224 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben precies net zo ver als jij! Gefeliciteerd! Gisteren de eerste echo gehad en gelijk de familie op de hoogte gebracht. Mijn ouders en beste vriendin wisten het al vanaf de positieve test. Maar nu het hartje klopt moest ik het vertellen. Tot 12 weken wachten is niets voor ons. Ik heb ook een flink opgezette buik en te veel familie feesten waarbij ik elke keer moet zeggen dat ik niet drink omdat ik rij, of dry Januari. Dit is gewoon makkelijker en leuker. Mijn collega's vertel ik het volgende week tijdens het team uitje. Denk dat je vooral moet doen wat goed voelt. Succes

4 jaar geleden

Volgende week echo en dan gaan we het beide ouders vertellen (7 wkn dan). De rest wacht ik tot 9-10 weken. Dan moet ik wel ivm carnaval 🤪

4 jaar geleden

Volgende week woensdag hebben we een echo en dan ben ik 10 weken.. als die goed is dan gaan we het "de rest" vertellen.. mijn familie wist het al met een week of 5!

4 jaar geleden

Mijn zoontje:'mama jouw buik is dikker, zit er soms een baby in?' 😳'Uuhm, misschien, mama gaat volgende week eens aan de dokter vragen.' De volgende dag tegen oma:'mama heeft misschien een baby in haar buik'.. Ja toen ging het snel. Daarna de juf en de klas en mijn eigen vriendinnen weten het nog niet eens (gelukkig geen link met school, maar toch 🙈). Wilde wachten tot na de echo, maar ja. Nu 9 wkn en duurt sowieso lang.. ik laat het los denk ik maar. We zien het wel. Wie ik tegen kom vertel ik het wel.

4 jaar geleden

Mijn zus en zwager hebben wij het na de test verteld omdat ik er even woon ivm klussen. En ik dan niet alles mag eten. De rest gaan we vertellen na 12 weken. Ik zelf heb morgen mijn eerste echo met 6 +2. Vind het wel moeilijk mij stil te houden 🙈

4 jaar geleden

Een paar collega’s waar ik ook bevriend mee ben weten het al, plus de vrienden waarmee ik naar de marathon ga volgende week. Ons plan is verder om het na de eerste echo te vertellen (dan 7 weken) aan onze kinderen (9 en 7 jaar). Dan (schoon)ouders, al zie ik die niet allemaal even vaak, dus dat wordt nog even puzzelen. Dan ook op het werk en wie het maar horen wil 😆. Helaas ook genoeg ervaringen dat het mis kan gaan, ook na een goede echo nog, maar ook dan wil ik het verdriet graag kunnen delen. Ook probeer ik me maar vast te houden aan het feit dat de kans op 3+ miskramen (zonder aanwijsbare oorzaak) nou eenmaal heel klein is 🤞🏼

4 jaar geleden

Zodra wij onze uitgerekende datum weten en alles goed gaat. Dat zal volgende week hopelijk zijn. Maandag 10+3 weken termijnecho. 🎉🤰🏼🤗 Eerst de ouders dan broer en zus. Overige familieleden en vrienden. 🌸

4 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap gelijk vanaf het begin...via IVF zwanger dus vele volgde mee. Bij tweede zwangerschap ook gelijk, echter deze en nummer 3 werden een miskraam. Veel steun gehad doordat men het wist, maar ook zwaar. Nu met zwangerschap 4 enkel die van de nieuwe poging afweten, ik durf het zelf nog niet hard op te zeggen. Werk weet het wel al, lig nl momenteel met HG in het ziekenhuis. Ze kunnen beter maar weten wat er aan de hand is.

4 jaar geleden

Met 8.3 al verteld 😀 Vorige zwangerschap was ik echt 3/4 weken zwanger toen ik het vertelde. Mijn dochter Hira had een t-shirt aan met “Hira wordt grote zus”. We hadden die dag familie op bezoek en zo hebben wij het maar “aangekondigd”

4 jaar geleden

Zodra wij onze uitgerekende datum weten en alles goed gaat. Dat zal volgend ...
Oh is dat nieuw?! 5 jaar geleden maakten ze volgens mij alleen echo’s vanaf 12 weken. En ze zeggen idd eerste 3 maanden nog niks zeggen omdat er van alles kan misgaan. Na 3 maanden is de kans op een miskraam kleiner.

