24 Reacties

4 jaar geleden
Ons dochtertje is morgen 5 maanden oud en drinkt ook niet zoveel hoor. 4x een fles van 180+6 schepjes

4 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Ik heb rijstebloem vanille gevonden en die fles drinkt hij wel helemaal op wonderbaarlijk. Dus ik doe nu elke keer een schepje in elk flesje en dan drinkt hij het wel.

4 jaar geleden
Weet niet of je hier iets aan hebt maar: mijn zoontje drinkt 860/880 per dag en cb vindt dit zelfs veel (ik niet hoor 😜). Hij weegt 7,7kg en is 5 mnd 1wk. Dus 800 is echt dikke prima!
Als je meid verder vrolijk is, goed plast/poep en tevreden is, lijkt het me niet heel erg. Kan ook misschien een sprongetje zijn?

4 jaar geleden
Hier 5 maanden en ze zit ergens tussen 630 en 720 cc per dag. Vandaag nog bij cb geweest en ze groeit goed dus dit is geen probleem. Ze zeiden dat dat het nadeel is van flesvoeding dat er zo naar de hoeveelheid gekeken wordt terwijl dit niets zegt over wat je kindje nodig heeft. Kortom volg je kindje, ze zal zich niet uithongeren.

4 jaar geleden
Ik denk dat je prima zit met de 800. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze ergens last van heeft. Misschien oortjes of tanden. Als ze ook onrustig drinkt kun je het gaatje iets ruimer nemen zodat ze niet zo haar best hoeft te doen. Als het aan blijft houden misschien even een checkuo

4 jaar geleden
Oei mijn dochter bied ik 1x 180 'smorgens. 150 cc om 10 en 14 u en om 19 u 210 cc. Van alle flessen laat ze staan. We halen soms net de 500 cc. Gelukkig eet het kind goed groentenhap. Ze weegt nu met 21 weken. 6,7 kg.
Ze is nu ziek en haalt vandaag amper 300 cc waarvan de helft weer uitgespuwt 😔 weer een dag vol stress.

4 jaar geleden
Zolang je kind groeit en bijkomt, dat is de juiste hoeveelheid. Niet te veel stressen over wat andere kindjes eten of niet, of wat het gemiddelde is. De ene volwassen eet ook niet evenveel als de ander. Waarbij het gemiddelde 1 zakje rijst voor 2 personen is, komt de ene wel toe en de ander niet.
En dat is allemaal prima. Het kan zijn dat ze nu minder wilt, zolang ze niets tekort komt is het prima. Je doet het goed mama ❤

4 jaar geleden
Hier drinktie 4 x 180 plus 6 schepjes en met enige regelmaat laat ie er nog wat van staan.. moet vooral naar je eigen meisje kijken. Als die een beetje ziekjes is is het logisch dat ze minder drinkt. Ik eet ook minder als ik me niet goed voel. In de gaten houden of ze genoeg latte luiers heeft en desnoods wat extra slokjes water tussendoor?

4 jaar geleden
Mijn zoontje wilde nooit drinken toen hij baby was. Moest elke dag zoveel moeite doen om er vocht in te krijgen! Kinderarts zei toen, 500ml is het minimum. Dat redden we toen amper maar hij groeide goed en plaste altijd prima. Dus 500ml is minimaal volgens de arts.

4 jaar geleden
Mijn zoontje wilde nooit drinken toen hij baby was. Moest elke dag zoveel m ...
Gewoon nieuwsgierig: hoe is hij nu dan als eter? Ik heb ook zo’n slechte drinker.. flesje geven is echt niet leuk (eerst gaf ik bv, maar dat bouw ik nu af want dat was helemaal slopend). Ik ben blij als hij vaste voeding gaat eten maar ook dat lijkt hij nog helemaal niks te vinden. Het is net alsof hij gewoon niet zo van eten houdt 🤷♀️ groei gaat allemaal net aan goed, maar in vergelijking met z’n oudere zus (goede eter) is hij echt een iel mannetje.

4 jaar geleden
Ik snap je zorgen want dat had ik ook maar dat is echt niet nodig. Mijn dochter vind sinds de groente en fruit de fles helemaal niet meer interessant en dronk altijd rond de 900 ml nu rond de 600-750 per dag. En zowel het ziekenhuis als het CB gaven aan dat dit echt ruim voldoende is.Ze halen nu ook vocht uit de hapjes. Hopelijk stelt het je een beetje gerust.

4 jaar geleden
Mijn meisje drinkt ook weinig door een oorontsteking.
Arts vertelde mij dat ze minimaal 500 cc moeten drinken. Komen ze daar onder dan moet je het goed in de gaten houden ivm uitdroging

4 jaar geleden
Mijn dochter drinkt ook opeens heel weinig. Ze krijgt 150 + 5 maar drinkt soms nog geen 100. Dan wacht even en na heel wat huilen en wegduwen houd ze uiteindelijk 30 over. Maar daar maak ii mij ook erg zorgen om. Maandag op de opvang had ze steeds 75 cc laten staan. Ik was daar echt van geschrokken. Ik weet ook niet waarom ze opeens de fles niet wil.

4 jaar geleden
Ik heb dit ook gevraagd aan de apotheek en mijn vroedvrouw allebei zeiden ze dat je baby op een dag 500 ml moet drinken en dat dan genoeg is

4 jaar geleden
Reactie op MJK-24
Misschien komen er tandjes door? Mijn dochter dronk toen ook tijdelijk veel ...
Van ons ook !

4 jaar geleden
Reactie op X1XX
Ik lees even mee. Mag ik vragen waar je die gevonden hebt? Ik zoek er al we ...
Bij de hoogvliet! Tot nu toe ook de enigste winkel waar ik het tegen gekomen ben.