117 Reacties

4 jaar geleden

Kan innesteling zijn, hoeft geen probleem te zijn! Vertrouw je het niet bel dan gewoon even de verloskundige voor 100 procent zekerheid! Zou vervelend zijn om zo nog t hele weekend te zitten..

4 jaar geleden

Hi, Ik zit in het zelfde schuitje... het begon 4 dagen geleden met licht bruin bloedverlies en inmiddels is het donker bruin verlies. Contact gehad met de gyn en gaf aan dat het door van alles kan komen en veel voor komt. Waarsch door het groeien van de baarmoeder of nog van de innesteling. Het kan helaas ook een voorbode zijn van een nieuwe bloeding.. Zolang geen kramp en rood bloed nog geen groot alarm. Het maakt mij ook zo onzeker en MEGA chagrijnig!! Weet precies hoe je je voelt... 3 feb heb ik de eerste echo en ben dan 7 weken zwanger. Ik hoop dat deze week dan ook zeer snel voorbij gaat! Het

4 jaar geleden

Maak je niet te druk! Ik zelf heb zelfs rode afscheiding gehad. In week 6. En ben nu 8+2. Je baarmoeder groeit hard, daar gan het van komen. Probeer je niet te druk te maken. (Makkelijk zeggen). En die buikkrampen, heb ik ook zo erg gehad. Ik werd er snachts wakker van. We denken vaak al snel, shit dat is mis, maar eigenlijk groeit je baarmoeder als kool. Logisch dat het krampen kan geven. Hoop voor je dat je echo goed is. Ben heel benieuwd.

4 jaar geleden

Reactie op nanaaa

Hi, Ik zit in het zelfde schuitje... het begon 4 dagen geleden met licht ...
Wat spannend voor je zeg!!ben heel benieuwd hoe het verder loopt. En wat duurt jouw echo nog lang! Kan je niet eerder terecht? Sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op Shannon moderator

Maak je niet te druk! Ik zelf heb zelfs rode afscheiding gehad. In week 6. ...
Oohh je berichtje doet me heel goed. Dankjewel! Het stelt me enigszins echt gerust! Wat schrikken moet dat voor jou zijn geweest. Is het inmiddels wel gestopt?

4 jaar geleden

Wat spannend voor je zeg!!ben heel benieuwd hoe het verder loopt. En wat du ...
Megaaaa spannend! Ja he?! De gyn wilt pas graag rond 7 wkn een echo omdat daarvoor volgens hun nog niet heel veel duidelijkheid zal geven, vreselijk dat afwachten!

4 jaar geleden

Weet natuurlijk niet hoe het bij jou is maar had bij mijn 4 miskramen vrijwel direct rood bloedverlies. Zo zwaar dit. Zit zelf in ivf traject. Weet hoe z waar het is. Sterkte. Ik duim Voor jullie

4 jaar geleden

Reactie op bebebebe

Weet natuurlijk niet hoe het bij jou is maar had bij mijn 4 miskramen vrijw ...
Ik heb helaas ook een miskraam gehad mei 2019, ook ik loop in de medische molen. Maar indd bij mijn miskraam begon het met bruin verlies maar de zelfde avond nog rood helder bloed met stolsel. Voor jou ook sterkte!!!

4 jaar geleden

Heb precies hetzelfde gehad nadat ik donderdagavond tot laat had gewerkt en toch miss te intensief bezig ben geweest. Ik was zo bezorgd dat ik toch heb gebeld in de ochtend en voor een echo mocht langskomen. Hier was ik blij mee aangezien ik pas de 30ste mijn intake en echo heb. Gisteravond tijdens werk ook een klein beetje afscheiding met lichte kramp gehad, maar probeer er niet aan te denken. De echo was verder goed voor ong 5wk.

4 jaar geleden

Wat verschrikkelijk die onzekerheid he! Ik had met precies 6 weken (ben nu 7+2) ook een heel klein beetje (licht) bruine afscheiding. Was er erg van geschrokken en had mijn verloskundige gebeld. Die gaf aan dat alles nu een stuk beter doorbloed is. Stel, je moet flink hoesten of hebt harde ontlasting, dan kan er een adertje knappen. Dat is helemaal niet erg. Daarnaast betekent bruine afscheiding oud bloed. Zoals eerder al genoemd kan het zelfs nog wat oud bloed van de innesteling zijn. Na het telefoontje met mijn verloskundige was ik wel wat gerustgesteld, maar het blijft natuurlijk een onzekere periode. Ik kan niet wachten op mijn eerste echo, maar daarvoor moet ik nog even geduld hebben (13 feb).

