224 Reacties

4 jaar geleden

Mijn ouders en schoonouders wisten het 1 dag na de test, dus net 4 weken. Ben nu 8 weken en vertel het nu tegen iedereen. Het kan nu misgaan, het kan met 16 weken misgaan of met 32 weken nog misgaan. En als dat mocht gebeuren wil ik ook vertellen waarom ik er droevig bij loop.

4 jaar geleden

Reactie op diebke

Wij hebben het vrijdag aan ons zoontje verteld is 7 jaar en ‘supportert’ al ...
Ben je dan niet bang dat hij het tegen anderen verteld ? Ik zou het Graag aan de kinderen willen vertellen maar dan weet de Hele school het ook meteen ben ik bang voor. Ben nu 6 +3. Met 8+2 krijgen we de echo. Dan willen we het eindelijk vertellen. Dochterlief ( 9) vertelde vandaag nog dat het haar toch zo leuk leek een broertje of zusje..😅 uhh denk het niet hoor

4 jaar geleden

Ik ben zo bang dat mensen het toch niet voor zich kunnen houden en het mooie plaatje van na 8 weken vertellen we het die en die en na 10-12 weken aan die en die.. dat dat niet gaat werken. En daardoor voel ik druk om niet teveel tijd te laten tussen de mensen aan wie ik het uiteindelijk graag zelf wil vertellen. Hoe zien jullie dat?

4 jaar geleden

Reactie op Ilse985

Ik ben zo bang dat mensen het toch niet voor zich kunnen houden en het mooi ...
Hangt misschien van de mensen af en hoe goed iedereen elkaar kent. Mijn ouders en zus vertrouw ik sowieso, schoonfamilie is wat meer van de 'kletserij' maar zij kennen eigenlijk maar weinig mensen die het persoonlijk van mij/ons moeten horen! Dus al zouden ze het verder vertellen, zou me dat nog een worst zijn. Zolang ik het zelf maar mijn vriendinnen kan vertellen!

4 jaar geleden

Wij zijn na 2 miskramen ook voorzichtiger met vertellen...mijn ouders en schoonpuders weten het wel. Maar dat is ook omdat mijn man met zn vader samenwerkt en hem elke dag ziet. Dat vindt hij lastig...

4 jaar geleden

Reactie op Shannon moderator

Wij hebben het met 7 weken verteld. De echo was goed, hartje klopte mooi! D ...
De kans op een miskraam is niet klein als het hartje klopt helaas...Ik heb het 2x mee gemaakt helaas...het blijft kwetsbaar. Maar idd wat jij zegt. Als je een miskraam hebt dan vertel je dat ook...want dat wil je ook met je dierbaren delen...dus snap jouw gedachten helemaal!

4 jaar geleden

Reactie op Ilse985

Ik ben zo bang dat mensen het toch niet voor zich kunnen houden en het mooi ...
Doen waar je je het beste bij voelt. Ouders heb ik direct na terugplaatsing verteld. Nu 8,2 zwanger en vertel alleen naaste mensen zoals familie het. Mensen die je vertrouwd en dicht bij je staan. Als het niet goed is, kun je ze het ook vertellen.

4 jaar geleden

Ik heb een goede vriendin en die had het binnen 2 dagen na het testen al geraden. Blijkbaar was ik van kleur verschoten toen ze het had over een andere vriendin van haar die zwanger was. We wilde het eigenlijk pas bij 12 weken vertellen maar aagh.... Ze was wel een goede bondgenoot voor de bruiloft die we dat weekend hadden. We hebben het nu ook maar een mijn ouders verteld en zijn ouders volgen nog.

4 jaar geleden

Meteen op de dag van de test. Zijn mijn ouders en zussen. Zie niet in waarom ik moet wachten tot na de echo of na de 3 maanden. Ze staan zo dicht bij me!

4 jaar geleden

Wij vertellen het onze familie na de 1e echo en die is vandaag met 7+2. Wij willen eerst zelf iets zien en het dan zelf ook echt gaan geloven. Iedereen moet doen waar die zich zelf bij goed voelt!

4 jaar geleden

Aan onze ouders verteld.. aan zussen en broers vertellen we naar 1e echo (4/02 ben dan 6+6)

4 jaar geleden

We wilden het eerst geheimhouden tot 12 weken. Ik werk in de horecakeuken en het werk is op sommige momenten gewoon zwaar en veel eten mag ik nu niet meer. Dus ben bijna verplicht om het mijn werkgever te vertellen voor die tijd. Ook als het fout gaat (laten we daar niet vanuit gaan!) wil ik graag dat hij dan weet waarom ik me ziekmeld. "Ik ben ongesteld" klinkt namelijk niet echt als een plaucibele om me ziek te melden. Dus hem vertel ik het deze week (6 w) en mijn schoonouders, ouders, naaste familie en vrienden vertellen we het als we de echo gehad hebben (7w5d).

4 jaar geleden

Vroeger dacht ik: lekker lang geheim houden en pas ergens tussen 12-20 weken aan mensen vertellen. Tot ik zelf zwanger werd er ineens merkte dat elke week zo traag voorbij gaat 😅 en dan nog alle klachten, opgezette buik, feestjes waar alcohol geschonken wordt. Dus ik heb het al veel mensen vertelt, vooral omdat het praktisch is. (Nu 8+4)

4 jaar geleden

Wij vertellen het onze familie na de 1e echo en die is vandaag met 7+2. Wij ...
Succes vandaag!! Same here. Vandaag echo en dan daarna aan familie vertellen.

VRIEND

4 jaar geleden

Wij hebben het met 5 weken aan onze ouders en broertjes verteld.. ook met de gedachte als het mis gaat dan wil je ook dat ze het weten.. de rest gaan we pas met 11/12 weken vertellen..

4 jaar geleden

Bij mij zie je nog niets maar na een goede echo gisteren vertellen we het nu wel aan onze ouders en zussen. Omdat nieuws hier snel travelt gaan we het dit weekend ook onze vriendengroep vertellen en ga ik ook mijn baas na het weekend inlichten. Wel vroeg met 8 weken, maar we zijn er klaar mee het binnen te houden 😂

4 jaar geleden

Meteen na de test aan mijn ouders, zussen en schoonouders verteld. Na de eerste echo. (10 feb) dan ben ik als het goed is 8+1, dan vertel ik het aan mijn baas en opa en oma en de rest van de familie en vrienden na de 12de week!

4 jaar geleden

Op het werk moest ik het gelijk vertellen omdat ik dan bij sommige dingen niet mag staan. Mijn ouders weten het ook vanaf de dag dat ik positief testte. De rest vertellen we het rond de 12 weken. Gisteren eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien. Vandaag 7 weken.

4 jaar geleden

Hier hebben wij naar eerste echo met 8 weken verteld aan ouders en broer en zussen de rest doen wij pas met 12 weken naar de 2de echo pas.

4 jaar geleden

Wij hebben het aan onze ouders en zussen bij 4+5 verteld en 14 febr eerste echo met 8+4 dan vertellen we het aan de vrienden. Ik kan niet langer mijn mond houden 😀