35 Reacties

5 jaar geleden

P.S. Ik baker hem in de Paccodoek.

5 jaar geleden

Onze zoon sliep na de eerste paar weken telkens maar een half uur, soms een uur in zijn box. Pas toen ik hem boven in zn wieg overdag ging leggen, sliep ie ineens 2u achter elkaar (na even wennnen), soms wel wakker omdat zn speen uit was maar doe je m erin en hij slaapt verder. Hij had t donker nodig zeg maar. Dat is nu sinds 3-4 weken. Hij is nu bijna 16 weken en ik houd 2 a 2.5 u aan qua wakkertijd, dan begint hij ook echt moe te worden, in de oogjes wrijven en zo.

5 jaar geleden

Korte slaapjes is op deze leeftijd heel normaal! Je kunt ze helpen met oefenen om langer te slapen met draagzak of wandelwagen lekker wandelen. puur miranda droomritmecoach

5 jaar geleden

Bij onze eerste zoon was dit ook zo. Vervolgens was hij wel huilerig omdat hij nog moe was. Ik heb er heel veel in geïnvesteerd maar niks hielp. Het uiteindelijke antwoord was: geduld. Met een half jaar a 9 maanden ging hij zijn slaapjes zelf verlengen. Onze dochter nu slaapt ook vaak 45 min maar dan krijg ik haar daarna soms nog in slaap en na de voeding van 16.00 slaapt ze ook langer.

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Onze zoon pakt vaak ook maar 1 slaap cyclus van ca 45 minuten. Ik probeer hem daarna weer in slaap te sussen maar heel vaak klaar wakker. Dan toch maar mee naar beneden. Vrolijk in de box en als ik merk dat hij weer moe wordt probeer ik hem nog weer weg te leggen in bed, lukt dat niet dan blijf ik lopen met hem op arm. Soms ga ik ook even wandelen dat rekt de tijd ook nog weer even tot de volgende fles. Ik denk/hoop maar dat de slaapjes vanzelf langer worden....

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Onze zoon pakt vaak ook maar 1 slaap cyclus van ca 45 minu ...
Oké, goed om te horen dat ik niet de enige ben 😅 Kijk met smart uit naar het moment dat z’n dutjes ietsjes langer duren!

5 jaar geleden

Reactie op mommyofray

Bij onze eerste zoon was dit ook zo. Vervolgens was hij wel huilerig omdat ...
Oeh, wat heb je allemaal gedaan? Fijn dat de tijd het antwoord was! Al duurt 6 maanden nog wel even 😅

5 jaar geleden

Reactie op Puur Miranda

Korte slaapjes is op deze leeftijd heel normaal! Je kunt ze helpen met oefe ...
Hoi Miranda, in de draagzak is hij actief op zoek naar prikkels dus meestal niet slaperig. Dat maakt het lastig... op welke leeftijd veranderen de korte dutjss?

5 jaar geleden

Reactie op Lolamona2023

Onze zoon sliep na de eerste paar weken telkens maar een half uur, soms een ...
2-2,5 uur wakker is best lang toch? Misschien slaapt hij daardoor langer dan 45 min? Zou dat het zijn? Mijn zoontje slaapt idd ook in een donkere kamer.

5 jaar geleden

Reactie op emmavanegmond

P.S. Ik baker hem in de Paccodoek.
Meid hij slaapt tocht veel na 18 u ? Wees blij dzt hij kan doorslapen. De mijne overdag 30 min op mij alleen door te wiegen en zo tot 23 u dan elke 2 uurs wakker .........

5 jaar geleden

Ik lees even mee. Wij lopen tegen precies hetzelfde aan! Als mijn dochter wakker word naar 45 min krijg ik haar ook niet meer terug in slaap, neem haar dan mee na de woonkamer en zodra ik weer signalen zie dat ze moe word breng ik haar weer naar haar bedje maar dit loopt iedere keer uit op een drama. Zodra ze in bed ligt krijst ze alles bij mekaar en slaap absoluut niet meer. Wij hebben nu het boek baby in een droom ritme besteld. Ben benieuwd of dat gaat helpen!

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde, onze zoon is 15 weken en vandaag voor het eerst langer dan 45 min geslapen. Het komt echt vanzelf! Is heel normaal op deze leeftijd. Wat wij wel deden was niet meteen uit bed halen, tenzij het krijsen was. Heeft nog nooit gewerkt tot vandaag dus. Je hoorde m zeuren en viel weer in slaap. Doorzetten, niet meteen eruit halen. Bij sommige baby's helpt inbakeren, die van ons niet. En ik gaf een flesje meer en minder er in! Anders niet te doen

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Op een gegeven moment ging het iets beter, blijven volhouden en ritme en regelmaat hanteren. Nu is hij 15,5 week. Hier helpt het ook om een doekje over zijn ogen te leggen of een knuffeltje tegen z’n gezicht aan en zazu te gebruiken.

