieet!
6 jaar geleden
L-lysine slikken zorgt ervoor dat je geen koortslip meer krijgt, maar dit k ...
Ja deed ik ook net ermee begonnen voor mijn zwangerschap. Moest dus eerder mee stoppen.
6 jaar geleden
Reactie op ddvdh
Dit klinkt goed, maar droogt het je lippen niet enorm uit of valt dat mee? ...
Dat valt mee. Eerlijkheidshalve heb ik wel te zeggen dat als je het veelvuldig gebruikt en dan ineens stopt, dat je dan wel last kan hebben van wat droge lippen. Alleen ik smeer het zelf maar 2 a 3 keer per dag op m’n lippen en verder niks. Of bij behoefte gebruik ik daaromheen een andere ‘normale’ lippenbalsem.
6 jaar geleden
Oh lieve dames, geen mondkapjes gebruiken als je een koortblaas hebt!!! Ik ken iemand die 3weken doodziek is geweest van een koortsblaas en daardoor een mondmasker droeg omdat zij in een voedingswinkel werkt en door de wakte is dat helemaal beginnen doorlopen, zelfs tot in haar mond en keel.. verschrikkelijk veel pijn zij heeft 3weken plat gelegen waaronder zware antibiotica dus wij als zwangere vrouwen kunnen dat best niet doen! Gewoon laten opdrogen ofwel een compeed plakker zodat het toch niet verder loopt!
6 jaar geleden
Ja ben bekend met l lysine gebruikte ik ook net voor het eerst voor de zwangerschap. Toen moest ik stoppen ivm de zwangerschap.
6 jaar geleden
Reactie op babyboy💙
Oh lieve dames, geen mondkapjes gebruiken als je een koortblaas hebt!!! Ik ...
Bedoel ook meer als de kleine er straks is e die moet je natuurlijk niet opdoen als er vocht uit komt maat alleen als die dicht is of er een korstje op zit,anders verspreid je het naar de rest van je lippen.
6 jaar geleden
Bedoel ook meer als de kleine er straks is e die moet je natuurlijk niet ...
Ja inderdaad! Maar als je er veel last van hebt best na de bevalling toch eens vragen achter een kuur (naam van de pilletjes ben ik vergeten) heb deze ook ooit eens genomen en tot nu toe toch al 2jaar vanaf, en geloof mij ik had er daarvoor elke maand 2tot3 en zalfjes helpte nooit bij mij🤷🏼♀️
6 jaar geleden
Reactie op babyboy💙
Ja inderdaad! Maar als je er veel last van hebt best na de bevalling toch e ...
Oh zou wel fijn zijn om de naam van dat wonder middel te weten