4 jaar geleden

Reactie op Ramona777

Oh is dat nieuw?! 5 jaar geleden maakten ze volgens mij alleen echo’s vanaf ...
Er zijn er die al echo maken rond 6 weken. Ik zelf ga zo bellen voor echo met 8 weken. Of je het eerder verteld aan sommige is natuurlijk aan wat je zelf prettig vind. Sommige vinden het prettig pas bij 12 weken maar andere juist eerder omdat als het mis gaat sommige er dan wel vanaf weten. Ik ga het volgend weekend vertellen ben dan ruim 6 weken zwanger. Dan alleen nog aan allebei onze ouders.

4 jaar geleden

Met 8.3 al verteld 😀 Vorige zwangerschap was ik echt 3/4 weken zwanger toe ...
Ik wil die van mij op 1 april een shirt aan doen met ' 1 april geen kikker in je bil, maar een baby in mama's buik' 😅😭🤣 super droog. maar dat gaat te lang duren voor t 1 april is.

4 jaar geleden

Wij hebben het verteld met 7 weken aan onze naaste familie en vrienden, na onze eerste echo. Ik was ook erg misselijk/moe, dus blij dat ik het kon vertellen. Nu twijfelen we wanneer we het de rest vertellen, wachten tot de 12 weken echo duurt nu nog 3 weken..

4 jaar geleden

Reactie op WilmaMaat

Er zijn er die al echo maken rond 6 weken. Ik zelf ga zo bellen voor echo m ...
Ik wist niet dat het al zo vroeg kon!! Echo maken. Ik ga mij maar eens inlezen. En idd bij ieder is anders wanneer ze het vertellen, ik wacht tot 3 maanden en vertel het daarna aan naasten.

4 jaar geleden

Wij hebben 24/2 de eerste echo.. zou dan ongeveer 8.4 zijn. Dan willen we het aan onze ouders vertellen. Wanneer de tweede echo is geweest zo’n drie weken later dan mag de hele wereld t weten!

4 jaar geleden

Reactie op Daii0404

Ik wil die van mij op 1 april een shirt aan doen met ' 1 april geen kikker ...
😂 dat duurt nog ff ja!!

4 jaar geleden

Wij hebben het bij 6 weken verteld aan onze ouders. Verder weet nog niemand het. Dan doen we bij 12/13 weken. Eerst echo al wel gehad bij 6 weken. Volgende echo bij 8 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Ramona777

Ik wist niet dat het al zo vroeg kon!! Echo maken. Ik ga mij maar eens inle ...
Ik heb ook beide keren rond 5 weken echo gemaakt. Maar dat was omdat mn cyclus onregelmatig was, dus om iets meer in te svhatten hoever ik was. En deze vk doet aan een 'gun' echo. Dus een echo voor de termijn echo omdat ze je die 'gunnen'. Dus dan heb ik er nu 2 voor mn 10/12 weken echo.

4 jaar geleden

Wij vertellen het na de 1e echo de ouders en dichte familie. De rest van de wereld mag het na de 12 weken weten. Wij hebben bewust gekozen om nu nog niks te vertellen. Dit omdat het bij ons nog moet 'landen' denk dat dit na de 1e echo bij ons allebei wel gebeurd dus nu nog even genieten samen

4 jaar geleden

We hebben het op 6 weken, paar dagen voor de eerste echo, aan de schoonfamilie verteld, want die zien we ong 1x per maand, anders werd het wel erg laat. Daarna nog een verassing voor hen, een tweeling! Diezelfde dag aan twee close collega's en mijn ouders+broer verteld, ik was zo in shock. Daarna goede vrienden, zo wanneer het uitkomt. Alleen mensen die ik mij zouden steunen bij een evt miskraam. Werk en de rest wil mijn vrouw na de volgende echo (10w) vertellen, maar ik vind dat echt moeilijk. Me slecht voelen, buikje, alle emoties, ik zeg het liever, maar doe mijn best het zo lang mogelijk vol te houden.