40 Reacties

4 jaar geleden

Gewoon kleine hoeveelheid geven. Zout of niet het is geen kleine baby meer. Hier mag hij gewoon (bijna) alles eten alleen kleine beetjes. en als het echt iets is wat die niet mee kan eten dan gewoon apart groente.

4 jaar geleden

Hier eet ze of een potje of met de pot mee ik doe alleen als het gerecht het toe laat geen zout en anders wat minder zout cb zij dat ze vanaf 1 best zout mochten bij de maaltijd

4 jaar geleden

Ik snap je helemaal! Ik lees mee. Ik kook nog steeds 1 A 2 keer in de week apart voor mijn dochter en doe dan een gedeelte in de vriezer.. Maar fijn is dit niet altijd nee. Maar hierdoor kunnen wij wel de lekkere kruiden / zout eten 😂 Wel hebben wij ons diner tijd aangepast naar 17.30 uur.

4 jaar geleden

Hier eet hij gewoon alles mee met de pot inclusief zout😆. Hou er natuurlijk wel rekening mee dat het niet te extreem is. Anders krijgt hij af en toe een potje.

4 jaar geleden

Als ik kook, dan voeg ik zout als laatste toe en zet ik eerst een deel apart voor m'n kleintje en dan pas zout. Maar een heel klein beetje zout mag wel hoor. Dus een pastasaus of andere kruiden eet hij gewoon mee. Van een bouillonblokje gebruik ik een mespuntje voor hem.

4 jaar geleden

Wij eten sws al weinig zout, maar kruiden mogen ze best wel. Ik ben begonnen rond 7 8 maand begonnen met verschillende lichte kruiden. Nu eet hij eigenlijk vanalles al mee en is gek op over de grenseten

4 jaar geleden

Kleine beetje zout is niet erg. Ik maak ook gewoon soep eerst alleen een half blokje bouillon dan schep ik voor haar op. En dan nog 1 blokje extra bouillon voor ons erbij. Zodra haar soep genoeg is afgekoeld kan iedereen tegelijk eten. Aardappels enzo kook ik zonder zout en zet voor de rest de zout op tafel. Pasta eet ze gewoon mee alleen zonder kaas of een klein beetje kaas. Lasagne waar de kaas erop gesmolten is geef ik haar alleen de onderste laag en niet het kaas laagje. Ook heb ik altijd in de vriezer kleine gehaktballetjes liggen. Als we echt iets eten wat veelste kruidig is zoals roti of curry krijgt ze een gehaktballetje en kook ik wat pasta erbij. Verder eet ze gewoon altijd mee met ons.

4 jaar geleden

Ik lees even mee, vind het ook zo lastig! Moet van de week wel naar het cb dus zal er daar naar vragen

4 jaar geleden

Hier eet hij altijd mee, tenzij het te zout is (dus geen sausjes of soep) of te hard om te kauwen. Ook afhaal eten, zoals friet en Chinees eet hij nog niet mee. Als hij niet kan mee eten geven we een hapje uit de vriezer. Eens per maand kook ik zo'n 10 (dezelfde) hapjes en vries die in. Even in de magnetron en hij kan het lekker eten.

4 jaar geleden

Ik kook zoutarm of zoutloos. Wel met andere kruiden, dat eet ze gewoon mee. Ze is vanzelf gewend aan allerlei “non babyproof” eten: haar lievelingseten is rijst met curry. Zelf doe ik op mijn bord dan nog wat zout erbij. Minder zout is voor ons volwassenen ook goed!

4 jaar geleden

Meestal haal ik er een paar lepels uit, en maak het daarna op smaak met onder andere zout enz.