4 jaar geleden

Hi, Hier ook in een vorige zwangerschap hele zwangerschap constant en veel helder bloed verlies gehad. Uiteindelijk veel te vroeg bevallen, maar wel een gezond kindje gekregen! Deze zwangerschap ook 1x bruine afscheiding gehad, ook gelijk in paniek. Maar die week een echo gehad, en deze was gelukkig goed, een vruchtje met een kloppend hartje! Geeft je misschien wat hoop en moed! 🙏😌

4 jaar geleden

Ik zou gewoon zo snel mogelijk bellen voor een afspraak! Een echo geeft je direct duidelijkheid. Ik verloor tijdens mijn vorige zwangerschap rond 6 weken 2 dagen lichtbruine afscheiding. 3e dag ging het over van donkerbruin naar rood. Gebeld en mocht direct komen voor een controle echo. Geen hartje zichtbaar, vruchtzakje zat er nog wel. Dag erna helderrood bloed verloren en het vruchtzakje. Ik heb geen kramp gehad, niks gevoeld eigenlijk. Ik denk dus, dat zolang het lichtbruin blijft, er geen reden tot paniek is! Als het een aankondiging van een miskraam was, had het eigenlijk wel wat moeten doorzetten en veranderen van kleur. Ik hoop voor je dat je snel een kloppend hartje mag zien!🍀🍀🍀

4 jaar geleden

Reactie op Toosje1

Ik zou gewoon zo snel mogelijk bellen voor een afspraak! Een echo geeft je ...
Sorry heb te snel gelezen, je hebt maandag al een afspraak en het is nu zaterdag, dat is dus al mooi vlot, ik duim voor je🍀

4 jaar geleden

Ik had woensdag de hele dag bruine/oud bloed afscheiding. Heb meteen gebeld maar omdat ik donderdag een echo had, hebben ze er niets mee gedaan. Afgelopen donderdag echo gehad. Hartje klopte en ze konden niet herleiden waar het vandaan kwam. Bij mij is het van de 2e en een risico zwangerschap. Verloskundige zei dat het geen kwaad kon tenzij her helder werd. Dan moest ik meteen bellen.

4 jaar geleden

Reactie op Kim2704

Ik had woensdag de hele dag bruine/oud bloed afscheiding. Heb meteen gebeld ...
Oja ik was 7 weken en 3 dagen zwanger

4 jaar geleden

Bij mij is het inmiddels gestopt! Ben heel benieuwd naar de echo morgen en wat er te zien is. Ben dan 6+1.
Bij mij is het inmiddels gestopt! Ben heel benieuwd naar de echo morgen en ...
Heel veel succes 🥰🍀

4 jaar geleden

Bij mij is het inmiddels gestopt! Ben heel benieuwd naar de echo morgen en ...
Komt vast goed! Veel succes!🍀

4 jaar geleden

Ik had zelf vorige week bij 7wkn bloedverlies en een paar stolseltjes (heel klein) gelijk in paniek en de vk gebeld. Mocht volgende dag langskomen. Gelukkig een kloppend hartje te zien, maar vk zei dat het een kans van 50/50 was dat het zou blijven leven. Om het vruchtzakje heen zat bloed en kon betekenen dat de zwangerschap ah afbreken was. Ook leek het baby’tje nog minder dan 6wkn maar volgens berekeningen zou het 7wkn moeten zijn. Nu een week verder geen bloedverlies meer gehad... dinsdag een nieuwe echo. Zo spannend, hopelijk is alles goed! Ben erg bang dat het gestopt is met groeien. Heb wel veel zwangerschaps kwaaltjes dus hopelijk is dit een goed teken! Fingers crossed!! Nog meer mensen die dit gehad hebben?

4 jaar geleden

Bij mij is het inmiddels gestopt! Ben heel benieuwd naar de echo morgen en ...
Laat ons weten hoe het ging. Hoop mee! 🍀