5 jaar geleden

Probeer de wakkertijd iets te verlengen naar 90-120 min

5 jaar geleden

Bij ons helpt de föhn/stofzuiger. Zodra ik op de babyfoon zie dat onze dochter wakker wordt maar niet meer in slaap kan vallen ( ik zie dan nog wel dat ze echt moe is.. gapen, oogjes wrijven etc) zet ik de föhn even aan op de badkamer of de stofzuiger op 1 vd slaapkamers. Vaak lukt het haar dan wel om nog een slaapcyclus er achteraan te plakken en hoef ik niet eens naar haar toe. Ik merk dat het haar de afgelopen week vaker lukt om er nog een achteraan te plakken.. wie weet helpt dit ( of andere white noise geluiden) bij jou ook!

5 jaar geleden

Bij ons hielp het om de bedtijd te verlaten na 21.00 en als ze overdag slaapt leggen we haar in de box en soms alleen bij het middagdutje tussen 1 en 3 in der bedje , nu we de bedtijd verlaat hebben ( stapgewijs) komt ze af en toe nog 1 x per nacht rond 2 uur en slaapt ze door tot 6 of 7 , als ik moet werken gaat ze er mee uit is ze een uur wakker en valt ze weer in slaap tot 9 uur , en als ik vrij ben mag ze na 6 uur nog even bij ons in bed tot 8 uur en dan begint haar dag. Sinds we dit zo doen pakt ze zelf haar slaapjes overdag die vaak maar een uur duren maar haar middag dutje duurt wel echt 2 uur . Ik heb int begin ook dagen met een draagzak door het huis gelopen om dat ik anders niks uit handen kreeg en zodra ik haar neerlegde was ze weer klaar wakker maar sinds ze later aan haar nacht begint ging alles vanzelf suc6

5 jaar geleden

Ons zoontje had dit ook. Is ook een gevoelig ventje. Sliep onrustig, hazenslaapjes enz. Ik ben met hem naar de ostheopaat gegaan voor de onrust en hazenslaapjes. Dat hielp al enorm. Daarna ben ik hem met de pacco gaan inbakeren. Toen was het echt een ander kindje. Hij sliep ineens 4uur achter elkaar. Nu inmiddels 16 weken en begint al met omrollen dus overgegaan op de slaapzak. Hij moest even wennen, maar ook dat gaat inmiddels goed.

5 jaar geleden

Reactie op 89Nien

Bij ons helpt de föhn/stofzuiger. Zodra ik op de babyfoon zie dat onze doch ...
Spotify stofzuigergeluiden 1,5 uur lang met repeat functie. Onze dochter heeft een iPad of iPhone in bed of de kinderwagen als ze Moeite heeft met inslapen, deze geluiden doen wonderen. Fohn of stofzuiger aanzetten is een stuk lastiger lijkt me

5 jaar geleden

Hier slaapt onze dochter alleen in haar cosleeper lange stukken overdag 2-3 uur. Ik baker haar in. En speel witte ruis af (youtube). En leg haar altijd wakker in bed vóór ze al te moe is. (Da's wel een belangrijke. Als ze al half in slaap vallen op je arm zijn ze dus eigenlijk al te moe).

5 jaar geleden

Heel herkenbaar.. ons zoontje heeft hetzelfde. We doen hem telkens 1.5uur na zijn voeding of wanneer we moeheidsignalen zien naar bed. Hij slaapt in zijn eigen kamertje (lampen uit) . Inslapen lukt eigenlijk vaak goed. Maar het slaapje duurt bij hem echt max. 35 minuten, soms 45 .. we proberen het weleens te verlengen met hem in slaap wiegen maar zodra hij dan weer ligt wordt hij na paar minuten wakker. Soms neem ik hem maar bij mij en slaapt hij na even wiegen op mij verder en ga ik series kijken of lezen. Nu hebben we vakantie en verlof maar over een paar weken kan dit natuurlijk niet meer. Ik ben benieuwd haha! we zijn ook al naar een ostepaat gegaan, niet perse echt effect gehad. Het is best lastig he om dan zelf ook wat dingen gedaan te krijgen op een dag! Maar ik denk dat het tijd nodig heeft en vooral volhouden met hem op bed blijven leggen. En misschien hem inderdaad even laten jammeren (max. 10 minuten ofzo, niet heel hard huilen). Dat hij dan zelf zijn slaapje weer oppakt? Dit werkt bij ons overigens niet hoor , maar wie weet bij jou wel! Succes !! Hou vol :-)