4 jaar geleden

Reactie op Korenwoof

Hier eet hij altijd mee, tenzij het te zout is (dus geen sausjes of soep) o ...
Tip: Wij vragen bij de frietmeester of ze een klein zakje zoutloze frieten apart kunnen doen. Is een kleine moeite voor hun en voor onze dochter veel plezier 😋

4 jaar geleden

Wij hebben ook altijd een stuk of 20 bakjes in de diepvries. Als wij aardappelen vlees groente eten haal ik voor ons kindje gewoon wat eruit, kan het vast afkoelen en maak dan onze borden pas op. Eten we iets zoals rijst met viscurry dan haal ik rijst eruit na het koken, kan het vast afkoelen en doe ik zijn witvis en groenten in een apart kookpannetje. Vaak doe ik dan meteen wat meer zodat er weer 2 bakjes in de diepvries kunnen voor een volgende keer. Frietjes mag hij gewoon mee eten van ons die 1x pm, vindt hij heerlijk! Bestellen dan zonder zout en doen op onze frietjes zelf gewoon zout. Appelmoes om te dippen en kipnuggets erbij. Wraps bijv dan bak ik vlees, ui, paprika, mais, haal een beetje eruit en maak er saus bij voor ons. Intussen heb ik dan rijst of aardappel gekookt voor ons kindje en prak ik dat. Gebakken aardappelen idd bakken, uit de pan voor hem, op smaak maken. Alleen bij stamppot lastiger, dat kook ik graag met bouillonblokje maar doe ik nu niet. Alleen achteraf toevoegen is wat minder lekker voor ons haha. Wij doen voor hem echt nog alles zonder zout en kruiden maar kindjes zat die al vanaf 8 maanden knoflook en ui verdragen.

4 jaar geleden

Ohja en jus doe ik gewoon wat braadvocht van het vlees. Voor ons bind ik het nog en maak het extra op smaak maar voor ons kindje niet dus.

4 jaar geleden

Vanaf 1 mogen ze iets meer zout. Verse soepen kunnen prima zonder bouiilon, zoals verse tomaat. Als ik pasta maak, maak ik de saus zelf. Van tomatenpuree en tomatenblokjes. (Deed ik sowieso al) Hier doe ik naast groente paprikapoeder, peper en knoflook en basilicum door. Ik schep dan eerst de kleine op en doe er voor ons nog een klein beetje zout bij. Verder stamppot doe ik net zo, eerst krijgt hij en dan zout erbij. Verder eet hij ook vaak genoeg gewoon mee. Gister had hij paella, had ik in bouillion gekookt. Hij eet welles lasagne mee, ook gewoon zoals wij het eten. Als ik gehaktballen maak of stoofvlees krijgt hij dat ook gewoon. Vanavond zalm met wortels en gebakken aardappelen, dan wel zonder zout. Zalm wel met kruiden. En ja wij zijn wel eerder gaan eten, wel zo gezellig met zn allen

4 jaar geleden

Wij eten tussen de middag een warme maaltijd of al om 17.00 uur en onze dochter van 14 maanden eet bijna elke dag wat wij ook eten. Alleen als wij soep eten of pizza ofzo dan pak ik nog wel een een potje. Zout kun je toch ook gewoon later door het eten doen als het al op je bord ligt? En pasta gerechten, rijst gerechten en aardappels, groente en vlees/vis is toch prima. En als ze iets zout binnen krijgen is dat ook geen ramp meer op deze leeftijd. En kruiden een beetje opbouwen, dat gaat hier ook prima. Ik kijk alleen nog uit met echt pittige kruiden, dat doe ik er dan later doorheen. En ovenschotels kun je ook gewoon een stukje kaasvrij laten. Je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken en het hoeft ook helemaal niet zo moeilijk te zijn.

4 jaar geleden

Reactie op IMH

Tip: Wij vragen bij de frietmeester of ze een klein zakje zoutloze frieten ...
Dat is wel een goede tip ja. Hij lust het wel graag, dus zeker proberen waard!

4 jaar geleden

Oh ik snap je struggle! Ik kook nog steeds apart voor ons kindje. Weet iemand trouwens een goed kookboek of handige site? Met recepten die geschikt zijn voor zowel ouders als de kleintjes? Zou zooo helpen 🙏🏻

4 jaar geleden

Ik kook gewoon voor ons samen alleen met speciale kruiden maak ik het voor mijn dochter al in orde en pas daarna doe ik de kruiden bij de rest. 😁