26 Reacties
5 jaar geleden
Natuurlijk ook goed om je productie te verhogen. Maar als je je zorgen maakt om de groei van je kindje, waarom geef je dan niet af en toe een klein beetje nutrilon extra?
Mijn dochtertje heeft vaak aan t eind van de middag nog 'honger' na 2 borsten en dan geef ik nog 120 ml nutrilon. Vaak drinkt ze daar dan maar 90 van op, maar dan is ze wel n heel blije baby :p
5 jaar geleden
Had ook een flesweigeraar. Nu is ze boos als haar fles leeg is. 😉
Heb consult gehad met lactatiekundige en zo veel tips gehad en uiteindelijk is het gelukt. 👌🍼
Trouwens borsten maken melk aan vlgns wat baby drinkt. Kwestie van vraag en aanbod. Ik zou m’n baby extra aanleggen om productie op te trekken en meer te laten drinken.
5 jaar geleden
Reactie op ann85
Kan je de gouden tip delen? 🤪🥲
Vele standaardtips staan ook online. 😄
Bijvoorbeeld:
- melk op goeie temperatuur geven
- mama moet in een andere ruimte zijn (dus fles door iemand anders laten geven)
- fles in aluminiumfolie draaien als afleiding
Wij oefenen elke dag eens tussen twee voedingen door.
5 jaar geleden
Merk je dat je dochter nog onrustig is na het voeden? Mijn zoon van bijna 5 maanden heeft af en toe een periode van een paar dagen gehad dat hij onrustig was na het drinken, het leek of het niet voldoende was. Ik heb toen de tip van een lactatiekundige gevolgd om te ‘superswitchen’. Als hij twee borsten gehad had, nog een keer allebei aanbieden. Daarna was hij meestal wel rustig en mijn productie ging snel omhoog.
Verder zou je misschien nog verschillende flesjes kunnen proberen, de Medela Calma werkt bij ons heel goed. Succes!
5 jaar geleden
Ohja en volgens mij is de gedachte dat je te weinig melk hebt, er eentje die heeeel veel moeders heel snel hebben, maar als je dochter goed plast en poept, denkt ik dat je ervan uit mag gaan dat ze krijgt wat ze nodig heeft.
5 jaar geleden
Hoeveelheid kolven wil niet heel veel zeggen over de borstvoeding die ze krijgt.
Als ze goed groeit en plast, zou ik me geen zorgen maken over je productie. Het is juist goed afgestemd als je niet veel kolft na een voeding.
Is dat niet het geval, dan zijn er wel wat dingen die je kunt doen om je productie te verhogen. Toevallig ben ik hier ook mee bezig. Fenegriek capsules en powerkolven moet ik doen. Extra aanleggen kan natuurlijk altijd. En veel drinken, rusten en voldoende eten.
Om je specifiek je kolfopbrengst te verhogen, daar zijn nog wel wat meer trucjes voor. Want soms is er wel genoeg melk, maar gaat het kolven zelf niet optimaal.